Gå til innhold

Civilization IV: Colonization annonsert (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes personlig at civ serien har tapt seg jeg. Trenden har vært synkende siden civ 2, 3ern var ikke gale da men 4ern har jeg gitt mang en ekstra sjangse men har ennå ikke blitt frelst.

 

Så er det et lite problem at colonization var et meget godt spill. Å da bare bruke civ4 og mekke sammen en remake som i tillegg bruker civ 4 navnet ser jeg på som en negativ ting.

 

Men får håpe det lever opp til forventningene, skal uansett testes ut om jeg så må kappe av en tå.

 

 

Enig i at Civ 2 var det beste. Brukt utallig mange timer på det spillet. Men i motsetning til deg så synes jeg faktisk at civ 4 er bedre enn civ 3. Civ 3 la jeg fra meg etter en kort stund, mens civ 4 drar jeg frem stadig vekk.

 

Synes også det er litt merkelig at dem bruker civ 4 navnet når de lager colonization, men det handler vel kanskje mer om markedsføring ovenfor de yngre gamerne, som har et forhold til civ navnet men ikke colonization... Uansett så gleder jeg meg til å prøve, nostalgitripp av de sjeldne :)

Lenke til kommentar
Nå mangler bare oppfølgeren til Alpha Centauri.

Eventuelt nå må Sid slutte med alt dette pisset og lage Alpha Centauri 2.

Ja! Beyond the Sword ekspansjonen fungerte liksom aldri for meg. Jeg stemmer for mer Alpha Centauri inni Civ ... kanskje mixe inn Total War serien for det komplette perfekte strategispill? :)

Lenke til kommentar

Nja, er redd dette blir Civ 4: colonization style, ikke Colonization: civ style. Blir det for mye civ så ser jeg på dette som en ny pakke med scenarier, og det er ikke verdt pengene. Blir det derimot gjennomført colonization som bare låner litt fra civ-motoren så lover det godt.

 

Nå mangler bare oppfølgeren til Alpha Centauri.
Det er få spill jeg savner mer enn Alpha Centauri. Den ny grafikk-motoren til civ mulliggjør faktisk en brukbar oppfølger, men jeg er redd konseptet har tapt seg litt i samtiden. Da det kom ut var 3D-en helt enorm og endret hele sjangeren for meg. Nå er 3D normalen, selv om få spill utnytter den like godt i gameplay som AC gjorde i forhold til sin tid. Jeg håper det fortsatt er et grunnlag for suksess for en ny AC, og at Sid snart begynner på det :)
Lenke til kommentar

Rykende ferskt intervju med Sid Meier der han blant annet snakker om Alpha Centauri 2.

 

Q: What are the odds of an Alpha Centauri sequel? Who owns the license these days, and would you make it if you got the chance, or is it more Brian Reynolds' brainchild? (And do you know if *he* would be interested in making a sequel?)

 

A: Electronic Arts owns the rights to Alpha Centauri, and we do get lots of requests from fans to make a new version. I don't know what EA plans to do with it, but we would certainly love to make a new Alpha Centauri for today's gamers.

 

Les hele intervjuet her.

Lenke til kommentar
Synes personlig at civ serien har tapt seg jeg. Trenden har vært synkende siden civ 2, 3ern var ikke gale da men 4ern har jeg gitt mang en ekstra sjangse men har ennå ikke blitt frelst.

 

Så er det et lite problem at colonization var et meget godt spill. Å da bare bruke civ4 og mekke sammen en remake som i tillegg bruker civ 4 navnet ser jeg på som en negativ ting.

 

Men får håpe det lever opp til forventningene, skal uansett testes ut om jeg så må kappe av en tå.

 

Personlig er jeg enig i at civ2 var konge, men jeg synes også civ4 er vesentlig bedre en civ3 som er den svakeste tittelen i serien i mine øyne. (dog ha jeg såklart alle :)). Colonization-remake kan bli bra, la oss håpe de holder seg tro til orginalens ressursmodell.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Ja, jeg regner med at det kommer en god del nye AI-inputs. De har vel lært en del av de to addon-utgivelsene til Civ4 :D

 

AI'en blir nok bedre, men jeg skjønte mer av hvordan de tenker etter å ha hørt en podcast med firaxis-folket på Apolyton sidene. AI'en kommer aldri til å bli like god, eller bedre enn mennesker, fordi da faller gleden av å spille bort for mange (har de funnet ut..)Når man spiller mot 10 andre ca like gode spillere vinner man 1 av 10 runder. Det er ikke akseptabelt å bare vinne 1 av 10 gangner mot en AI (sier de). Jeg skjønner så absolutt hva de mener, er det ikke derfor folk spiller Civ og Colonization, for å få være litt Napoleon? Tar du bort det, er det ikke mye underholdning igjen egentlig.. Så noen vanvittig AI ser vi nok aldri.

 

Ikke bra..ikke bra..Civ-serien er ren heroin! "Bare en turn til"...."må bare finne opp jernbanen før eg går på do"......"trenger ikke dusje i dag heller"...

 

Jeg elsker to spill: Civilization og Colonization. Og nå smelter de disse to sammen i en gudommelig smørje... akk, hvordan skal dette gå? :dribble:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...