Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Babel har jeg ikke sett, men Amores Perros er knallgod mens 21 Grams likte jeg ikke. Den virket veldig meningsløs og tilfeldig, og der Amores Perros fungerte som en helhet fikk jeg ikke samme følelse av 21. I tillegg var den ikke underholdende, så det ble med den ene gangen. Det er mulig jeg prøver meg på den på nytt, jeg så den før jeg så 21 Grams og visste noe som helst om Iñárritu og bakgrunnen/stilen hans, men AP er den jeg virkelig ble imponert av.

Lenke til kommentar

Skjønner. Skal prøve å få sett alle tre etter hverandre og sammenlikne i nær fremtid. Hvis Amores Perros er halvparten så god som Babel er den mer enn tålelig. Gael García Bernal har jo også en rolle - en mann som forøvrig er aktuell i Lukas Moodyssons nye film Mammut... hvis regissør er en av dine personlige favoritter? :wee:

Lenke til kommentar

Topp 10 filmer som jeg synes er merkverdig at de ikke er i IMDbs Top 250

1. The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford

2. Fear and Loathing in Las Vegas

3. American Psycho

4. Brazil

5.Mulholland Drive

6. Stalker

7. Pi

8. Superbad

9. Infernal Affairs

10. Halloween

 

Vær obs på at dette er ikke topplisten min av filmer som er utenfor top 250, men filmer som overrasket meg mest av at de ikke er der

Lenke til kommentar
Babel har jeg ikke sett, men Amores Perros er knallgod mens 21 Grams likte jeg ikke. Den virket veldig meningsløs og tilfeldig, og der Amores Perros fungerte som en helhet fikk jeg ikke samme følelse av 21. I tillegg var den ikke underholdende, så det ble med den ene gangen. Det er mulig jeg prøver meg på den på nytt, jeg så den før jeg så 21 Grams og visste noe som helst om Iñárritu og bakgrunnen/stilen hans, men AP er den jeg virkelig ble imponert av.

 

 

Babel er steike god film. Amores Perros er muligens enda bedre.. altså strålende.

Lenke til kommentar
Topp 10 filmer som jeg synes er merkverdig at de ikke er i IMDbs Top 250

Sleng på Clerks og Rain Man.

 

Ikke sett Clerks, og sist jeg så Rain Man var vi i et annet årtusen. Er forresten Clerks så bra som du skal ha det til, eller er det fanboyism i bildet?

 

The Fountain er vel den beste filmen jeg vet av som ikke er der,

 

Joda, men det like mange som hater filmen, som elsker den

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Litt fanboyism er det nok i bildet, men det er en fantastisk film. Etter å ha jobbet i Platekompaniet i 18 måneder kjenner jeg meg så ekstremt godt igjen i mange av situasjonene som oppstår, og jeg kjenner igjen følelsen av å ha det kjipt på jobb. Dante ser jeg på som den personen jeg er på jobb, som prøver å være høflig og snill, selv mot idiotiske kunder. Randal derimot, er personifiseringen av alle mine tanker og drømmer. Jeg har lenge hatt lyst til å bare skjelle ut kunder, gi dem fingeren og være generelt rasshøl på jobb. + at dialogen er top-notch, absolutt awesome i Clerks.^^

Lenke til kommentar
Topp 10 filmer som jeg synes er merkverdig at de ikke er i IMDbs Top 250

1. The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford

2. Fear and Loathing in Las Vegas

3. American Psycho

4. Brazil

5.Mulholland Drive

6. Stalker

7. Pi

8. Superbad

9. Infernal Affairs

10. Halloween

 

Som nevnt, flere av de filmene ligger jo rett ved.

 

American Psycho er jo strengt tatt ingen enorm film, med unntak av karakteren Bateman og Bale's prestasjon. Pi og Fear & Loathing er vel for sære for mange, mens Jesse James er for treig. Halloween var vel stor i sin tid men gjør nok ikke det helt store inntrykket lengre.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Litt fanboyism er det nok i bildet, men det er en fantastisk film. Etter å ha jobbet i Platekompaniet i 18 måneder kjenner jeg meg så ekstremt godt igjen i mange av situasjonene som oppstår, og jeg kjenner igjen følelsen av å ha det kjipt på jobb. Dante ser jeg på som den personen jeg er på jobb, som prøver å være høflig og snill, selv mot idiotiske kunder. Randal derimot, er personifiseringen av alle mine tanker og drømmer. Jeg har lenge hatt lyst til å bare skjelle ut kunder, gi dem fingeren og være generelt rasshøl på jobb. + at dialogen er top-notch, absolutt awesome i Clerks.^^

 

Heh, kjenner meg også helt igjen. Her på PK i Bergen er det så utrolig mange fæle stamkunder, at jeg personlig skulle ønske jeg kunne vært mer lik Dante. Men det hadde nok ikke fungert så godt det nei. Helt fabelaktig film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...