Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect (PC)


Anbefalte innlegg

Jaja.. Er inne i spillet i 5 min før jeg får error msg;

 

General Protection fault!

History: Adress = 0x10924fa6 (filename not found)

 

Dette har skjedd 4-5 ganger nå, og har aldri kommet lenger enn introen der de sier at Shepard så hele uniten sin bli drept på et eller annet sted. Jeg har heller aldri fått denne error msgen på samme sted flere ganger, den kommer helt random.

 

Noen andre som har opplevd noe lignende? Er en del folk på BioWare-forumet som får samme problem, men virker ikke som om det finnes noen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var spillet gjennomført, tok meg rett over 40 timer, eneste jeg manglet var noen resurser, jeg skulle finne, og ett insignia. :(

Og så fikk jeg ett ekstra mission, iløpet av siste oppdraget, som jeg ikke fikk gjort. :(

 

Alt i alt, vil jeg være ganske enig med karakteren til Mikael H. Groven, ville kanskje droppet den ett hakk, siden vi ikke får fortsette etter hovedhistorien er unnagjort, og må starte på nytt for å gjøre mere sidemission.

Men det var en veldig bra spillopplevelse. :)

 

Virket som det ble mye mere stabilt hos meg, etter at Windows Vista service pack 1 ble innstallert på min nye maskin. :)

Spilte ihvertfall nærmere 15 timer uten noe crash. På slutten.

Var eneste bittelitt tull med mus-styring i Flux, under gambling-missionet. Men fixet det med en selvlagd QQR-patch (Quicksave, Quit & Restart).

 

Fikk også akkuratt svar på hva som var galt med 'EA Download Manager', det oppstod noen problemer med å få verifisert adressen når jeg kjøpte spillet, og har derfor forsvunnet ifra EADM-listen.

jeg vil få beskjed på epost om ett par dager.

 

Etter 3 dager med e-poster frem og tilbake, hvor han egentlig bare spurte etter alle kredittopplysningene mine, og ordrenummer i masse små e-poster. Kunne kundesupport opplyse meg om at jeg kunne enten plassere en ny bestilling, og laste ned spillet på nytt, eller kjøpe det i butikken for å reparere problemet.

De hadde problemer med å verifisere adressen min.

Han beklagde og for evt. problemer jeg hadde, håpet dette hadde 'reparert problemet'.

 

Eneste problem jeg hadde var at jeg måtte starte det fra 'Games' istedenfor ifra 'EADM', og kunne ikke laste ned manual, og jeg regner med at evt. fremtidig ekstrainnhold ikke er tilgjengelig for meg. :-/

Og når jeg sjekket bank-konto'en min nettop, så ser jeg at jeg ikke har fått betalt for spillet. :-/

 

Absolutt ikke bra, får vente å se nærmere på e-posten jeg skal få om ett par dager, om det er ett enklere alternativ enn å kjøpe spillet på nytt, evt. flytte til en annen adresse. :-/

 

Anyway, anbefaler alle å kjøpe dette spillet. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Jaja.. Er inne i spillet i 5 min før jeg får error msg;

 

General Protection fault!

History: Adress = 0x10924fa6 (filename not found)

 

Dette har skjedd 4-5 ganger nå, og har aldri kommet lenger enn introen der de sier at Shepard så hele uniten sin bli drept på et eller annet sted. Jeg har heller aldri fått denne error msgen på samme sted flere ganger, den kommer helt random.

 

Noen andre som har opplevd noe lignende? Er en del folk på BioWare-forumet som får samme problem, men virker ikke som om det finnes noen løsning.

 

Hmm, merkelig, gikk helt fint hos meg, jeg hadde også fått hele unite'n min utsletta på Akuze. :-/

Prøv å lage custom-character, jeg hadde kvinnelig hovedkarakter, og den bakgrunnen, og hadde ingen problemer.

Men du kan forandre bakgrunn's-historie, dersom du velger å ikke spille med John Sheppard. :)

Men merkelig dersom dette skulle slippe gjennom QA. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Hm... lurer på om jeg begynner å bli litt lei av spillet? Har spillt i 15-16 timer, men savner et eller annet. Sjarm, personlighet, "varme"? Fikk et bra førsteinntrykk og har kosa meg lenge, men fikk plutselig følelsen av at jeg kanskje ikke gidder runde spillet. Kanskje som tidsfordriv i så tilfelle. Men det kan jo hende spillet tar seg opp senere?

Lenke til kommentar
Argh! Dette krasjer i ett flyvende sett! Hvor blir det av den patchen?

 

Åssen type crash får du?

 

Stort sett BSoD, freeze eller spontan reboot (som sikkert bare er BSoD i forkledning).

 

Åkkei, nå er jeg skikkelig lei her! En eneste fattig gang har jeg trykket på "exit game" for å avslutte det - resten er bare krasher og freezes etc.

 

Det begynner virkelig å drepe min glede av dette spillet å måtte gå gjennom hver jævla dialog fem ganger fordi det krasher før jeg får lagret. Synd, for spillet er jo dritkult - hadde det funket da.

Lenke til kommentar
Hm... lurer på om jeg begynner å bli litt lei av spillet? Har spillt i 15-16 timer, men savner et eller annet. Sjarm, personlighet, "varme"? Fikk et bra førsteinntrykk og har kosa meg lenge, men fikk plutselig følelsen av at jeg kanskje ikke gidder runde spillet. Kanskje som tidsfordriv i så tilfelle. Men det kan jo hende spillet tar seg opp senere?

Spill videre så finner du ut. :) Det er et kongespill som det er altfor få av nå til dags.

Lenke til kommentar
Hm... lurer på om jeg begynner å bli litt lei av spillet? Har spillt i 15-16 timer, men savner et eller annet. Sjarm, personlighet, "varme"? Fikk et bra førsteinntrykk og har kosa meg lenge, men fikk plutselig følelsen av at jeg kanskje ikke gidder runde spillet. Kanskje som tidsfordriv i så tilfelle. Men det kan jo hende spillet tar seg opp senere?

Spill videre så finner du ut. :) Det er et kongespill som det er altfor få av nå til dags.

 

Får vel gjøre det, har jo investert 399kr for et spill jeg var sikker på skulle kicke ass ;)

Lenke til kommentar
Vel det ser ut til at alt fungerer, hittil ihvertfall. Men jeg har problemer med at hvis jeg åpner den taktiske menyen (Spacebare) så sliter spillet veldig med å la meg velge noen av ikonene (f.eks. våpene). Må trykke mange ganger og vente lenge, men det virker ikke som om det er snakk om lav FPS. I tillegg så har figuren min en tedens til å fortsette å løpe/gå en ekstra 2-3m etter at jeg slipper tastaturtasten...

 

Men man kan vel ikke forvente noe særlig mer av et EA produkt :nei:

 

???

 

Om du har fulgt med i timen vet du at utviklerne er Bioware. De er kjent for kvalitet. EA er utgiver og har latt Bioware få all tiden de trenger. Å kritisere Mass Effect pga at det er utgitt av EA minner mye om fordommer... :no:

 

Jeg vet at EA er utgiveren, men det spiller tydeligvis ingen rolle for jeg kan ikke huske sist jeg spilte et EA spill uten problemer :thumbdown:

 

Og hva EA har gjort ovenfor Bioware vet vel ingen av oss, men spillet er stappfult med bugs hos meg. "Heldigvis" er ingen av buggene av en slik art at jeg ikke kan spille spillet, men problemene er mektig irriterende likevel når jeg f.eks. ikke kan bruke den taktiske HUD menyen (som kommer når du trykker Spacebar), gjentatte frysninger i kamp og under samtaler, etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter min mening det beste spillet jeg har satt meg inn i.

saven min tilsier at jeg har spilt 23 timer nå, men noen av de er ikke effektive siden spillet bare har stått på pause.

har ikke hatt ett eneste problem med spillet. kjører alt av instillinger på max, og alt flyter perfekt, og loadinger o.l går relativt kjapt. kjører også på XP 64 system.

siden jeg er av den hypernysgjerrige typen, vet jeg at det er masser av timer igjen å spille, da jeg ikke har kommet lenger enn akurat å ha fylt opp unit'en min. gjør til gjengjeld også alle assignments også da. Har igrunn ikke noe negatvit å komme med.

Musikken å stemningen i spillet syns jeg er helt fantastisk, å noen ganer skulle jeg nesten ønske jeg var der selv i egen person :p

 

absolutt verdt pengene :thumbup:

Lenke til kommentar
Argh! Dette krasjer i ett flyvende sett! Hvor blir det av den patchen?

 

Åssen type crash får du?

 

Stort sett BSoD, freeze eller spontan reboot (som sikkert bare er BSoD i forkledning).

 

Åkkei, nå er jeg skikkelig lei her! En eneste fattig gang har jeg trykket på "exit game" for å avslutte det - resten er bare krasher og freezes etc.

 

Det begynner virkelig å drepe min glede av dette spillet å måtte gå gjennom hver jævla dialog fem ganger fordi det krasher før jeg får lagret. Synd, for spillet er jo dritkult - hadde det funket da.

 

 

Jeg hadde samme problemet en stund, men så lette jeg litt rundt på div. forum og fant ut at hvis man kjører spillet i windowed mode og setter audio på software fungerer spillet fint. har ikke opplevd noen crash etter det. og det er med opptil 10 timer spilling.

Lenke til kommentar
siden jeg er av den hypernysgjerrige typen, vet jeg at det er masser av timer igjen å spille, da jeg ikke har kommet lenger enn akurat å ha fylt opp unit'en min.

Kommer alt an på hvordan du spiller. Jeg brukte totalt 19 timer og fikk ikke siste medlem før veldig nærme slutten. Jeg unngikk alt jeg følte hørte til hoved plotlinjen for å unngå at "unødvendige" oppdrag ble gjort utilgjengelige hvis hovedplot'et tikket fremover et hakk. Ulempen var at siste medlem var på et oppdrag jeg trodde var "farlig" så jeg utsatte og utsatte det.

 

Pyttesann, det gikk da fint uten.

Lenke til kommentar

Mass Effect er veldig gjennomført spill, men det er langt fra det beste jeg har spilt hvertfall, kongen for meg er og forblir Baldur's Gate II.

 

Mass Effect faller gjennom når det kommer til sideoppdrag, det er rett og slett grusomt kjedelig å dra til alle de planetene. Det har noe med at fortjenesten er ikke direkte appelerende kanskje?

 

God historie er det i spillet, fin gameplay, men spillet faller litt gjennom på noen aspekter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...