Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rasaføre @ fredan?

 

Skal ikke se bort ifra det! :D

 

Lurte på en ting til, når jeg startet bilen i dag tidlig (eller, skulle starte), var den tom for strøm. I ISO-kontakten koblet jeg kun på + og -, ingen andre kabler enn pluss og minus bortsett fra høyttalerkablene. Noe jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar

I DEH-4000UB er det kun en fast farge, og den passer bra med BMW-belysningen!

 

Sendte forresten en sms til han som driver med bilen min, lurte på hvordan det gikk.

 

"Er nesten ferdig mangler batteri og så fikk jeg ødelagt leseren til spedometer gikk av en liten plast bit..."

 

Faenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfaen. :cry:

 

Batteriet viste seg å være dårlig iflg mekaniker, sa da er nytt på vei.

 

Fatter ikke og begriper ikke hva han skulle inni der å gjøra, skulle jo bare skiftes understellsdeler for f*cks sake!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja, god jul og godt nyttår kjære lesere, har vært alt for lenge siden en update nå, men siden jeg knapt har hatt tid i jula til å drive med bilen så ble det dessverre lite, så da kommer jeg med en update her ihvertfall!

 

For en liten stund tilbake kjøpte jeg 2x originale diskanter, og fikk montert opp alt med delefilter og knot og styr, men den høyre diskanten fungerte ikke, så da ble den gamle sendt i retur til Koed for ombytte, fikk den nye her om dagen, monterte alt i dag.

 

Har brukt en "litt" midlertidig løsning med en Kenwood tweeter jeg har hatt liggendes som fulgte med komponentsettet jeg kjøpte - slik var det arrangert.. :ermm:

 

Før og etter!

 

post-53560-1231367787_thumb.jpg

 

post-53560-1231367792_thumb.jpg

 

Mye bedre! Så, som jeg skrev i Anaxyds tråd, så skulle jeg vaske bilen i dag, men da ble det heller montering av... Ja, gjett hva detta er!

 

Her starter vi:

 

post-53560-1231367836_thumb.jpg

 

Av med bakfanger - to skruer og bare trekkebakover, utrolig enkelt :)

 

post-53560-1231367881_thumb.jpg

 

"Hva pokker er det her?" Utluftingsluke til bagasjerom så det ikke blir trykk inne når man smekker att lokket :D

 

Så kobler vi på en liten dulp og en plæng på ryggelyset..

 

post-53560-1231367985_thumb.jpg

 

Napper av lista bak, borrer 2x 20mm hull med medfølgende hullbor...

 

post-53560-1231367989_thumb.jpg

 

Og vips..

 

post-53560-1231367992_thumb.jpg

 

Parkeringssensor! Bipbipbip :D

 

Egentlig ganske genialt, har lite lyst til å bulke når jeg rygger inntil ting, så det ender alltid med at jeg parkerer 2 meter unna vegger o.l, nå kan jeg nærme meg helt ned til 40 cm før pipinga går fra bip bip bip til BIIIIIP

Fulgte med sånn dings med display for avlesning av avstand i meter samt måling av hvor nærme man er med farger osv.. den gjemte jeg bak setet bak, egentlig en kul sak men den passer overhodet ikke i dashbordet på bilen, alt er skjult :)

 

Er vel en av de litt mer større uoriginale mods jeg har gjort på bilen, sett bort ifra nye høyttalere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...