Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Ja, har vært nedom en gang. Var som å se et slikt nerde-rom fra en tidlig 90-talls film: et rom på størrelse med et klasserom fullt med PCer / PCdeler, colabokser og kabler, der det sitter rundt en 3-4 stk og nerder linux for harde livet. Virket kjempe kult :) De har en egen irc kanal om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvordan er det med hvilke emner man kan ta? Til høsten begynner jeg på mitt tredje år. Kan jeg fortsatt ta 1000-emner?

 

Og hvilke emner er det som regnes som master-emner? 4000 og 5000 eller bare 5000? Har hørt man kun kan ta 2 bachelor emner i løpet av de to siste masterårene. Stemmer dette? Spiller det i så fall noen rolle hvor høyt nummer de har?

Lenke til kommentar
Du kan fortsatt to 1000 emner om du ønsker det. Master emner er 4 og 5000 emner. Du kan ta 2 emner på 2 eller 3000 nivå under mastergraden.

 

Alle bachelor-emner (også 1000) kan teoretisk inngå i en mastergrad, men man må søke om å få dem godkjent...

 

Noen 3000- og 4000-emner var tidligere klonet og er det t.o.m. høstsemesteret 2009. Slik kan man unngå å måtte søke om godkjennelse av en del emner. Se http://www.matnat.uio.no/studier/studieinf...nede_emner.html

 

Nice, takk for svar. Tror jeg har funnet ut at INF2810 ikke var noe for meg, så må ta 4 emner enten til høsten eller neste vår.

 

Tenkte på INF1400.

 

INF1400 egner seg bra som et fjerde emne (har vært lite pensum og lette obliger). Husk å søke opptak til masteremner (MatNat) om du ikke kommer inn på master (slipper trolig dette om man går på profesjonsstudiet)!

Lenke til kommentar
Årstrinn du går på?

Jeg går siste året på videregående, men jeg bruker lesesalene på UiO for det. Jeg kjenner noen på det matematiske fakultet fordi jeg har tatt noen kurs der. Jeg har eksamen i alle fag i mai og må jobbe så hardt jeg kan i påskeferien.

 

Har brukt BI sine hvis jeg finner på å jobbe i helgene, fordi er åpent for de som ikke har kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...