Gå til innhold

Hvorfor bruker du tobakk?


DJMartin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg røyker fordi jeg tror jeg er avhengig og har gjort det i så mange år at jeg har glemt hvordan det er å ikke røyke.

Jeg snuser av og til fordi jeg liker smaken og følelsen av å ha noe i leppa.

Bruk av tobakk er ikke kult og vil aldri bli det heller. Det er gir deg ikke akkurat kudos sosialt.

Men ja, man er vel litt mer sosial med andre røykere (eller brukere av snus).

Røyking er en idiotisk og dum greie. Punktum.

Lenke til kommentar

Det at røyking er sosialt er ikke til å stikke under en stol. Husker jeg gikk på kurs i fjor. Nesten hele klassen var røykfri untatt tre stykker og læreren. Vi gikk alltid ut i pauser og ble stående å prate og røyke.

Vi ble utrolig fort og godt kjent. De andre satt bare inne foran pulten og sov eller surfet nettet for seg selv.

 

Samme er det på møter, konferanser osv. Røykerne går ut. De røyker og så begynner praten. Skal man først stå der så kan man jo like gjerne snakke sammen også og da blir man kjent.

Men så trenger man heller ikke røyke for å bli med røykerne ut heller da.

Lenke til kommentar

Jeg røyker pipe og sigarer av og til fordi jeg virkelig nyter smaken av det. Spesielt sammen med et glass svært godt øl/konjakk/whiskey. Pipe er også koselig å samle, rense, pusse, tenne osv.

 

Har aldri i hele mitt liv prøvd snus eller sigaretter, og tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å gjøre det. Har liten tro på at det skal smake bedre enn pipe/sigar. :p

Lenke til kommentar

En kan jo ikke si at smaken av snus er god, ærlig talt. Snus er godt for èn ting, og det er nikotinen, og dens renslighet i forhold til røyk. I tillegg kan man benytte snus mer ubesværet enn røyk, av åpenbare årsaker.

Endret av Atatar
Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke det? Jeg kosesnuser av og til, fordi jeg liker smaken og føleslen av å ha den i leppa. Jeg gjør det ikke for nikotinen, for jeg røyker uansett rullings til vanlig. Nikotininnholdet i en snus er dessverre langt fra nok til å tilfredsstille mitt nikotinsug.

Men jeg snuser som sagt av og til for kos. Det blir det samme som at jeg ikke kan fatte og begripe at modern sitter å koser seg med et glass rødvin!

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan da ikke skryte på meg en ekstrem erfaring med snus, men det begynner å bli noen bokser etterhvert. Allikevel kan jeg ikke fatte om noen får seg til å like selve smaken. At det å ha noe under leppa er digg, er en ting, men smaken i seg selv er, fra mitt synspunkt, ulikelig. I tillegg er det jo slik at de fleste (ungdommer) skryter på seg å like snusens smak, selv om dette absolutt ikke er tilfelle.

Endret av Atatar
Lenke til kommentar
Jeg gjør det ikke for nikotinen, for jeg røyker uansett rullings til vanlig. Nikotininnholdet i en snus er dessverre langt fra nok til å tilfredsstille mitt nikotinsug.

 

Du sier at du snuser av og til, men at du røyker fast. Og at nikotinen i en snus (prell) ikke er nok til å tilfredsstille ditt nikotinbehov.

 

Det var jo merkelig, ettersom det er omtrent 3 ganger så mye nikotin i en prell, som i en sigarett ;)

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Jeg røyker pipe og sigarer av og til fordi jeg virkelig nyter smaken av det. Spesielt sammen med et glass svært godt øl/konjakk/whiskey. Pipe er også koselig å samle, rense, pusse, tenne osv.

 

Har aldri i hele mitt liv prøvd snus eller sigaretter, og tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å gjøre det. Har liten tro på at det skal smake bedre enn pipe/sigar. :p

 

Å røyke samtidig som du drikker en god whisky burde vært belønnet med fengsel. Finnes ikke noen mer effektiv måte å ta livet av aromaen i en god whisky. Selv så har jeg ikke snuset på 3 måneder, holder nemlig på å slutte.

Lenke til kommentar
jeg røyka noen år før.. helt til jeg prøvde snus på jobben..

Jeg har funnet ut det, at snus sparer miljøet å er litt finere enn den jæævla røyken.

Røyk får deg til å se gammel ut osv.. det liker man ikke :p

Snus is the shit ;)

 

Du fikk meg faktisk til å begynne med snus/skrå også xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...