Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en slags tvangstanke, det er å gjøre ting jeg egentlig ikke har lyst til eller er redd for. Samme hva det kan være, så "må" jeg gjøre det, selv om det ikke er noe press fra andre elns.

Litt rart i grunn, har ikke tenkt over det før nå, ellers har jeg som nevnt over en tvangstanke om at jeg må høre på musikk når jeg er ute, og egentlig ellers(inne, ute, hos en kompis osv), vis jeg da går ute og hører på musikk så tenker jeg slik at jeg må komme meg til et mål før sangen stopper.

 

Jeg har en EKSTREM fobi for edderkopper og det er den eneste fobien jeg har. Fikk et bord til å hoppe en gang, fordi jeg trodde at en ledning til pcen var en edderkopp.

Lenke til kommentar

Veps :hrm: Føler at vepsen alltid skal fly etter meg. Kan ikke være tilfeldig at jeg er stukket 6 ganger...

 

En til også, jeg skrur alltid på 5 på stekeplaten, ALDRI 6 (høyeste)

 

Dessuten gjør jeg som flere, har som regel volumet på et partall ikke oddetall

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Jeg er redd for glassmaneter, krabber, SNEGLER, meitemark, biller, kråkeboller og sjøstjerner. Selv om jeg vet de ikke gjør meg noe. Pysete, jeg vet.

 

Jeg dobbeltsjekker ting hele tida. Sjekker alltid flere ganger om jeg virkelig har låst døra, slått av komfyren, eller satt på alarm på mobilen. Selv om jeg vet at jeg egentlig har gjort det. Hender at jeg har lagt meg og ikke får sove, så sjekker jeg at jeg virkelig har satt på alarmen, så sovner jeg lett etterpå. Må dessuten alltid se etter om jeg har glemt noe når jeg går fra et sted, som for eksempel bussen. Må se meg tilbake flere ganger, selv om jeg ikke ser noe.

 

Ellers passer jeg hele tiden på at jeg har mobil og penger i veska. Vet liksom alltid at de er der, men sjekker hele tiden likevel. Når jeg sjekker om jeg har mobilen, tar jeg den alltid opp, og ser på klokka, eller sjekker for nye meldinger. Registrerer aldri hva klokka er da. Irriterende at folk da alltid spør hva klokka er, og jeg ikke vet, så må jeg sjekke igjen. Typisk.

Endret av mnbvcxz
Lenke til kommentar

Vet ikke om det kvalifiserer til tvangstanker, for jeg klarer meg jo alltids uten å gjøre noe av det..

 

1. Må på do før jeg legger meg.

2. Bruker å hoppe når biler kjører forbi, slik at jeg ikke er i kontakt med bakken når bilene er paralellt med meg. (Ikke så mye nå lengre)

3. Sletter alltid loggen i FireFox. Er ikke noen spesiell grunn, men gjør det uansett.

4. Sovner alltid på min venstre skulder. Hver natt er det det samme. Legger meg ned på venstresida, og så snur jeg meg til høyre, og så til venstre igjen.

5. "Ruller" med hodet når jeg skal sove, altså jeg vrir det fra høyre og venstre og så gjentar jeg prosessen helt til jeg sovner. (Denne klarer jeg meg ikke uten, såfremt jeg ikke sovner av ren utmattelse.)

6. Starter alltid å pusse i samme del av munnen når jeg pusser tennene.

 

Ja, det var vel noen .. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har noen fobier, ikke som jeg kan huske i hvert fall.

Har vel bare én tvangstanke, eller, ikke så mye nå lenger da, men den går i hvert fall ut på at jeg alltid må røre ting to ganger. F.eks. hvis jeg går og kommer borti noe så må jeg stoppe og gjøre det igjen, og det er viktig at det rører samme plass på kroppen min..... Ser ut som jeg er eneste som har/har hatt denne :ermm:

Ellers har jeg mye av det samme som mange andre her, må sjekke at døra er låst osv.

Lenke til kommentar

Jeg er noen ganger helt nødt til å puste i takt med skrittene på høyre fot.

 

Og hvis jeg begynner å slå en takt på ett eller annet; skulderen til noen, en dør, et bord - så kan jeg ikke slutte før noe sier meg at jeg er ferdig. Kan ikke stoppe midt i selv om det ikke er noe bestemt antall jeg skal nå.

 

Må bevege tærne. Ikke fordi det er behagelig eller forhindrer noe, men det bare er sånn.. sinnsykt irriterende. Bare MÅ. Greier nesten aldri å la være, selv om det ikke er noen grunn for det.

 

Gjelder den siste der også om du dulter borti noen på t-banen for eksempel? :dontgetit:

Nei :) Heldigvis ikke. Det gjelder bare materielle ting. Men det er ikke like ekstremt nå lenger i forhold til før, når jeg var liten. Klarer å trosse tanken nå.

 

Hahahahaha! Så folk er ikke materielle? Hva er de for noe da?

Lenke til kommentar

Jeg har en jeg er litt flau for. Jeg hadde et mareritt en gang jeg var liten, om at da jeg snøt meg, så kom en tråd av hjernen min ut av nesa, og så tok jeg tak i den og rev og kjente liksom at noe gav etter, og så ble alt svart og så døde jeg.

 

Etter det har jeg alltid vært litt betenkt når jeg snyter meg, og det gir meg den samme, ekle-redde følelsen hver gang. Litt frysninger på ryggen, liksom.

Lenke til kommentar

Jeg har sosial angst, så ille at jeg faktisk er ufør. Går aldri ut alene.

 

Ellers er jeg redd vann i store mengder, store åpne områder, høye bygninger o.l. (om jeg står på bakken og ser opp).

 

Eneste tvangstanken jeg kan komme på er at jeg vasker hendene mine veldig ofte, opptil 25 ganger om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...