Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det blir bra! Det som er så artig :D

 

På onsdags morgen skal jeg levere bilen inn til en sjekk av understell, har på følelsen at hjula må justeres da sommerdekka er skikkelig "skakkslitt", spesielt venstre foran og høyre bak, kompis av meg påpekte at hjula så skakke ut, og jaggu var de skakke og..

Tror også at jeg har noen bakdempere som ikke er helt gode, bilen virker så alt for myk og "vaklete".. Er det noe kødd med demperne, om mulig og om ikke det er så alt for alt for dyrt blir det kanskje komplett Powerflex foringskit og nytt M-technic understell, må bare høre lit om pris, det det kommer ann på! :)

Lenke til kommentar

Nye dempere kan gjøre seg det altså. Du kan enkelt sjekke om de er slitte selv! Bare smekk opp panseret, ta godt tak i en av dempertårnene og dytt bilen nedover. Står den å gynger etterpå, kan du be lommeboka ta seg råd til nye dempere. Det bør sjekkes på alle demperne dog.

 

Understell er viktig for komforten! :)

Lenke til kommentar
Uansett hva du kjøper deg, så blir det bare bra. Utrolig flott bil...:)

 

Joggu vart det bra og! :D

 

post-53560-1229420644_thumb.jpg

post-53560-1229420651_thumb.jpg

 

Diskantene! Den ene var defekt, så den skal sendes tilbake til Koed. :(

 

post-53560-1229420668_thumb.jpg

post-53560-1229420690_thumb.jpg

post-53560-1229420772_thumb.jpg

 

Her har vi litt delvis ferdig koblet anlegg sett fra baksiden av cd-spilleren. Tro meg, alt så helt rævpult ut baki der hvor anlegget har vært koblet før, bare tvinnet sammen kabler og teipa igjen. Så jeg gjorde det litt mer gjennomført :)

 

post-53560-1229420761_thumb.jpg

 

Fant tilslutt ut hvor alle kablene førte hen, og samlet alle i en sukkerbit, derfra koblet jeg resten over til en universal ISO-kontakt (hann-kontakt). Denne ble så koblet til den medfølgende ISOkabelen til den nye cdspilleren.

I den andre iso-kontakten koblet jeg på strøm.

Monterte deretter ny festeramme for cdspilleren og dyttet resten av kabelsurret inn i dashen og koblet på cdspilleren. Til alt hell fungerte det helt fint, radio, cd, instillinger, høyttalerne, alt ok! Det hadde jeg egentlig ikke trodd i det hele tatt, så jeg var ekstremt glad akkurat der og da :D

 

Lydbildet ble også helt annerledes, mye mer "rund og myk" lyd med MYE mer trøkk i enn den forrige spilleren, ingen merkbar forvrengning / klipping når jeg spiller forholdsvis høyt, så jeg er kjempefornøyd! :D

 

 

Bilde av spilleren montert kommer senere i dag, men for de nysgjerrige er det en mulighet å google litt etter DEH-4000UB... ;)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Var på ordentlig guttetur her om lørdagen med en kompis til Oslo, og da var første stopp Torshov, kjøpte cd-spilleren der, videre til Biltema, for så å svinge innom McDonalds, så til Bilxtra og avsluttet med Mekonomen. :D

På Torshov solgte de spilleren til 1195,- med en 4gb minnepenn medfølgende (vanlig pris 1495,-), men de var tom for minnepenner, så jeg fikk spilleren med 150kr avslag (og minnepenner har jeg fra før av).

Skal ettehvert få lagt opp en lydkabel fra hanskerommet til spilleren, så er det bare å koble til f.eks telefon med jackutgang eller MP3-spiller!

Nå har jeg jo ordnet ISO-kontakt i bilen, så evt montering av nyere spiller om det vil være ønskelig burde ikke være no stress, kjekt for neste eier! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...