Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Av tvangstanker hadde jeg mer av det før, av typen å komme seg fram til en viss lyktestolpe før en bil kjører forbi, springe til senga etter at lysbryteren ble avslått osv..

 

Slikt har jeg også, var dog verre før. Av fobier er jeg livredd edderkopper, og liker ikke slike store flyvende insekter som kommer om sommeren. Har også en mild form for både vannskrekk og høydeskrekk.

 

Edit: Kom på en snodig ting. Spilte tidligere fotball, og før jeg drakk av en av vannflaskene måtte jeg alltid sprute ut litt på gresset først, for å sjekke at flasken ikke inneholdt noe annet enn vann.

Endret av magnusK*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* Mobil i høyre lomme, MP3 spiller i venstre og pengbok i høyre baklomme

Hehe, samme her faktisk. Kjennes helt rart ut om mobilen skulle havne i venstre lomme..

Edit: Føler at ryggen blir skeiv jeg, om lommeboken skulle havne i venstre baklomme.

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar

Har delvis sosial fobi ennå, og med det følger det mye rart ...

 

Ellers ... La meg se: Jeg må la vannet renne i minst fem sekunder før jeg kan ta vann fra springen. Jeg kan ikke sove uten å ha mobilen ved siden av puta mi. Jeg setter en sokk over web-cammen når den ikke er i bruk. Jeg tråkker ikke på kumlokk. Jeg retter på meg selv, selv om ingen andre bryr seg. Fikler med mobilen når jeg er alene ... Tar den gjerne opp om jeg er nødt til å gå forbi mennesker i større grupper. Peller på sår, biter negler når de er i ferd med å brekke. Lage unødvendige lyder ... som for eksempel smatting.

Lenke til kommentar

Edderkopper og alt annet med mer en 4 bein!! ÆÆÆSJ.. Var en dritsvær edderkopp som datt ned rett ved siden av meg når vi satt en gjeng nedi en kjeller, og grunnen til at jeg så den var fordi den lagde verden ekleste klaskelyd da den traff sofaen, og når insekter lager lyder når de går eller treffer noe, ja da veit at da er det på tide og hyle og løpe laaaaaa-ha-aaaaangt vekk derfra!

 

 

Det var en sånn en, gigantisk! kannibal1NY_35600e.jpg

 

 

Den kunne jo drept meg!! sjekk de beina da!! GrØsS :ermm:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja, man har ikke vært lenge på denne planeten om man ikke har hatt en edderkopp på kroppen. Har hatt det flere ganger sjøl, og man får seg en fin work-out i håp om å få rista den av seg ved og hoppe villt rundt, skrike, riste og løpe :cool:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, man har ikke vært lenge på denne planeten om man ikke har hatt en edderkopp på kroppen. Har hatt det flere ganger sjøl, og man får seg en fin work-out i håp om å få rista den av seg ved og hoppe villt rundt, skrike, riste og løpe :cool:

Edderkopper er ikke farlige da :roll: . Det er ingenting å være redd for.

 

Veps derimot, huff, plutselig sitter'n på maten din. Høyder er også noe en må passe seg for.

Lenke til kommentar

Haha, artig tråd, lest gjennom hele nå.

 

Jeg har ikke tenkt noe særlig over det egentlig, men jeg har jo noen tvangstanker og sånn jeg også. Skjer ikke så ofte nå lenger, men jeg pleide å holde pusten da jeg satt i bilen, og da jeg var i ferd med å ikke greie å holde en lenger tenkte jeg "bare én stolpe til". Også prøvde jeg å holde pusten gjennom hele tunnelen. Og det med lyktestolpene, jeg lager liksom en takt med tennene eller fingrene hvor jeg liksom tar frem og tilbake, begynnelse til slutt, og jeg må liksom bli "ferdig" med hver takt før neste stolpe.

 

Jeg har klaustrofobi. Så ikke i små rom og sånn, men hvis jeg f.eks. ikke kan bevege armene. Hvis jeg på en måte er hjelpeløs blir jeg ganske redd. Eller ligger i en stilling hvor jeg ikke kan få meg løs. Er vel kanskje bare instinket som sier at "nå sliter du!".

 

Jeg er veldig glad/fascinert av edderkopper. Jeg pleide å gå og se på tarantellene på dyrebutikken, spørre om jeg kunne holde dem osv. Ser jeg en edderkopp på bakken plukker jeg den opp og lar den gå litt i hånden min før jeg setter den ned. Men om det er en edderkopp på puten min helt uten forvarsel elns, da friker jeg litt ut med en gang. Men jeg HATER insekter egentlig, er bare litt fascinert av edderkopper under kontroll:P

 

Jeg er hygiene og litt ordens frik. Jeg MÅ vaske med på hendene, bare sånn vaske meg litt med vann uten såpe på springen, før jeg tar i mat og spiser på kjøkkenet. Det samme med, når jeg kommer fra skolen eller byn så vasker jeg meg alltid på hendene før jeg gjør noe annet.

 

Jeg liker å stå på toppen av store høyder og se ned, men blir livredd om det er en risiko for at jeg detter ned. Har veldig lyst å prøve fallskjerm hopping f.eks. Det går jo litt på samme prinsippet som edderkoppene. Kanskje jeg bare liker spenning :p

Lenke til kommentar

Mm, er litt sånn jeg har det også. Vi har et sånt akvarium hjemme, helt vanlig akvarium på ca. 50x30x30cm ca.. Ingen i familien som gidder å rengjøre det, og vi reiser straks til syden. Så jeg har fått i oppdrag å kvitte meg med akvariet og fiskene før helgen :) Enten gi det vekk eller selge det, jeg beholder eventuelle penger selv.

 

Så først hadde jeg jo tenkt å prøve å selge det, men så fikk jeg en genial idé. Så nå er planen å kjøpe en tarantell å ha i akvariet :D Fiskene skal jeg prøve å gi til dyrebutikken i morgen. Har tenkt å kjøpe en slik Chile-tarantell. Eller Grammostola rosea som er det latinske navnet. Tror det er samme ja. Den er liksom bra for nybegynnere, mest solgt i Norge, og den er ikke så alt for dyr.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvor ting ligger i lomma mi bryr jeg meg ikkenoe om, så lenge ikke mobilen er for mye ved kortet så det kan bli avmagnetisert ellerno greier. hender jeg "kalkulerer" ( fant ikke noe annet teit ord for det ) om jeg vil rekke å være ved lyktestolpa samtidig som andre biler, og har som regel rett. ( selv om man bare hører osv. vanlige greier )

Har sikkert et eller annet som er utrolig irriterende ved meg, annet enn det faktum at jeg ofte er veldig frekk uten å mene det :p

Lenke til kommentar

Jeg tråkker aldri på kumlokk, og om jeg gjør det må jeg slå meg selv ti ganger. Haha, det må se sinnsykt dumt ut for de som går forbi meg! Men har blitt så vant til at jeg ikke skal tråkke på dem at jeg legger merke til dem ubevisst og går unna. Huff.

 

Er også nødt til å ta vann på tannbørsten før jeg tar på tannkrem, og vann på hendene før jeg tar på såpe.

Også må jeg ha tv-volumet på 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35 osv.. Kun femgangern liksom!

 

Ja! Også hvis jeg ser på klokka akkurat når den er f.eks. 21:21, 14:14 så må jeg kysse venstre hånd en gang (omg, jeg må være merkelig å følge med på!)

 

Jeg kan heller ikke tråkke på streker på gata.

 

Men de aller fleste tvangtankene kommer spontant. Sånn at jeg f.eks. tenker; "nå må jeg greie å komme meg dit før klokka blir 17:02, for ellers kommer mamma og pappa til å dø". I know.. litt groteskt! :p Men med tanke på at jeg ikke er alene om å ha tvangstanker, regner jeg med at dere skjønner hva jeg mener.

 

Når det gjelder fobier har jeg egentlig ikke så mange. Er jo redd for edderkopper selvfølgelig. Men aller mest er jeg hypokonder og paranoid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...