Gå til innhold

Har Playstation 3 en flaskehals? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet gjelder dette kun Xbox360 Elite med HDMI. Så å si at alle Xbox360 støtter det blir jo helt feil. Makan til fanboybull... De som ikke støtter det har jeg hele tiden hørt at nedskalerer til 720p.

Samtlige Xbox360 konsoller kan kjøre disse spillene med 1080p output.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
_Zeke:

Huff og huff, joda jeg kjørte rundt som en idiot jeg som alle andre vel også har gjort i GTAIV og lagde store trafikkorker som jeg bulket i, dog opplevde jeg ingen form for hakking. Du må gjerne inbille deg at jeg lyver, men det er bare bortkastet tid.

 

Vel, alle andre jeg har snakket med som har PS3 og GTA IV, inkludert reviews, sier at det ikke alltid går laggfritt for seg. Jeg tviler også på at du har en slags spuer-PS3 som aldri lagger.

 

EDIT: Vi kjører i hvertfall 1080p her på vår 40" HDTV gjennom komponent.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet gjelder dette kun Xbox360 Elite med HDMI. Så å si at alle Xbox360 gir 1080p blir jo helt feil. Makan til fanboybull... De som ikke støtter det har jeg hele tiden hørt at nedskalerer til 720p.

 

Det er latterlig at man etterspør presisjon i uttalelser og genraliserer som fanden selv ;)

 

Alle Xbox 360-konsoller har støttet 1080p siden slutten av 2006. Haken er at du må ha en TV som støtter 1080p over komponent eller en med VGA-inngang.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet gjelder dette kun Xbox360 Elite med HDMI. Så å si at alle Xbox360 gir 1080p blir jo helt feil. Makan til fanboybull... De som ikke støtter det har jeg hele tiden hørt at nedskalerer til 720p.

 

Det er latterlig at man etterspør presisjon i uttalelser og genraliserer som fanden selv ;)

 

Alle Xbox 360-konsoller har støttet 1080p siden slutten av 2006. Haken er at du må ha en TV som støtter 1080p over komponent eller en med VGA-inngang.

Takk, da slipper jeg å sette han på plass.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet gjelder dette kun Xbox360 Elite med HDMI. Så å si at alle Xbox360 gir 1080p til skjerm blir jo helt feil.

Alle nye Xbox 360 har HDMI-utgang. Og det er fullt mulig å få full HD over komonent.

Forøvrig komisk at du valgte å overse neste linje ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Takk, da slipper jeg å sette han på plass.
Det gjør meg ingen verdens ting, og du må gjerne forsøke ;) Det har kommet så mange forskjellige utsagn, protester og informasjon rundt Xbox360 oppgjennom tiden at det nesten ikke kan kalles èn konsoll lenger men heller Xbox360 1, 2, 3, 4, 5.

 

I starten var det nettopp dette med oppløsning og 1080p som gjorde at mange valgte å vente på PS3. Huff, brukte jeg ordet mange igjen?

 

Men den klarer altså bare 30fps i 1080p(kan fanboys bekrefte?), var det dette som var den store bøygen tro :hmm: Hvor gammel har denne boksen egentlig rukket å bli nå, detaljene har helt tydelig blitt noe uklare *flire*

 

Men hvordan er den kraftigere om den kun gir 30fps i 1080p? Eller har Bill Gates sluppet en oppdatering på dette også? Hvor mange oppdaterte 360 har han gitt ut før han ble fornøyd med spec'en?

 

PS3 slankes og nedgraderes... Xbox360 utvides hmm en trend som burde tyde på at PS3 traff godt mens Xbox360 ikke tilfredstilte fansen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel, alle andre jeg har snakket med som har PS3 og GTA IV, inkludert reviews, sier at det ikke alltid går laggfritt for seg. Jeg tviler også på at du har en slags spuer-PS3 som aldri lagger.

 

Kan ikke annet enn å si meg enig i Zeke her. Første jeg merket (på båten og kjøreturen etter båten) var hvor mye det faktisk hakket. Synes nå virklig de kunne gjort noe bedre enn det der. Synes crysis hakket mindre når jeg spilte det, med 25fps.....

Endret av Snesopp
Lenke til kommentar

Theo343:

Seriøst, nå kan du bare gi opp. Du driter bare ut deg selv mer og mer her. Dette beviser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Alle XBOX 360 klarer 1080p gjennom komponent, fordi oppdateringen skjedde via SOFTWARE. PS3 hadde ikke engang kommet ut i Europa når 360 fikk 1080p oppdateringen via XBL.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet gjelder dette kun Xbox360 Elite med HDMI. Så å si at alle Xbox360 gir 1080p til skjerm blir jo helt feil.

Alle nye Xbox 360 har HDMI-utgang. Og det er fullt mulig å få full HD over komonent.

Forøvrig komisk at du valgte å overse neste linje ;)

 

Nå har vel folk poengetert at man fint kan kjøre 1080p over komponent også, så jeg ser ikke helt hvordan han overså din neste linje i det hele tatt. Det ble utdypet hvilke modeller som har HDMI, og det ble poengtert at man også kan kjøre det over komponent. Det vitner ikke om å overse den linjen i det hele tatt.

 

Ellers så vil jeg anbefale å gå ut med litt mindre kraftig skyts, det fremmer ikke et godt diskusjonsklima å skyte ut fanboykarakterisitkken i øst og vest, kanskje spesielt ikke når folk beskyldes for å være det i kraft av informasjon de komemr med, som til alt overmål er korrekt informasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Theo343:

Seriøst, nå kan du bare gi opp. Du driter bare ut deg selv mer og mer her. Dette beviser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Alle XBOX 360 klarer 1080p gjennom komponent, fordi oppdateringen skjedde via SOFTWARE. PS3 hadde ikke engang kommet ut i Europa når 360 fikk 1080p oppdateringen via XBL.

Neida, det beviser kun at det er ekstremt lenge siden jeg gadd å følge med rundt Xbox360, samt at man faktisk må komme med usikre påstander for å dra fakta ut av enkelte fanboys.

 

Har ingen problemer med å innrømme at jeg er sterkt utdater på den flommen av endringer Xbox360 tydeligvis har gjennomgått. Men svar gjerne på det jeg spør om.

 

...

Ellers så vil jeg anbefale å gå ut med litt mindre kraftig skyts, det fremmer ikke et godt diskusjonsklima å skyte ut fanboykarakterisitkken i øst og vest, kanskje spesielt ikke når folk beskyldes for å være det i kraft av informasjon de komemr med, som til alt overmål er korrekt informasjon.

AtW

ATW, jeg har da virkelig ikke karakterisert samtlige som kommer med fakta om Xbox360 som fanboys. Jeg har observert minst 2 stykker som diskuterer ryddig og saklig om Xbox360 i denne tråden, men jeg ser ikke deg som en av dem. Du bidrar heller ikke med særlig med fakta i dikusjonen og henger deg mest på ordkløveri og antakelser og er meget glad i å la andre bevise sine utsagn mens du sjelden gjør det selv.

 

 

Snesnopp/Zeke:

Når det gjelder hakkingen i GTAIV så har jeg ikke opplevd den, men som nevnt spilte jeg i 2 dager. Deretter solgte jeg spillet fordi jeg synes det var et dårlig gjennomført spill. Det kan helt sikkert være at dere har spilt områder hvor jeg ikke har vært med tanke på spilltiden. Men det regner jeg med at dere klarer å forstå selv utfra informasjonen jeg ga.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Takk, da slipper jeg å sette han på plass.
Det gjør meg ingen verdens ting, og du må gjerne forsøke ;) Det har kommet så mange forskjellige utsagn, protester og informasjon rundt Xbox360 oppgjennom tiden at det nesten ikke kan kalles èn konsoll lenger men heller Xbox360 1, 2, 3, 4, 5.

 

I starten var det nettopp dette med oppløsning og 1080p som gjorde at mange valgte å vente på PS3. Huff, brukte jeg ordet mange igjen?

 

Men den klarer altså bare 30fps i 1080p(kan fanboys bekrefte?), var det dette som var den store bøygen tro :hmm: Hvor gammel har denne boksen egentlig rukket å bl nå, detaljene lhar helt tydelig blitt noe uklare *flire*

 

Men hvordan er den kraftigere om den kun gir 30fps i 1080p? Eller har Bill Gates sluppet en oppdatering på dette også? Hvor mange oppdaterte 360 har han gitt ut før han ble fornøyd med spec'en? PS3 slankes... Xbox360 utvides hmm en trend som burde tyde på at PS3 traff godt mens Xbox360 ikke tilfredstilte fansen.

 

Største fanboyen jeg har sett.

 

Som sagt, alle verisjoner av Xbox 360 støtter 1080p som standard. At du kommer med usaklige innskudd som at det tydeligvis finnes så mange verisjoner av Xbox 360, viser bare hvor ignorant du er. Det er forøvrig tre typer av Xbox 360. Vanlig Xbox 360, 360 Elite, og vanlig 360 med HDMI, som kom etter 360 Elite. PS3 har vel like mange. En verisjon på 20 Gb, 40 Gb, 60 Gb og 80 Gb. Alle de har støtte for PS2-spill, utenom 40 Gb-varianten. Er ikke det minst like rotete?

 

Uansett, hva har det å si om PS3 kan holde 60 FPS når den kjører 1080p når den ikke klarer det i spill? Den klarer det i hvertfall ikke i GTA IV, eller MGS4, da begge, i følge bl.a. IGN, lagger når mye skjer. Det blir som å påstå at alle biler kan kjøre i 300 km/t der fartsgrensen er 300 km/t (analogi). Her bryr jeg meg ikke om hva din personlige mening er, fordi profesjonelles, meninger, samt flertallet av de vanlige spillerne, er uenig med deg i påstanden din om at disse spillene ikke lagger på PS3.

 

De fleste, om ikke alle spill som er uten hovedplattform, eller som har blitt portet til PS3, ser bedre ut på Xbox 360. Dette er ikke min mening, men enkelt og greit et faktum. Dette sier litt om hvor vanskelig det er å programmere til PS3, kontra Xbox 360. Skal vi legge all skylden på utviklerne, eller på PS3? Eller skal vi kanskje rose Xbox 360 for å tydeligvis være så enkel å programmere/porte til?

 

Til slutt vil jeg bare legge til at det er patetisk av deg å prøve å håne Xbox 360 fordi dem forbedrer sin egen konsoll med tiden.

 

EDIT:

Theo343:

Seriøst, nå kan du bare gi opp. Du driter bare ut deg selv mer og mer her. Dette beviser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Alle XBOX 360 klarer 1080p gjennom komponent, fordi oppdateringen skjedde via SOFTWARE. PS3 hadde ikke engang kommet ut i Europa når 360 fikk 1080p oppdateringen via XBL.

Neida, det beviser kun at det er ekstremt lenge siden jeg gadd å følge med rundt Xbox360, samt at man faktisk må komme med usikre påstander for å dra fakta ut av enkelte fanboys.

 

Har ingen problemer med å innrømme at jeg er sterkt utdater på den flommen av endringer Xbox360 tydeligvis har gjennomgått. Men svar gjerne på det jeg spør om.

 

 

For meg virker det som du allerede da hadde valgt side.

 

Ang den delen jeg har uthevet, så er dette bare tull fra din side. Skjerp deg.

 

EDIT: Fikset litt på PS3-verisjoner etter rettelse fra Theo343 :thumbup:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Theo343:

Seriøst, nå kan du bare gi opp. Du driter bare ut deg selv mer og mer her. Dette beviser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Alle XBOX 360 klarer 1080p gjennom komponent, fordi oppdateringen skjedde via SOFTWARE. PS3 hadde ikke engang kommet ut i Europa når 360 fikk 1080p oppdateringen via XBL.

Neida, det beviser kun at det er ekstremt lenge siden jeg gadd å følge med rundt Xbox360, samt at man faktisk må komme med usikre påstander for å dra fakta ut av fanboys.

 

Men svar gjerne på det jeg spør om.

 

Så den store planen din var å legge ut med feilaktige fakta, så folk som faktisk har peiling på hva de snakker om kan korrigere deg? Dette skal på en eller annen magisk måte få fanboys til å oppstå? glhf

 

Men den klarer altså bare 30fps i 1080p(kan fanboys bekrefte?), var det dette som var den store bøygen tro Hvor gammel har denne boksen egentlig rukket å bli nå, detaljene har helt tydelig blitt noe uklare *flire*

 

Er det dette du vil at vi skal svare på? Hvis det er det så kan jeg si at XBOX 360 kan kjøre 1080p i 60fps så lenge grafikknivået tillater det. Det er ikke noe magisk som skal til for at en maskin skal kunne kjøre 1080p i 60fps, men det har kanskje Sony klart å få deg til å tro?

 

Lurer litt på om jeg bare mater ett troll her dessverre :/

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
...

Ellers så vil jeg anbefale å gå ut med litt mindre kraftig skyts, det fremmer ikke et godt diskusjonsklima å skyte ut fanboykarakterisitkken i øst og vest, kanskje spesielt ikke når folk beskyldes for å være det i kraft av informasjon de komemr med, som til alt overmål er korrekt informasjon.

AtW

ATW, jeg har da virkelig ikke karakterisert samtlige som kommer med fakta om Xbox360 som fanboys. Jeg har observert minst 2 stykker som diskuterer ryddig og saklig, men jeg ser ikke deg som en av dem. Du bidrar heller ikke med særlig med fakta i dikusjonen og henger deg mest på ordkløveri og antakelser og er meget glad i å la andre bevise sine utsagn mens du sjelden gjør det selv.

Nei, men det har jeg heller ikke sagt, når du skyter ut påstander om at x360 støtter 1080p er "fanboybull", så er ikke det særlig bra fro diskusjonsklimaet. For det første er det riktig, for det andre er det en ren informasjon, om den skulle være galt er det på langt nær sikkert det har noe som helst med å ære fanboy å være, men man kan rett og slett bare ta feil.

 

Om det er noe du vil ha bevist, så konkretiser gjerne. Ellers innrømmer jeg gledelig at jeg har kommet med endel antakelser i denne tråden, men jeg prøver så godt jeg kan å tydelig si når det er snakk om antakelser ved å bruke formuleringer som "jeg tror", "jeg mener" osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Atw:

Du putter ord i andres munn og slikt blir det uansett håpløst å diskutere. Du elsker å be andre oppgi kilder mens du på egne vegne sier at det er enkel logikk og med forståelse burde man kjenne til det. Det blir alt annet enn seriøst for min del.

 

Men joda jeg har brukt ordet omtrent i mine antakelser når jeg har vært usikker og ja jeg har kommet med direkte påstander når jeg har husket feil eller sittet på utdatert informasjon om denne boksen.

 

Denne tråden begynte med latterlig og usaklig håning av PS3, det gjorde meg ingenting å komme med bråkjekke påstander andre veien ;).

 

Zeke:

Det finnes også en 80GB versjon av PS3 dog er noen av disse forskjellene kun harddisk og den oppgradere man lett til 500GB selv så det er uansett ikke noen stor greie. Men trenden for PS3 er at man har fjernet funksjonalitet og ikke hatt behovet for å legge til større funksjonalitet som HDMI og tom. HDDVD som Xbox360 har vært innom, dog har den vært oppgradert i mindre grad enn jeg anntok(som du ser har jeg ingen problem med å innrømme at jeg husket feil mm).

 

 

EDIT:

Det at Xbox360 kan kjøre spill med 1080p i 60fps var jeg heller ikke klar over, mottar gjerne tips om titler? Så vi har noen kilder samt at det kan være interresant i et rent teknisk aspekt. Så det meste jeg har hørt om denne er tydeligvis gammelt og utdatert informasjon. 1080p over komponent hadde dog noen spesielle betingelser og slik sett kan informasjon man har lest om dette gitt en et feil bilde når man selv ikke eier boksen og er like opptatt av å "få det til".

 

Rakan:

Det er ikke noe magisk som skal til for at en maskin skal kunne kjøre 1080p i 60fps
Ingen har snakket om magi, har de vel, men noe måtte jo helt klart til da det tidlig ble diskutert rundt 30fps, men regner med at historikken ikke er så viktig å få frem.

 

Apropo troll, så har jeg tillatt meg et nivå i denne tråden som jeg så fra starten her. Det er helt korrekt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Denne tråden begynte med latterlig og usaklig håning av PS3, det gjorde meg ingenting å komme med bråkjekke påstander andre veien ;).

 

Som en genrell regel er det sjeldent noen god ide å prøve å bekjempe usakligheter med liknende skyts tilbake

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Må bare nevne at det er morsomt hvor godt Xbox 360 holder følge med PS3. Spillene er jo omtrent lik på det grafiske. Nå har jeg ikke sett en direkte sammenligning av Gears of War mot MGS4, men jeg vil påstå at GoW holder følge. Kanskje MGS4 har artistisk penere grafikk, men dette har ingenting med detaljnivået, eller hva konsollene klarer å produsere.

 

PS3 som har skullet knuse 360 på det meste, inkludert grafikk, klarer i hvertfall ikke dette. Heller ikke på spillflyt. I tillegg har Xbox 360 vært på markedet et år lengre, altså den er eldre.

 

Xbox 360 har jo også overlegent bedre salg, både på spill og på konsoller. I føle wikipedia, har 360 solgt 19 millioner enheter, mot PS3 som har solgt 12.8 millioner. Når det kommer til spill, så er det mestselgende spillet til PS3 Motorstorm, med 3 millioner solgte kopier. Halo 3 har solgt 8.1 millioner. Alle tall er fra mellom januar og april i år, så det er ikke gamle tall.

 

Kan også nevne at du er den største fanboyen av alle her. Du kritiserer jo åpenbart det aller meste med 360, uten at du vet særlig mye om den. I tillegg til at du forsvarer all kritikk mot PS3, uten å i det heletatt tenke over om den er sann eller ikke.

 

Jeg ser ikke på meg selv som noen fanboy, ettersom jeg ikke liker konsoller noe særlig sånn helt generelt, men jeg vet at hvis jeg skal kjøpe meg konsoll nå, så blir det nok PS3. Grunnene til det er Blu-Ray, MGS4, samt det faktum at vi har Xbox 360 her i huset (min lillebror har den, selv om jeg nesten aldri bruker den)

Lenke til kommentar
EDIT:

Det at Xbox360 kan kjøre spill med 1080p i 60fps var jeg heller ikke klar over, mottar gjerne tips om titler? Så vi har noen kilder samt at det kan være interresant i et rent teknisk aspekt. Så det meste jeg har hørt om denne er tydeligvis gammelt og utdatert informasjon. 1080p over komponent hadde dog noen spesielle betingelser og slik sett kan informasjon man har lest om dette gitt en et feil bilde når man selv ikke eier boksen og er like opptatt av å "få det til".

 

Nå vet jeg ikke om det var ment til meg, men om det var det, så påstår ikke jeg at 360 kjører 1080p med 60 FPS. Poenget mitt var at PS3 ikke klarer å opprettholde 60 FPS i de aller fleste spill. 360 kjører vel 30 FPS her, uten at jeg er sikker.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Men en ting skal jeg absolutt gi dere, jeg kan mye mer om Xbox360 nå enn jeg gjorde for 2 dager siden og at jeg var utdatert er det vel ingen tvil om akkurat. Jeg hadde vel tom. noen fordommer rundt den som nå er borte. Dog tente jeg mest på usakligheter i starten av tråden og det banet vei for min diskusjonsform.

 

Men etter denne oppdateringen er jeg faktisk blitt mer lysten på Xbox360 enn jeg var når jeg sist kikket på å muligens kjøpe en, når den sorte Elite kom.

 

Om ikke så var det godt for noe. Dog blir kunstykket å balansere mellom hvilke titler som er best på PC, Xbox360 og PS3. Sistnevnte utgjør allerede stor verdi som BD spiller og kostet meg kun 2995,-.(nedgradert og krympet 40GB)

 

EDIT:

Men et par "saklig" spørsmål.

 

- har de fikset problemet med at lesehodet som manglet gummipakningen skraper opp plater?

- blir den fortsatt overopphetet?

 

For alt jeg vet kan dette være like utdatert informasjon som mye av det andre har vært. Det er mest dette med at platene kan bli oppskrapet av dioden som har holdt meg tilbake.

 

Zeke:

Var vel Rakan... som sa dette om 60fps og uansett gøy om vi hadde fått noen titler som eksempel. Og joda, på ren spillytelse har ikke 360 slitt nevneverdig mot PS3 og med HDMI oppgraderingen ble den også mye mer fristende for min del.

 

ATW:

Det er jeg ikke uenig i :)

 

EDIT2:

Forøvrig interresant at flere av PS3 spillene har hatt problemer med å få plass på en BD plate og at de har brukt mye tid på å komprimere innholdet. Tror dette gjaldt både GT5P og MGS4, dog må jeg sjekke for å være sikker.

 

Det har jo hele tiden blitt sagt at det vil holde med en DL DVD plate.

 

En annen ting jeg liker med PS3 er at man installerer det meste av spillet på HDDen og dermed får man meget raske lastetider, jeg trenger plata omtrent kun for å starte spillet. Men årsaken er også at spillutviklerne ikke har lært seg å mestre BD formatet ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...