Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med E-PL2 blir det tre kamerahus. Jeg er tydeligvis en skikkelig fotonerd... :blush::D

Tre! Slik skal de låte.

Det har hendt at jeg har hatt med tre hus på tur jeg og. Så velkommen i klubben. Kenta 1.8 møtte opp en gang på treff med tre analoge kameraer (alle Pentax ) som hadde forskjellige fast-objektiver. Morsomt alternativ til zoom.

Fint å höre at jeg ikke er den eneste som har flere hus (men du har vel solgt noen nå, tror jeg?)? :)

Tre? :hmm: 5D, E-PL2 og ...?

Jeg har to 5D. :blush: 2008 kjöpte jeg mitt förste, for ca 8000,-. 2009 fant jeg et gammelt (fra 2005) eksemplar i god stand for kun 5500,-. Det föles litt "ekstravagant" som amatör å ha to 5D, men 13500,- er jo egentlig ikke mer enn hva mange betaler for et kamera (dog nytt) og jeg har hatt mye gledje av de. F.eks i USA hadde jeg en vidvinkel på det ene og tele på det andre. Helt perfekt. Bra også å ha backup hvis det skulle bli problemer med det ene.

På gåturer tar jeg dog normalt bare med det ene kameraet og et objektiv (hvilket pleier å väre 35mm/1.4). Egentlig hadde jeg planert å ta skuldervesken med 5D + 35/1.4 og E-PL2 + 14-42 til Oslo, men helt plutselig har jeg blitt slapp :) og synes det föles tungt etter kun 1-2 timer. Så, det blir ryggsekk, og da kan jeg like gjerne ta begge 5D og slippe objektivskiften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to 5D. :blush:

Hehe, det er ingenting å rødme for det :D Og innkjøpspolitikken var jo veldig fornuftig også da.

Bortskjemte mennesker

Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter :grin:

Skrevet

Bortskjemte mennesker

Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. :fun:

Skrevet

Bortskjemte mennesker

Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. :fun:

Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig.

Skrevet

Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig.

:(

Har forsåvidt nok penger uansett, ellers hadde jeg ikke hatt det utstyret jeg har i dag. :!: :w00t:

Skrevet

Min inntekt går stort sett med til bare barna.

Det gjør mine foreldres inntekter også :w00t: Jeg er dog veldig flink til å spare, så kjøper alt av pc og foto selv. :cool:

• Liker 1
Skrevet

Tøyen Botaniske var vel forslaget for søndag. I hvert fall skal jeg der på Åpen Dag. Dere får finne et møtested der inne, ved kafeen f.eks,og et tidspunkt. (Jeg går litt tidlig på formiddag for å treffe hagevennene der, og foto-folk etterpå)

Skrevet

Jeg har klargjort regnfrakken og plukket fram regntrekket til fotobagen. Ses i morgen :)

Pessimist :p

Jeg har ladet batteriene, klargjort minnekortene og pakket sekken. Det er mulig jeg finner frem paraplyen...

Ses i morgen :)

Skrevet

Skal i et møte kl11. Tar ca 30-45min, er rett ved tbanen, så kan dra rett til Tøyen etter det. Så om noen vil møte meg på Tøyen Tbane rundt 12.15 ville det passet meg godt. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...