Gå til innhold

Diskusjon om exif på bilder i konkurranser


Inc

  

89 stemmer

  1. 1. Bør Exif-data følge med bildene i en konkurranse?

    • Ja
      34
    • Nei
      42
    • Vet ikke
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du?

Jeg har oppdatert føsrte post i "makt" konkurransen :)

Tipper han mener at pollen og diskusjonen ikke gir grunnlag for å trekke noen konklusjon.

Ok. Men som jeg sa i begynnelsen så ville en "ikke bred enighet" ende med status quo, slik det var før. Og slik det var før var det mye mas og rot. Siden jeg nå har kjangs :) til å styre skuta beint avgårde ender det med ingen exif. (mer om det står det noen poster før fra min side)

Min konklusjon er basert på overvekt (dog ikke overveldene) for å fjerne exif og siden det ene "gode" argumentet for å beholde exif ikke klarer dagens lys ser jeg meg nødt til å ta det valget med å ta vekk exif som en del av bildets data.

Klarer en det kan jeg ikke få sagt det, håper alle kan trives med den beslutningen. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det er opp til den enkelte å fjerne exif fra bildene, gjør en ikke det, så vil exif være med i bildene. Syns det er viktig å poengtere at det ikke er arrangørens oppgave å fjerne exif på de bilder som deltager sender inn med exif.

Å ha det som en anbefaling, mener du? Som i:

 

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler og filstørrelsen maksimalt 450kb. Det anbefales også at du fjerner EXIF informasjonen fra bildefilen før du sender inn bidraget. Se <link> for informasjon om hvordan du endrer bildestørrelse og fjerner EXIF informasjon.

 

edit: der link er linken til tråden om poste bilder i blidekritikk/konkurranser.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...