Gå til innhold

Sony Ericson C702i GPS mobil


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hehe, har ikke tålmodighet til slikt:P

 

map filene skal du legge i en mappe som heter "maps" på minnekortet. jeg laget en mappe på root'en til minnekortet, dvs første nivå (H:/) eller D:/Trekbuddy/maps

 

i den mappen lagrer du .map og .set filen, i tillegg til en mappe som lages som kalles set.

kan se på denne siden hvordan mappestrukturen er

Hvis jeg laster ned flere kart på denne siden;

http://gm2tb.awokenmind.de/

 

Kan man på en måte "spleise" dem sammen slik at jeg slipper å skifte kartfil når jeg er utenfor området til den aktive kartfilen?

Lenke til kommentar
Jo, men når de ikke har utviklet ny firmware så får de ikke gjort det. Regner med at jeg får et eller annet beta-greier av neste firmware.

 

Egentlig håper jeg ikke telefonen fikser seg. Vil ha en annen telefon i grunn. :p

 

Med SE sitt "Update Service" PC prog kan du fint "re-flashe" telefonen totalt med gjeldene firmware. Bare husk å ta backup først. Telefonen står fram som "ny", og har du lagt inn andre java prog selv, så blir de borte (hos meg, i alle fall). Det ryktes at SE kom med en ny firmware 18.juli, men den ligger ikke ute ennå.

Flere Klar Svar butikker har visstnok stoppet salget av SE C702 pga ustabilitet.

Lenke til kommentar
mja, er vel for sent for min del å levere den inn igjen nå. en får vel ikke returnere telefonen fordi den er dårlig å finne gps posisjonen? og mywayfinder ikke fungerer? :p

Jeg leverte min C702i til bake til butikken jeg kjøpte den fra (Elprice Haugesund) Grunnen til at jeg leverte den til bake var rett å slett pågrunn av GPS programmet på mobilen som ikke virket lengre. Så jeg tror du kan gå dit du kjøpte din og klage på at mobilen ikke virker slik som den egentlig skal :) Jeg leverte tilbake min mobil 3. Juli, 5 dager etter jeg fikk den og de skulle sende den inn neste dag, og jeg har fremdeles ikke fått den tilbake fra SE, men jeg har fått vite at jeg skal få en helt ny C702i av Sony Ericsson :) Så kanskje den virker da :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter litt med GPS'en på min SE C702i. Jeg bor sentralt i Oslo og ønsker å benytte meg av treningsassistenten. Men det er nesten alltid umulig for den å finne posisjonen min. Er det normalt?

 

Jeg har heller ikke fått til å bruke Wayfinder Navigator. Må jeg laste ned kart for å komme i gang? Og koster det mye å bruke dette i Norge?

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg en Sony Ericsson C702.

 

Ser det er diskutert fram-og-tilbake her tidligere. Kanskje noen etterhvert har funnet ut hvor- og hvordan man får posisjon i WGS 84 datum i UTM rutenettet? Altså kartreferanse for normale "turkart" ("Topo kart"), og hvor man kan laste ned slike kart på mobilen? Nå er det kun mulig å få posisjon i lengde- og breddegrader (Nord/Sør/Øst/Vest).

Endret av Trapper
Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med GPS'en på min SE C702i. Jeg bor sentralt i Oslo og ønsker å benytte meg av treningsassistenten. Men det er nesten alltid umulig for den å finne posisjonen min. Er det normalt?

 

Jeg har heller ikke fått til å bruke Wayfinder Navigator. Må jeg laste ned kart for å komme i gang? Og koster det mye å bruke dette i Norge?

 

samme problemet her, bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...