Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mye mer givende å følge en "klasse" gjennom studietiden enn å legge opp ett eget løp. Greit du slipper kanskje noen kjipe fag, men du går glipp av det sosiale, kontaktnettverket etc.. Jeg ville klart anbefale å følge et opplegg, selv om det betyr ett og annet "kjedelig"/"unyttig" fag, kontra det å legge opp alt selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hmm, sitter å må velge mellom følgende fag til neste semester:

 

STK1000 - Innføring i anvendt statistikk

INF1800 - Logikk og beregninger

 

Noen som har erfaring med disse fagene? Hvordan er arbeidsmengde, vanskelighetsgrad osv?

Personlig heller jeg litt mot INF-faget da dette virker mer interessant, men det virker også mistenkelig likt MAT1030 og det er kanskje lurt å ta et ikke-INF-fag for å få litt bredde?

Lenke til kommentar

Du har rett i at INF1800 overlapper noe mot MAT1030, men dette er mest i begynnelse (litt logikk). Personlig synes jeg kurset var morsomt. Krevde heller ikke spesielt mye arbeid.

 

Logiske kalkyler og automater er faktisk morsomt :)

 

Har faktisk fått brukt regulære uttrykk i senere tid også. Anbefaler kurset.

 

STK1000 har jeg ikke hatt, men fikk anbefalt INF1800 i stedeet for STK1000 og angret ikke.

 

Angående bredde kan jeg ikke spesielt mye. Tviler på at STK1000 gjør utslaget uansett. INF1800 har jeg som sagt fått bruk for i senere kurs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg kan anbefale stk1000. Faget er lett og man lærer mye nyttig. Faget er ikke å anbefale om man har tenkt å gå i dybden av statistikk faget, men det lærer deg alle begreper du trenger for å skjønne det du leser av statistikk i dagliglivet som student.

 

+ mye nyttig

+ lett

+ lite arbeid

+/- går ikke i dybden

- dårlig foreleser

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hey!

Da skal jeg studere Nano og mikroelektronikk på UIO!! Wow er så letta nå :D. Siden det var det eneste som jeg hadde søkt på, så hadde det vært veldig dumt om jeg ikke kom inn :p

Men jeg har noen praktiske spørsmål:

1. Hvor finner man mer info om skolestart osv.? Jeg har lett over hele uio siden og finner ingen ting :(

2. Dere som studerer informatik nå, vet dere når man er klare til å flytte over til ifi2? Gleder meg til å studere der, skal vistnok være et av europas mest moderne universitetsbygg :D

Lenke til kommentar
Er du sikker? Brant meg på den en gang. Jeg kjøpte boka som var året før, men det var en ny utgave. En annen gang var det også en helt annen bok. Brukte dog den gamle boka som innehodlt mye av det samme stoffet, men my bedre forklart. Tror dette var INF1010.

 

Nå tror jeg du blander INF1000 med INF1100. Sistnevnte har aldri før hatt noen "skikkelig" trykket bok, men kompendier. Boken trykkes i disse dager. Alltid lurt å sjekke pensumlisten før man kjøper bøker :(

 

 

Hey!

Da skal jeg studere Nano og mikroelektronikk på UIO!! Wow er så letta nå :D. Siden det var det eneste som jeg hadde søkt på, så hadde det vært veldig dumt om jeg ikke kom inn :p

Men jeg har noen praktiske spørsmål:

1. Hvor finner man mer info om skolestart osv.? Jeg har lett over hele uio siden og finner ingen ting :(

2. Dere som studerer informatik nå, vet dere når man er klare til å flytte over til ifi2? Gleder meg til å studere der, skal vistnok være et av europas mest moderne universitetsbygg :D

 

Du får nok brev i posten i løpet av kommende uke. Fadderuken er uke 33, så du begynner nok mandag 10/8 eller tirsdag 11/8.

 

Du har sannsynligvis også mottatt et postkort i løpet av de siste 2-3 ukene med informasjon om forkurs i realfag (inkl. informatikk)?

 

Man flytter ikke inn IFI2 før bygget godkjennes som ferdigstilt. Man håper på september 2010... Men du kan uansett glede deg til et fantastisk bygg! :)

Lenke til kommentar
Er du sikker? Brant meg på den en gang. Jeg kjøpte boka som var året før, men det var en ny utgave. En annen gang var det også en helt annen bok. Brukte dog den gamle boka som innehodlt mye av det samme stoffet, men my bedre forklart. Tror dette var INF1010.

 

Nå tror jeg du blander INF1000 med INF1100. Sistnevnte har aldri før hatt noen "skikkelig" trykket bok, men kompendier. Boken trykkes i disse dager. Alltid lurt å sjekke pensumlisten før man kjøper bøker :(

 

 

Er pensumlisten på nettet noe sted? Finner den ikke. Eller kommer den kanskje bare i posten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...