Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart :)

 

Har glanet lenge rundt på nettet etter nytt 5,25" frontsett, men har vært så usannsynlig mye å velge i, fikk en knallpris av en norsk forhandler (Gøte Lundblad) så da slo jeg til, gleder meg litt!

 

Var også innom Mekonomen i dag og kjøpte 2x støydempingsmatter. Når man først har høyttalera ute, så likså greit å dempe litt støy utenfra :)

Lenke til kommentar

Demping bak og rundt høyttalerne er gull verdt om du har vibrasjoner iallefall. Mitt frontsett fikk plata rundt høyttalerinfestningene til å vibrere i takt med bassen når jeg dro på litt. La et par dempematter og aboslutt all støy forsvant, klarer rett og slett ikke å fremprovosere ulyder lengre. :D

Lenke til kommentar

Mompen, jeg fraråder deg å bruke de såkalte dempemattene mekonomen har. Såklart, om du liker rust i dørene dine er det jo bare å kjøre på!

 

Disse har nemlig en tendens til å suge til seg fuktighet, og holde på det lenge. Kjøp heller Vibroplast! Det demper MYE bedre, og det trekker ikke til seg fuktighet.

Lenke til kommentar

Hmm, skummelt :wow:

 

Kjøpte slike som ser ut som om de har noe slags skumgummi inni seg, samt sølvfolie på toppen og avtagbar bunn som det er lim under. De er ikke no særlig altså? Urk..

 

Skal forresten ikke bruke de i dørene, kun ved høyttalerne bak ved passasjersiden (ingen dør der) samt nede ved panelet like på venstre side av føttene samt ved passasjersiden nede ved føttene. Har kikket nøye inni disse hulrummene og det er knusk tørt der. Fortsatt skummelt å bruke tror du? :hmm:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Dyrt ja, men effekten er sinnsyk! Har dempet mine dører med dette fantastiske materialet, og jeg må ærlig innrømme at de var verdt hver eneste krone! Nå vurderer jeg å kjøpe en "bulk" pakke på 7,1kvm for å dempe tak, gulv og bagasje.. :p

 

EDIT: Møt meg på stripa engang, så skal jeg klare å overbevise deg!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...