Gå til innhold

AMD XP i Japan...


miniPax

Anbefalte innlegg

En kammerat av meg er på ferie i Japan (drittsekk), så jeg ba han kjøpe den kraftigste XP prosessoren som var tilgjengelig (Håper det blir XP 3000+) til meg.

Noen som veit om jeg har driti på draget ang pris? Pleier ikke elektronikk å være ganske billig i Japan i forhold til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kammerat av meg er på ferie i Japan (drittsekk), så jeg ba han kjøpe den kraftigste XP prosessoren som var tilgjengelig (Håper det blir XP 3000+) til meg.

Noen som veit om jeg har driti på draget ang pris? Pleier ikke elektronikk å være ganske billig i Japan i forhold til Norge?

Halla Lars. (Lars Petter fra IKT-klassen her)

 

Um, kjøpte en cpu fra usa og den var ca 15% billigere enn i Norge. Vil tro at Japan har billigere priser og..

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet er Japan et av de dyreste landene i verden på elektronikk, de har priser som ligger et sted rundt de norske prisene, om ikke høyere på mye av det som finnes der borte.

Tokyo er et typisk eksempel på dette, der er alt av elektronikk dritdyrt...

I Kina derimot er ting kjempebillig, men der spørs det også hvorvidt du får tak i originalvarer... :p

Lenke til kommentar

Jeg var i Japan for 2 år siden: Sony-kamera til halve prisen av det kosta i norske butikker. Kjøpte meg prosessor og ram også til ca 75% av norsk pris.

 

Det eneste som er billig i japan er elektronikk. De har alt det nyeste + whisky-automat på gata. Genialt land. :)

Lenke til kommentar
Jeg var i Japan for 2 år siden: Sony-kamera til halve prisen av det kosta i norske butikker. Kjøpte meg prosessor og ram også til ca 75% av norsk pris.

 

Vil tro at mye har forandret seg siden du var der, blant annet pga. 11 September.

USA tjener nok ikke like mye på import og turisme som før 11/9, og siden japan eksporterer mye elektronikk og ikke tjener så mye på å eksportere til USA vil jeg nok tro at ting har blitt dyrere der... but then again, who knows...

Søk på goggle da, se om du finner en japansk webshop som handler med data komponenter, stikk på Aftenposten.no og finn valutakalkisen og gjør om yen til kroner... :)

Lenke til kommentar

Søk på goggle da, se om du finner en japansk webshop som handler med data komponenter, stikk på Aftenposten.no og finn valutakalkisen og gjør om yen til kroner... :)

 

Skulle vel tro Japanske webshopper opererer med de der kråketegnkrussedullbokstavene, er ikke mangen av oss nordmenn som forstår hva som er hva av de komponentene! Jeg sliter iallfall litt med å forstå hva de mener.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Ta det med ro. En topp prosessor kjøpt i Japan er nok en tusenlapp billigere enn i Norge... minst. Generelt er Japan et dyrt land, men det gjelder ikke elektronikk. Der ligger de godt under norsk nivå. Du får dessuten ting som ikke er sluppet på det norske markedet ennå.

 

Jeg hadde imidlertid vært skeptisk til å kjøpe prosessorer ol derfra. Hva hvis den går i stykker eller ikke funker? Da er ikke den tusenlappen du sparer mye vært....

Lenke til kommentar

Var selv i Kina (i Beijing) for to år siden og da kjøpte jeg en IBM 40 GB disk (som jeg måtte sende inn etter 6 mnd) og et Elsa Geforce 2 Pro skjermkort. Prisen husker jeg ikke, men det var ca 400-500 kr billigere tilsammen der nede. Så i høstferien så var jeg i Singapore og der kjøpte jeg et Geforce 4 ti4200 (64MB) kort til rett under tusenlappen! Dere lurer vel på hvorfor jeg ikke kjøpte bedre? Grunnen var ganske enkel at det ikke var mulig å finne noe bedre. Der nede selger de nesten ingen "top end" kort, bare "mainstream" kort.

Lenke til kommentar
Jeg hadde imidlertid vært skeptisk til å kjøpe prosessorer ol derfra. Hva hvis den går i stykker eller ikke funker? Da er ikke den tusenlappen du sparer mye vært....

 

Har vel ikke noe å si hvor prosessoren er kjøpt, så lenge jeg har kvitering (med krussedullkråketærtegn) og det er snakk om en klar garanti sak? Da er det jo fabrikant som skal dekke kostnadene, ikke leverandør?

 

EDIT: Lette litt på google, og fant følgende side. Regna litt med www.xe.com, og kom fram til at den kosta 4477,-

Er 700kr spart :roll: Hadde liksom håpa at det skulle være litt billigere enn som så da..jaja...får i alle fall fet cpu til TG 8)

Lenke til kommentar

var i japan ifjor og da lå prisene på ca 80% av de norske prisene (de solgte ram-brikker som om det var frukt i store kasser på gata). japan og norge er verdensledende land når det gjelder elekronikk og prisene er lave i forhold til andre land. du kan trygt få deg en billig prosessor derifra, men husk at du sparer ikke allverden i forhold til norske priser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Tror ikke Japan er stedet for å handle billig :lol:

 

Elektronikk varer er mye billigere i Japan enn USA og Norge.

 

Det som er dyrt og gjør Japan dyrt er leveforholdene som f.eks. hus/leiligheter,mat, tjenester(arbeid) og sånne ting. Bare å parkere i Tokyo er så dyrt(hvis du finner plass da) at du kan bruke taxi til alle stedene du skal og komme billigere ut.

Beste i Tokyo er den kollektivte transporten der. Best i verden synes jeg. Noe Oslo kan lære av :smile:

 

 

edit: Leif satt her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...