Gå til innhold

Prison Break Ses. 4 for amerikansk sendeskjema (!SPOILERS!) - Bruk spoilertags for fremtidige episoder ihht USA-skjema


Anbefalte innlegg

Føler det er pop å disse spenningsserier etterhvert som de har hatt mer enn sesong på lufta. Hvorfor er det bare dårlige sit-coms som kan fortsette i sesong etter sesong?

 

Jeg er faktisk enig i at nå bør serien slutte. Men den burde ikke "ha slutta for lenge siden" som så mange sier. Dere er trangsynte hvis dere føler at alt etter selve "prison breaket" er upassende, sesong 1 hinter jo hele tiden til at det er noe større bak, som må stoppes (The Company). Det handler om hevn, såklart må Michael og Co. få sjansen til å ta igjen for alt dritten Company har påført dem! Hadde serien slutta etter sesong 1 hadde de samme folka klaga, bare enda høyere.

 

Det var så morro når sesong 2 kom, det var automatisk elendig, for det handla ikke om å bryte seg ut av fengsel lenger. Et spennende og allsidig plott med en stor internasjonal organisasjon som trekker i trådene bak presidenten ... gjesp liksom!? Og så når sesong 3 kom, med enda et utbrudd (sesong 3 var etter min mening faktisk helt unødvendig, tipper det bare var "fan" service) så klaga folk pigadø på det også, det var for likt sesong 1 ... Døh, et fengsel er et fengsel!

 

Nei, sesong 1, 2 og 4 forteller en spennede historie om en gjeng med utskudd og en genial ingeniør som først bryter seg ut av fengsel, og så stenger ned en svær "patriot"-lignende organisasjon som har den frie verden under sitt jerngrep. Hvis dere ikke vil se hvordan det ender så GtFO.

 

(Ang. tvisten i sist episode: Ja, den var tråkig og irriterende, men var det ikke plenty av slike i sesong 1 også? Når Michael og Co. skulle bryte seg ut, men fant ut at det korroderte røret var blitt bytta ut igjen? Og såklart kom det jo en lignende tvist, vi er jo bare halvveis i sesongen. Jeg synes også den var litt irriterende, men jeg er sikker på at det ikke blir det samme på nytt igjen, som noen tydeligvis tror. Er det noe manus-forfatterne ikke mangler, så er det kreativitet.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg lurer på nå som Don Self er "død" . Truet ikke han Generalen med at hvis han ble drept så skulle 5 advokater rundt om i USA få tilgang til alle dukomenter om The Company som fantes. SÅ nå episode 13, og det virker ikke som om dette er et uromoment for Generalen. Burde ikke han være livredd for at det skal komme en hel haug med FBI agenter inn døra?

Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på nå som Don Self er "død" . Truet ikke han Generalen med at hvis han ble drept så skulle 5 advokater rundt om i USA få tilgang til alle dukomenter om The Company som fantes. SÅ nå episode 13, og det virker ikke som om dette er et uromoment for Generalen. Burde ikke han være livredd for at det skal komme en hel haug med FBI agenter inn døra?

 

Generalen vet vel ikke at Dom er liksomdød?

Lenke til kommentar

Fantastisk episode! Serien er nå tilbake i mine "good books", akkurat slik jeg hadde forventa. Ble litt skuffa etter slutten av sist episode, men valgte å la tvilen komme serien til gode. Og det gjorde jeg rett i :D

Spennende med det maktspillet som foregår nå, genialt at Michael fjerna en chip. At han ikke fortalte dette til sine kompiser finner jeg litt merkelig, de hadde virkelig trengt en oppløfter etter Selfs bedrag - men det kan jo godt være at Michael ikke var sikker på viktigheten til denne brikken. (Han er tross alt ingeniør, ikke datageek ;) )

 

Synes faktisk litt synd på Gretchen nå ... :cry:

Det hadde jeg aldri trodd!

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

skuffende episode for min del. opptur, nedtur, opptur osv. men byr ellers opp til en spennende fortsettelse.

 

ellers bar episoden preg av, trolig en av tidenes dårligste 'badguy' rolle, nemlig Don Self. visste ikke om jeg skulle le eller gråte der jeg satt å så episoden !

 

tobn

Lenke til kommentar

Var litt småskuffet etter slutten av forige episode! Ikke fordi den ikke var spennende, men det twisten som måtte komme, kom! Og atpåtil Don Self!

 

Etter denne episoden må jeg si meg mektig imponert av skaperne til Prison Break! De klarer å gjøre episode 13 til en av de beste sålangt! Nå var det pluttselig mange forskjellige som jaktet på det samme! Gretchen, The Company, Don Self vil enten selge eller skaffe seg scylla!

 

Håper bare at Scofield og Co klarer først;)

Lenke til kommentar
Come 'n' get it! :wee:

 

Hehe, ja det var kul slutt. Men så nettopp sneak peak'n hos FOX. Gretchen er rå =)

 

Sneak Peak Spoiler:

 

Endelig fikk de busted Don, ble seriøst glad. Var herlig å se at han fikk igjen, så kom jo selvfølgelig gretchen med, "mp5" :D - Men hva skjer nå da? Nå har de alt, scylla i boks. Så nå kommer vell the company tilbake å finner Scofield & CO!

 

Endret av Erixn
Lenke til kommentar
Come 'n' get it! :wee:

 

Hehe, ja det var kul slutt. Men så nettopp sneak peak'n hos FOX. Gretchen er rå =)

 

Sneak Peak Spoiler:

 

Endelig fikk de busted Don, ble seriøst glad. Var herlig å se at han fikk igjen, så kom jo selvfølgelig gretchen med, "mp5" :D - Men hva skjer nå da? Nå har de alt, scylla i boks. Så nå kommer vell the company tilbake å finner Scofield & CO!

 

 

 

Hva med Bagwell? Noe sier meg at han også kommer til å ødelegge litt. Han er vel heller ikke registrert av the company, så kanskje han prøver å levere Scylla tilbake mot for å få "finnerlønnen".

 

Lenke til kommentar

Gidd ikkje google opp namnet til Don Self, men eg synst ikkje han passar den rolla han har i Prison Break i det heile.

 

Ellers synst eg episode 13 var ein bra oppfølgar av episode 12.

 

 

 

Kor blei det av Mahone? Trudde nesten det var han som skulle dukke opp når self prøvde å gasse dei ut i sneak peak-en. Blir spanande å sjå kva "Cold Fever" kjem til å gjere i dei komande episodane. :)

 

 

 

Edit: Eg savnar forresten Bellick :dontgetit:

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...