Gå til innhold

Diskusjon om exif på bilder i konkurranser


Inc

  

89 stemmer

  1. 1. Bør Exif-data følge med bildene i en konkurranse?

    • Ja
      34
    • Nei
      42
    • Vet ikke
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk er tatt på det, hvorfor? Fordi enkelte ikke vet at det er mulig å endre den.

 

Poenget er vel at du ikke kan finne ut hvem som har endret exif info og hvem som ikke har det når det lett kan manipuleres...

Poenget er at noen kan gjøre det. Siden Mr.Olsen hevder at noen av oss kan være troende til å lyve om tidspunktet, så må da også de samme være troende til å endre exif. Ønsker man først å lyve, så gidder man også søke i kategorien for programvare for å finne ut hvordan man endrer exif. Vær litt mer realistisk, og litt mindre mistenksom. Dine argumenter biter seg selv i røven, Marius. Det du skriver er at noen her er i stand til å jukse, og at det er ok hvis de gjør det på en teknisk måte.

Lenke til kommentar
Hadde nok ikke gidda å fjerne alle exif, det kan den enkelte fotograf selv gjøre om vedkommende vil. Hovedpoenget er at exif ikke skal være obligatorisk i en fotokonk.

 

Hva om vedkommende ikke har fjernet/kan fjerne, da må arrangjør gjøre det.

 

Jeg mener egentlig det har veldig lite å si, men må man velge så...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke med på det, så for meg er det ikke så nøye.

Poenget med konkuransen er å jobbe under "Tidspress" (Yeah right, i uke = press)

 

Om folk deltar med arkivbilder blir litt av sakene ødelagt. Det er ikke det at jeg tror mange her vil jukse med vilje, men noen kan ha glemt seg osv, og da er det ok at det rettes opp...

 

Er vel siste fra meg det her, blir bare repetering, fra begge parter.

 

Skal også sies at jeg syns EXIF er interesant til tider, spesielt ved makro for å se valg av blender og dybdeskarphet.

Lenke til kommentar
Enig med PM her, det er tross alt ikke så nøye i en slik konkurranse som ikke har noe som helst konsekvenser. Blir en tatt for juks, er jo det særdeles pinlig.

For å si det rett ut: Jeg har null tro på at noen gidder å jukse med dato. Men jeg er stygt redd for at noen kommer til å la seg lede av antipatier og sympatier i sin stemmegiving. Jeg ser faktisk på det som uunngåelig i enkelte tilfeller. Når noen kan se rødt uansett hva en bestemt person skriver, så vil de aldri i livet stemme på den personens bilde. Selv om det er det beste bildet i konkurransen.

Lenke til kommentar
Enig med PM her, det er tross alt ikke så nøye i en slik konkurranse som ikke har noe som helst konsekvenser. Blir en tatt for juks, er jo det særdeles pinlig.

For å si det rett ut: Jeg har null tro på at noen gidder å jukse med dato. Men jeg er stygt redd for at noen kommer til å la seg lede av antipatier og sympatier i sin stemmegiving. Jeg ser faktisk på det som uunngåelig i enkelte tilfeller. Når noen kan se rødt uansett hva en bestemt person skriver, så vil de aldri i livet stemme på den personens bilde. Selv om det er det beste bildet i konkurransen.

 

Jeg klarer ikke holde meg unna.

 

Jeg ser denne også, ingen tvil om det, hadde bare et håp om at vi har begynt å modne.

Lenke til kommentar

Slikt skjer ikke over natten, siden det enda ikke har skjedd. Det kommer også nye medlemmer til stadighet, og enkelte av de har også vist en fantastisk evne til å gå i strupen på medlemmer de overhodet ikke kjenner fra før. Nei, Marius. Den modenheten tror jeg du kan skyte en kritthvit pil etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...