Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant nok, men jeg tror, til tross for mine retoriske eskapader, at jeg traff spikeren på hodet.

Man kan jo også gjøre det omvendt med nettopp The Fountain, og beskrive den som en sjelereise av rene orgasmiske proporsjoner! Makan til opplevelse har jeg sjelden hatt. Audiovisuell nytelse fra ende til annen, for en stemning! 1-1+1=1, status quo

Lenke til kommentar

Godt poeng, men man kan også beskrive The Fountain som en ålreit film med kjærlighet og fancy effekter eller som litt uforståelig og uinteressant. Jeg har forøvrig hørt hyllester og latterliggjøring av The Shawshank Redemption også. En av brukerne på forumet her er spesielt innstilt på å sable Shawshank ned titt og ofte.

Lenke til kommentar
Jojo, men det blir jo unntak som bekrefter regelen. 19 av 20 innlegg om Shawshank er som regel positive, mens det havner litt mer midten når det kommer til denne fontenen. Og derfor blir det også litt vanskelig for sistnevnte å snike seg inn på TwoFifty, til tross for alle kjærlighetserklæringene.

Ut i fra det jeg har observert her på forumet så er du inne på noe, men å foreta empiriske resepsjonsstudier for å komme med mer håndfaste konklusjoner tror jeg ingen av oss gidder. The Fountain har 7.5 i snitt på IMDb med 56 000 stemmer, noe som får meg til å tro at det store flertallet lot seg henfalle til cinematisk orgasme allikevel. Jeg liker den veldig, veldig godt, og har faktisk litt problemer med å se at andre ikke kan gjøre det. Musikken alene gjør filmen severdig, og at bildet er mer nydelig enn gulrotkake er litt av en bragd.

Lenke til kommentar
Og der er The Fountain bestilt på Blu-ray! Bildet og musikken på den er jo nødt til å være fantastisk på BD. :D

 

Men det er ikke akkurat den filmen jeg kommer til å sette på når kompisgjengen samles på lørdagskvelden...

 

Jeg vil nok si The Fountain er en "nerdefilm". Man bør jo strengt tatt være litt filmnerd for å sitte og se sånt. Det er i hvertfall det mutter'n sa til meg da hun kom inn på rommet mitt og så hva jeg satt og så på.

Lenke til kommentar

I tilfelle noen måtte lure så kan jeg jo si hvor på listen de nevnte filmene ligger, siden jeg har tilgang til topp 500:

 

The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford (ikke topp 500)

Fear and Loathing in Las Vegas (ikke topp 500)

American Psycho (ikke topp 500)

Brazil (286)

Mulholland Drive (288)

Stalker (292)

Pi (ikke topp 500)

Superbad (ikke topp 500)

Infernal Affairs (251)

Halloween (375)

Clerks (405)

Rain Man (323).

The Fountain (ikke topp 500)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...