Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste fobien jeg virkelig vet godt at jeg har er dypt, mørkt vann.

Jeg klarer ikke nærme meg "kanten" på båter ute på dypt vann.

Enda verre er det om lange undervannsvoksende planter er synlige, som siv eller liljer.

 

Angående tvangstanker hender det jeg føler når jeg går at jeg må trå på ting med riktig fot, eller passere noe før en bil passerer meg som nevnt før her.

Lenke til kommentar
Jeg lider av de samme tvangstankene som ser ut til å gå i arv gjennom familien på farssiden: SYMMETRI. DET MÅ VÆRE SYMMETRI.

 

Ellers har jeg utviklet en veldig irrasjonell frykt for høye (i både volum og frekvens), statiske lyder - særlig fra PC-høytalere - etter at trommehinnene nesten tok kvelden et par ganger mens jeg prøvde å få noe til å virke. 8D Skrur dem alltid helt ned/av når jeg forandrer på noe, og veldig sakte opp igjen mens jeg ser om det er lyd.

 

Er akkurat lik som deg der, må alltid vere symmetri. Og har opplevd høge lydar (spesielt den pipe-lyden som kjem på store arrangement skremmer meg, så eg må alltid ha låg lyd når eg tester noko nytt på annlegget, for eksempel (som Zealuu). Har ikkje nokon forbier, men mange ting eg må bare gjere:

Alltid sjekke programma på ALLE TV kanalane, før eg tar til ro med eit program eg likar (må ikkje gå glipp av nokon gode program).

Sjekker kjøleskapet ofte.

Sjekke at komfyren er slått av etter eg har brukt den, fleire gonger.

Alltid ta ut alt av kontakter før eg legger meg.

Sjekke at døra er låst, sjølv om eg har vridd om nøkkelen.

Sjekke at eg har alle tinga med meg før eg reiser fra ein plass (ikkje negativt, men sjekker så vanvittig nøye, under stolen og sånt på skulen. Dette pga var flink til å glemme før, så fekk utrulig masse kjeft:P)

Sjekker skuffer og skap for mat, etter middag ^^ :p

Ser at eg har: mobil, kortholder og nøkler i lomma.

Fikse håret i nesten alle speil ^^

Den merkligste av dei alle er at eg sjekker alltid at det ikkje er nokon dyr som blir stengt inne når eg låser romma oppe i huset, har katter og bikkje, så er viktig at dei ikkje blir stengt inne, det skjer aldri at eg ikkje sjekker det.

Er også fare for at det blir ein kjapp tur på facebook kvar dag, der eg sjekker alle hendelser:P Spesielt viss eg gløymer det ein dag.

Ting skal ligge rett på bordet osv.

 

Veit ikkje om alt kan bli sett på som "tvangstankar", er heller blitt rutiner/vaner, som egentleg ikkje bruker mykje av tida mi, går så fort.

Trur dei ofte kjem av erfaringar ein gjer, som at det bør ein passe på, det er viktig. Så blir det bare noko du ikkje kan la vere, som feks å sjekke at kaffetrakter'n er av når du har satt deg i bilen, sjølv om du har sjekka det før du reiste ut. Ting du kanskje også fryktar.

 

Ser gæren ut med alle dessa tinga over ! :p

Endret av Game Master
Lenke til kommentar

Vil ikke si det du ramsa opp er tvangstanker jeg heller. Ting man er nødt til å gjøre, og som man har gjort mange ganger gjør man bare helt automatisk.

 

Men den uvanen med å gå i kjøleskapet hele tiden har jeg også :p Kan stå i mange minutter og bare lete med øynene etter noe spiselig (alternativt: godt). Men Pondus gjør det samme, så da er det greit :D

Lenke til kommentar
Vil ikke si det du ramsa opp er tvangstanker jeg heller. Ting man er nødt til å gjøre, og som man har gjort mange ganger gjør man bare helt automatisk.

 

Men den uvanen med å gå i kjøleskapet hele tiden har jeg også :p Kan stå i mange minutter og bare lete med øynene etter noe spiselig (alternativt: godt). Men Pondus gjør det samme, så da er det greit :D

 

Så sant så sant, men ser virker litt gæren, når eg tenker over kor ofte eg gjer det ;P

Lenke til kommentar

har sikkert noen rare ting jeg gjør, som jeg ikke tenker over.

 

veit ikke om det her går under en tvangstanke, men når jeg går, så ser jeg kanskje på et blad på bakken langt unna, og der og da veit jeg hvilket bein som kommer til å lande på det bladet, eller om jeg går over ( går vanlig. beveger ikke beina like før så jeg skal lande på den foten )

samma når jeg går, og jeg hører en bil. veit om jeg kommer samtidig med lysestolpa og bilen eller ikke langt unna ( selv om jeg bare hører bilen bakfra )

 

sikkert flere som har det sånn :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Eneste jeg kommer på atm som jeg må gjøre, som jeg ikke klarer å unngå, er at jeg absolutt må tørke av dassringen før jeg setter meg ned. Uansett om jeg vet at det var jeg som satt der sist.

 

Også går den igjen det med å sjekke kjøleskapet enten jeg vil ha noe eller ikke og i et lite håp om at det har dukket opp noe godt.

Må ha på meg joggebukse når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Eneste jeg kommer på atm som jeg må gjøre, som jeg ikke klarer å unngå, er at jeg absolutt må tørke av dassringen før jeg setter meg ned. Uansett om jeg vet at det var jeg som satt der sist.

 

Også går den igjen det med å sjekke kjøleskapet enten jeg vil ha noe eller ikke og i et lite håp om at det har dukket opp noe godt.

Må ha på meg joggebukse når jeg kommer hjem fra jobb.

 

 

hahaha.. samme her:P.. dassringen blir alltid tørket:P

Lenke til kommentar

Svømme på dypt vann der jeg ikke kan se særlig langt ned er litt :ermm:

Men prøver å drite så mye jeg kan i det, unødvendig fobi >_<

 

Og jeg kan ikke slutte å knekke ledd! Spesielt ankelen nå i det siste

 

Jeg vet at dama har fobi mot å gå på bunn i vannet der det er steiner og planter. Fikk helt panikk for et par helger sia da vi skulle gå i land etter å ha flyti på madrass. Det lå en død kreps der. xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...