Gå til innhold

Sekundær eller ordinærvitnemål?


Stina.

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg er ferdig med vgs vil jeg antagelig studere et ettårig fag, for å få avkobling/finne ut hva jeg vil. Nå frister veterinærutdannelsen mest, men har ikke så lyst til å begynne rett på utdannelsen enda. Men hvis jeg går et ett-årig fag neste år, får jeg vel ekstrapoeng? Må disse regnes med når jeg søker til veterinærstudiet? Da kommer jeg vel i sekundærkvoten, som er høyere. Tror per i dag jeg kan komme inn med ordinært vitnemål, og vil unngå å ta opp fag. Hvis jeg velger å studere noe annet i ett år, blir jeg kanskje nødt til å ta opp flere fag, da sekundærkvoten er for høy. Er det noe jeg kan gjøre for ikke å regne med poengene jeg får for å studere i mellomtiden, men kunne med karakterene fra videregående?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger sinnsykt mange innlegg om dette på forumet allerede! En annen, kanskje bedre idè er å faktisk lese på samordna opptak sine sider.. Da får du i hvertfall rett informasjon.

 

Om du klarer å finne svar på spørsmålet ditt etter 2 min på google er det tull å poste spørsmålet i et forum!

Lenke til kommentar

bare en liten pirketing, men er det ikke primær- og ordinærvitnemål?

Og ja, samordna er gode greier. Ellers så går man under primærkvoten t.o.m. det året man fyller 21 år. Hvilke poeng som beregnes med på ordinær/primær kvote, får du vite på samordnas sider :) www.samordnaopptak.no

Lenke til kommentar
bare en liten pirketing, men er det ikke primær- og ordinærvitnemål?

Og ja, samordna er gode greier. Ellers så går man under primærkvoten t.o.m. det året man fyller 21 år. Hvilke poeng som beregnes med på ordinær/primær kvote, får du vite på samordnas sider :) www.samordnaopptak.no

 

Å ja, selvfølgelig heter det primær og sekundær, huff som jeg tuller.. :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...