Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Enkelt spørsmål. Dekkskifte


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig tatt over 4stk 4 bolters felger. De gamle felgene er nøyaktig like store (eller de ser ialefall UT som om de er like store, ikke store forskjellene, bare en cm eller noe slikt).

Men når jeg prøver å bytte ut disse felgene med de gamle, får jeg sørenmeg ikke boltene til å skli inn i sporene som de burde gjøre. Etter diverse målinger så ser de ut som om de er like store, samme avstander fra bolt sporene osv.

Er det noe mer som er inne i spill her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4-bolt er nok ikke 4-bolt uansett. Forskjellige merker har forskjellige typer boltsirkel.

 

F.eks Volvo og Mercedes har begge 5-bolt, men Volvo har 5x108 mens Mercedes har 5x112. Jeg antar at du har noe àla samme problemet her, overtatt felger som ikke passer til din biltype.

 

Ja, det var det jeg tenkte. Bilen er en Nissan 100NX, felgtypen er Exclusive Line. De sto på en Peugeot en gang i tiden, og har siden den gang bare stått å samlet støv i kjelleren.

Er Exclusive Line ment til Peugeot da? (Klarer ikke å samle mer info om dekk typen ettersom det står enkelt og greit ikke mer på den)

Endret av Godstol
Lenke til kommentar

Uansett, jeg har gidd opp med disse felgene. Er da enda godt at jeg bare overtok dem gratis.

Nå skal jeg heller kjøpe noen.

Kan noen gi meg tips på hva jeg må se etter for å få felgene til å passe? Slik at jeg ikke tråkker i salaten og kjøper felger som ikke passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...