Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig sportsbil! noen innspill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok problemet ligger i dårlig oljekjøling, lange skiftintervaller, folk som ikke har full kontroll på hva som skjer med høyere ladetrykk, ubalanse i veiv osv. Ca18det motorene er ikke akkurat lite omtalt når det gjelder rådebank.

 

På samme måte som b230et motorene er kjent for å ha svake råder som tilslutt ser ut som bananer og gjerne lager en ekstra inspeksjonsluke i blokka dersom man ikke har full kontroll på sylindertrykket, blandingsforholdet og tenninga.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok problemet ligger i dårlig oljekjøling, lange skiftintervaller, folk som ikke har full kontroll på hva som skjer med høyere ladetrykk, ubalanse i veiv osv. Ca18det motorene er ikke akkurat lite omtalt når det gjelder rådebank.

 

På samme måte som b230et motorene er kjent for å ha svake råder som tilslutt ser ut som bananer og gjerne lager en ekstra inspeksjonsluke i blokka dersom man ikke har full kontroll på sylindertrykket, blandingsforholdet og tenninga.

 

så sant så sant;) er lett å hive inn en sr20det i en sr13 da , men hvis man er heldig og finner en(200sx s13) som er godt tatt vare på og fortsetter å ta godt vare på den så holder den , ved og ta godt vare på mener jeg å passe på olje og ikke kjøre bilen hardt når den er kald.

Lenke til kommentar

Syntes mazda mx5 ser fin ut, men jeg er 185 høy så det bør være litt sitte høyde.. har ikke bilen litt dame og pingle rykte alla frisør bil som noen sier ?

Sett på mr2, utrooooolig gøy bil og kjøre, men forsikring og deler er veldig dyrt ?

Lenke til kommentar

Hadde samme planer som deg for ca 1,5 år siden;)

satt med 100,000 og sku ha bil

 

Da lagde jeg denne listen.

 

Nissan 200sx s13

Honda civic vtec type coupe eller sedan. Liker ikke hatchback:P

Toyota MR2

Honda Delsol vtec

vw corado

 

Etter masse om og men så kjøpte jeg en honda civic Esi 125 hp orginalt. 80.000 med noe styling.

siste 20 brukte jeg på

Innsugsmanifold 4500 kr

grennrør 1400 kr

effektanlegg 2200 kr

Angeleyes 2200kr

Sote ruter ca 3000kr

Div silikon slanger osv 1000 kr.

 

mye morro man kan gjøre med bil.

Det jeg tenkte er

200sx= rådebank. en kompis har tatt sin motor 2 ganger. DYRT!

MR2 Sykt morro og kjøre men minimalt med plass.

DelSol Morro men oxo alt for liten.

VW corado kul men utrolig stygg inni hehe.

 

Da ble det Honda Civic Vtec. Men skal du ha deg sånn bil ikke kjøp LSI eller anna tull, da angrer du, ettersom du mister vtecen.

 

Skal du ha Civic Bør det være en ESI etter som dette er vtec lett og trimme og tåler MYE.

Eller VTI, men disse har en tendens til og bli ihjelkjørt temmlig kjapt.

 

Esi 125org Min ESI ca 150 hester.

VTI 160 hester org. Tips ikke trim for mye.

 

Honda DelSol har oxo motor ESI og VTI.

Mye morro for penga syntes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok problemet ligger i dårlig oljekjøling, lange skiftintervaller, folk som ikke har full kontroll på hva som skjer med høyere ladetrykk, ubalanse i veiv osv. Ca18det motorene er ikke akkurat lite omtalt når det gjelder rådebank.

 

På samme måte som b230et motorene er kjent for å ha svake råder som tilslutt ser ut som bananer og gjerne lager en ekstra inspeksjonsluke i blokka dersom man ikke har full kontroll på sylindertrykket, blandingsforholdet og tenninga.

 

så sant så sant;) er lett å hive inn en sr20det i en sr13 da , men hvis man er heldig og finner en(200sx s13) som er godt tatt vare på og fortsetter å ta godt vare på den så holder den , ved og ta godt vare på mener jeg å passe på olje og ikke kjøre bilen hardt når den er kald.

 

sånne kommentarer irriterer meg. tviler på at det er svært få i denne tråden som har kunnskap nok til å gjøre dette, må i såfall være mr.braseth, siden han virker oppegående. dessuten er det ikke bare "å slenge inn en sr20", det er mer arbeid enn kun å få plassert svineriet i motorrommet(selv kun å plassere motoren der har nok vært for vanskelig for de fleste her).

 

Når det gjelder s13, så er det en ypperlig "sportsbil". men som mr.braseth sier, så får ca18 motoren ofte rådebank, men så lenge man kjøper en som er orginal, og motor er "urørt". er ladetrykket stilt opp, så ikke kjøp. er det montert uorginalt luftfilter, så er det nok en liten jypling som hverken har hørt om oljeskift eller å la motoren gå litt på tomgang før man stopper den, som har hatt den før. er ofte jeg ser folk med s13 som drar på inn på en parkeringsplass slik at dumpventilen åpner seg, for så at de skrur av motoren mens turtallet er rundt 6000rpm. det skjærer i mitt hjerte å se sånt. selv så ville jeg kjøpt meg en mini med stivt understell som førstebil :)

Endret av Gridset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...