Gå til innhold

Sony Ericson C702i GPS mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, har ikke tålmodighet til slikt:P

 

map filene skal du legge i en mappe som heter "maps" på minnekortet. jeg laget en mappe på root'en til minnekortet, dvs første nivå (H:/) eller D:/Trekbuddy/maps

 

i den mappen lagrer du .map og .set filen, i tillegg til en mappe som lages som kalles set.

kan se på denne siden hvordan mappestrukturen er

Lenke til kommentar
http://eu.mywayfinder.com/index.no.php

 

Der skal det gå an å laste ned kart.

 

Har ikke fått testet enda, får telefonen i morra eller overimorgen.

 

Fint med tilbakemeldinger om noen tester det;)

Det er bare online-versjon man har tilgang til med C702. For å få lastet ned kart og lagre de på telefonen må du ha Sony Ericsson P990i, Sony Ericsson M600i eller en av Nokias S60-telefoner (paradoks at den ett år gamle telefonen min støtter preloadet map, men ikke GPS-telefonen).

Lenke til kommentar
as I would have preferred having the maps on the memory card, rather than being downloaded over the air, as it’s less costly [update: This is in fact possible on MyWayFinder.com].

 

Kilde: http://blog.se-nse.net/reviews/sony-ericsson-c702-preview/

 

Hvis du leser kommentaren som er i bunnen er det folk som har fått det til.

 

Edit: ser nå at han har en W960i, er vel den han mener:/

Endret av b1dik
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Srev til MobilXT for å finne ut om den støtter C702i, men har ikke motatt noe svar. Ser iallefall at telefonen ikke står oppført på listen til Garmin over telefoner som støttes.

Har ellers funnet ut at datamengden som lastes ned hvis wayfinderkart er forhåndsinstallert

ligger på ca 50kb/t. Dvs 50kb for en rute som tar 1 time å kjøre.

Med norske takster for data i USA har jeg regnet ut at det vil da koste ca 2,30 kr å laste ned denne ruten.

Wayfinderkart kan lastes ned gratis fra deres side for "byområder" før reise, men er usikker på om hele byer/større områder kan lastes ned.

Men forstår det slik har at SE 702i ikke kan lagre kartene slik at en må laste ned kartene kontinuerlig og DA blir det DYRt (ca 200kb/t) dvs. ca 9,20kr/t i USA.

Er jeg helt på bærtur nå? Korriger hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Skrev på diskusjonsfeltet til Dinside.no hvor de har anmeldt telefonen og fikk til svar:

 

 

Når man har wayfinder abonnement, så kan man logge seg inn på www.mywayfinder.com og trykke på menyen service og last ned kart. Hvis jeg skal til London en helg, så laster jeg ned det kartet på minnebrikken i telefonen, så slipper man masse gprs trafikk. Har brukt Wayfinder de siste 3-4 årene på forskjellige mobil´er og er kjempefornøyd.. Jeg bruker mobil´en mye til å surfe på nettet etc, så smart å legge til tjenesten ´Mobilt bredbånd kveld/helg, eller Litebruk´ hvis man har Telenor abonnement. Kveld helg koster 119kr pr mnd, og da kan du bruke nettet ubegrenset på mobil´en etter 17:00 til 08:00 og i helgene, eller tjenesten ´Lite bruk´ for kr 60pr mnd, da koster hver Megabyte kr 5.

 

Nå vet ikke jeg hva det koster i wayfinder abo, men det burde lønne seg i lengden?

Lenke til kommentar
Skrev på diskusjonsfeltet til Dinside.no hvor de har anmeldt telefonen og fikk til svar:

 

 

Når man har wayfinder abonnement, så kan man logge seg inn på www.mywayfinder.com og trykke på menyen service og last ned kart. Hvis jeg skal til London en helg, så laster jeg ned det kartet på minnebrikken i telefonen, så slipper man masse gprs trafikk. Har brukt Wayfinder de siste 3-4 årene på forskjellige mobil´er og er kjempefornøyd.. Jeg bruker mobil´en mye til å surfe på nettet etc, så smart å legge til tjenesten ´Mobilt bredbånd kveld/helg, eller Litebruk´ hvis man har Telenor abonnement. Kveld helg koster 119kr pr mnd, og da kan du bruke nettet ubegrenset på mobil´en etter 17:00 til 08:00 og i helgene, eller tjenesten ´Lite bruk´ for kr 60pr mnd, da koster hver Megabyte kr 5.

 

Nå vet ikke jeg hva det koster i wayfinder abo, men det burde lønne seg i lengden?

 

Europe 12 months - 69.99 € (557.05 NOK)

Europe 36 months - 79.99 € (636.64 NOK)

 

Det er prisene for Wayfinder :) Som dere ser er det MYE mer å spare på å kjøpe 36 enn 12 månder :D

PS: Når mobilen er innpå Wayfinder bruker den mye batteri, men det bruker nesten ikke noe penger!

Lenke til kommentar

men wayfinderen min funker jo ikke i det hele tatt! trykker på vis kart, så får jeg bare opp en hvit skjerm, et ikon nede til venstre og en grå satelitt med 2 grønne prikker oppe til høyre. flere med samme problem? har prøvd ute, men må en stå midt i oslo eller en metropol for å få dekning? bor på vestlandet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...