Gå til innhold

Sony Ericson C702i GPS mobil


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Denne er visst ganske ny. Den bruker visst Wayfinder, som jeg forstår laster ned data for å bruke gps. Og da blir det sikkert fryktelig Dyrt for jeg har tenkt å bruke den i USA i sommer. Er det mulig å installere annen programvare enn Wayfinder?.

Lurer også på om jeg kan bruke den med topo kart for friluftsliv.

Mange spørsmål her, men kanskje noen har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si at vist du må laste ned data med ett program og det går på vanlig MB takst som på internett, så må du ikke finne på og bruke det i USA.. Jeg var så lur og trykket meg inn på VG ett par ganger når jeg var i USA.. og det var over 100 kroner per megabyte som ble lastet ned.. fikk regning på 4000 av telenor når jeg kom hjem..

Jeg visste det var dyrt men tenkte ikke at det var så ille..

Lenke til kommentar

Det finnes flere slike programmer, problemet er at de er til smarttelefoner, ikke telefoner med Java-støtte. Men så er det for det meste smarttelefoner som har kommet med innebygget GPS, så det kan jo være en av årsakene til mangel på støtten. En motvekt til dette er at det finnes bluetooth-GPSer.

 

Min anbefaling er å kjøpe en smarttelefon, f.eks. Nokia N78.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Virker heller som om det er Wayfinder som må få ræva i gir. De har noen SE-telefoner med preloaded maps, men som sakt, kun smarttelefoner.

 

Blir med på gruppen din jeg. :D

 

Edit: Tror jeg fant et program som tillater offline maps/preloaded. http://www.getjar.com/products/10829/navigami

 

Prøver det nå, virker som et bedre system enn Wayfinder sitt.

 

Meg nå: :D !

 

Edit2: Har litt problemer med detaljnivået, er helt håpløst. Lite detaljer på 1/5000000

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Virker heller som om det er Wayfinder som må få ræva i gir. De har noen SE-telefoner med preloaded maps, men som sakt, kun smarttelefoner.

 

Blir med på gruppen din jeg. :D

 

Edit: Tror jeg fant et program som tillater offline maps/preloaded. http://www.getjar.com/products/10829/navigami

 

Prøver det nå, virker som et bedre system enn Wayfinder sitt.

 

Meg nå: :D !

 

Edit2: Har litt problemer med detaljnivået, er helt håpløst. Lite detaljer på 1/5000000

 

 

Det må da være mulig og få tak i bedre kart.... Hmmm sikkert teleselskapene som ikke ønsker det. datatrafikk = Penger

Lenke til kommentar

Leste på forumet til navgami, utvikleren sa at støtte for kartene Google bruker vil komme etterhvert.

 

Sjekket også noen andre alternativer, det virker som om det er flere programmer som faktisk tillater preloading av kart. De er bare dårlige til å reklamere for det. Skal gi beskjed om jeg kommer over et godt program (men har ikke tid nå, eksamensforberedelser :hm: ).

Lenke til kommentar

wohoo! det må du gjøre:-) dersom en kunne ha preloadet google maps ville jo det vært konge:D skal google litt etter informasjon om det er mulig å lagre kartene som lastes ned på wayfinder.

 

er det forresten flere som ikke får wayfinder kartene til å vise? får bare sort skjerm og noe info i hvert hjørne. google maps derimot, funker fett:P men er rådyrt :-/

 

lykke til på eksamen!

Lenke til kommentar

10 mb er vel ikke all verden? Kunne godt tenke meg å fylle opp minnekortet på 512 mb med kart.

 

Ser Trekbuddy støtter kart fra Garmin MapSource. For min del er det interessant, da jeg har kart over hele Norge i Garmins format. Ulempen er at man mister navigeringsmulighetene. Men ser det ligger i wishlisten til Trekbuddy, kanskje dette kommer.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...