Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect (PC)


Anbefalte innlegg

Lastet ned spillet via EA downloader tidligere i dag og må si at den lille biten jeg har spilt foreløpig virker svært lovende. Grafikken er også noe av det beste jeg har sett i et spill per dags dato, synes f.eks. det er bedre enn Crysis (Ja, begge spillene blir spilt med alt på maks). Lenge siden jeg faktisk har sittet meg ned med et spill lengre enn en halvtime av gangen, så foreløpig storkoser jeg meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hører masse klager om stabilitets problemer og save feil. Det er ikke nevnt i reviewen, men er det fordi forfatteren ikke opplevde det eller fordi han ikke gadd å skrive noe om det?

Hvorfor tar du en slik nedlatende tone? Stått opp på feil crumpyleg, eller?

 

Jeg har skrevet alt av problemer jeg opplevde, hadde ikke noen problemer med lagring. Jeg vet at det ikke anbefales å lagre i heiser (da lastes neste brett inn), da kan spillet krasje.

 

Håper dette svaret ikke var for giddalaust.

 

Det var ikke ment det minste nedlatende :new_woot:

 

Jeg hører masse klager om stabilitets problemer og save feil. Det er ikke nevnt i reviewen, men er det fordi forfatteren ikke opplevde det eller fordi han ikke gadd å skrive noe om det?

 

 

Det er på piratversjonen det :)

Kjøper du spillet er ikke det noe problem

 

Høres bra ut :)

Lenke til kommentar

Er litt smårusk, på originalversjonen også, ihvertfall hos meg..

 

Spillet frøs seg, nettopp når jeg gikk ut av en samtale, har spillt litt over 20+ timer, har gjort masse side-oppdrag. :)

 

Har også hatt problemer, med at begynte karakteren min å løpe som en gal, uten at jeg klarte og stoppe henne, eller gjøre noe annet enn å gå i cover.

Tror det kommer av at jeg trykket på Capslock, istedenfor eller samtidig med Shift under hektiske kamper, det har skjedd 4 ganger.

En gang klarte jeg å save, for så å avslutte og restarte spillet..

Og da var det akkuratt som noen holdt inne opp-piltasten, hele tiden.

 

2 andre ganger måtte jeg varmstarte maskinen.

 

Og en gang klarte jeg å reparere det med å trekke ut ledningen til key-boardet, og deretter sette den inn igjen.

 

Ingen sværer problemer, men litt irriterende.

 

En annen litt mere irriterende ting, er at spillet forsvant fra download-manageren til EA.

Men det ligger fremdeles i games-så jeg kan starte det.

Tror det har noe med at jeg ikke brukte standard-directoryet til EADM.

Det har mere med EADM og gjøre, tror jeg, ikke Mass Effect.

Har kontaktet EA for å få vite hva jeg bør gjøre for å få det tilbake. :-/ Kjedelig hvis andre spill jeg evt. skulle kjøpe fra EA forsvinner også.

Lenke til kommentar
Høres litt ut som at det er keyboardet ditt som er ute på sykkeltur :)

 

Det er ikke keyboardet.. :-/

Har ikke skjedd flere ganger i dag, men spillet har frosset seg (not responding i taskmanager). Vil tippe det skjer ca. hver 4. time, eller noe slikt.

 

Uansett, så har jeg ett spørsmål..

etter jeg blir ferdig med hoved-missionene, i.e. tar han hovedfienden, kan jeg fortsette å spille, og gjøre unna side-missions etterpå? Eller bør jeg ta dem (side-oppdragene) før hoved-oppdragene først?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Vel det ser ut til at alt fungerer, hittil ihvertfall. Men jeg har problemer med at hvis jeg åpner den taktiske menyen (Spacebare) så sliter spillet veldig med å la meg velge noen av ikonene (f.eks. våpene). Må trykke mange ganger og vente lenge, men det virker ikke som om det er snakk om lav FPS. I tillegg så har figuren min en tedens til å fortsette å løpe/gå en ekstra 2-3m etter at jeg slipper tastaturtasten...

 

Men man kan vel ikke forvente noe særlig mer av et EA produkt :nei:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg dette i dag, og sitter og installerer nå. Gleder meg litt, men jeg skammer meg litt også, for jeg har vanligvis som prinsipp å ikke støtte noen økonomisk som forlanger at jeg skal verifisere varen jeg har KJØPT hver tiende dag. Hva om jeg en gang i en fjern fremtid ønsker å spille spillet mitt, og BioWare har tatt ned serveren? Jeg er fremdeles meget skeptisk til det hele, men spillet virker jo dritkult, så jeg biter tenna sammen og svelger det ned - for nå.

 

Jeg kjøper forresten ikke spill så ofte at det gjør noe, så jeg bløe litt sjokket over prisen. Billigste på nett koster kr 345,- pluss frakt, og Spaceworld presterer å forlange 499,- for spillet! At de sover om natten er et under, synes jeg. Greit at det er dyrere i butikkene - det har jeg ingen problemer med, og betalte kr 399,- for det siste eksemplaret på gamestop på Østbanehallen - men nesten 45% dyrere enn det billigste på nett synes jeg er VEL i overkant!

 

Nuvel - nå skal jeg spille og kose meg litt. :D

 

EDIT: Der crashet jammen meg faenskapen også ja - like før jeg var ferdig med å lage ansiktet på karakteren min.

EDIT2: Og der kom BSOD også ja. Si meg, finnes det en patch til dette før jeg får spader?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Vel det ser ut til at alt fungerer, hittil ihvertfall. Men jeg har problemer med at hvis jeg åpner den taktiske menyen (Spacebare) så sliter spillet veldig med å la meg velge noen av ikonene (f.eks. våpene). Må trykke mange ganger og vente lenge, men det virker ikke som om det er snakk om lav FPS. I tillegg så har figuren min en tedens til å fortsette å løpe/gå en ekstra 2-3m etter at jeg slipper tastaturtasten...

 

Men man kan vel ikke forvente noe særlig mer av et EA produkt :nei:

 

???

 

Om du har fulgt med i timen vet du at utviklerne er Bioware. De er kjent for kvalitet. EA er utgiver og har latt Bioware få all tiden de trenger. Å kritisere Mass Effect pga at det er utgitt av EA minner mye om fordommer... :no:

Lenke til kommentar
Om du har fulgt med i timen vet du at utviklerne er Bioware. De er kjent for kvalitet.

 

Nåja. Både NWN og NWN2 var jo også buggy som få, og man kan aldri være sikker på å få laste sine savegames om versjonen de ble lagret med er et lite hakk anderledes enn den man til en hver tid har installert.

Lenke til kommentar

Stemmer, det var Obsidian som stod for NWN2. Men begge var buggy som pokker.

 

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg sitter her og skriver i stedet for å spille ME, så er det fordi det nettopp krasjet. Igjen.

 

jeg lurer seriøst på om jeg skal be om å få pengene tilbake, for dette holder bare ikke.

Lenke til kommentar

Krasja ikke før 8-9 timer ut i spillet for min del. Jeg er også av og til litt irritert på kompanjongene mine som ikke gjør som jeg sier, de setter seg for eksempel fast i hindringer i omgivelsene noen ganger.

 

Men alt i alt synes jeg spillet er verdt pengene hittil (spillt i 14 timer).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...