Gå til innhold

AoC: Crowd Controll? Nesten komplett liste i 1.post


Anbefalte innlegg

Edit:

Okay. Jeg setter sammen en liste over hva slags crowd controll de forskjellige klassene har tilgjengelig for seg her. Dette blir bare for enkelhets og oversiktens skyld, siden det helt sikkert er bedre kilder å lete etter denne informasjonen.

(Jeg tar ikke med "slam" fordi det høres ut som den mister sin nytte, og i tillegg har så mange klasser tilgang til det.)

 

Assassin

*Snare? (40 sec CD - lvl 17) "Lethargy"

*Knockdown & Silence (lvl 30 - Feat) "Snap Kick"

*Confuse? (lvl 70 - Feat) "Curse of the Lotus"

*Stun/Fear (lvl 60 - Feat) "Death's Gaze"

(Vet ikke om Curse of the Lotus funker i PvP)

 

Barbarian

*Stun (10 sec CD - 2handed - lvl 24) "Burning Punch"

*Knockback (45 sec CD - 2handed - lvl 24) "Power Bash" <-ikke i release?

*Knockback (2handed) "Clobber"

*Stun (+Snare with Feat - lvl 20) "Stunning Punch" with "Staggering Punch"

*Root (1sec dur - Feat) "Knock Back" with "Paralysis"

*Stun (Throwing weapon - self disarm - lvl 30 - Feat) "No Escape"

*AoE Stun (Feat) "Earthshatter"

*AoE Cone Knockdown (lvl 60 - Feat) "Scatter Foes"

 

Bear Shaman

*AoE Stun

*AoE Knockback (max 3 targets - 40 sec CD - 2handed - lvl 32) "Ferocious Smack"

*AoE Silence (lvl 70 - Feat) "Booming Roar"

*Blind (lvl 70 - Feat) "Bewilder"

 

Conqueror

*AoE Cone Knockback (40 sec CD - 2handed - lvl 17) "Batter Aside"

*Stun (5 sec dur - 10% chance interupt - lvl 25 - Feat) (skulle vært 100%?) "Throat Slash"

*Snare (4 sec max dur - lvl 50 - Feat) "Crippling Bloodbath"

*Trigger Knockdown on next attack (lvl 25 - Feat) "Burst of Aggresion"

*Trigger Snare on next attack (lvl 30 - Feat) "Crushing Onslaught"

(jeg gikk litt i surr her, men trur det er rett)

 

Dark Templar

*Snare (-35%move - lvl 25 - Feat) "Dark Burden"

*AoE Cone Stun (lvl 40 - Feat) "Mind Wrack"

*AoE Cone Stun (lvl 60 - Feat) "Mind Shatter"

*AoE Fear (lvl 70 - Feat) "Dooming Presence"

 

Demonologist

*Stun "Fiery Torment"

*Snare (lvl 30 - Feat) "Agonizing Jolts"

*Knockback (lvl 50 - Feat) "Wicked Bolts"

*AoE Cone knockback (lvl 70 chancebased - Feat) "Thunderclap"

*Stun/Confuse (lvl 40 - Feat) "Possession"

(Vet ikke om confuse/berserk effekten fra possession virker i PvP)

 

Guardian

*AoE Knockdown (polearm?) "Stagger"

*AoE Knockdown

*AoE Fear

*Knockback? (60 secs CD - shield) "Shield Sweep"

 

Herald of Xotli

*AoE Root (4m range - +range with Feat - Instant Cast) "Word of Command"

*Fear "Dread Visage"

*Silence (lvl 30 - Feat) "Hellfire Breath" with "Thundering Flames"

*AoE stun (trigger at polymorph - lvl 40 - Feat) "Horrible Visage of Xotli"

 

Necromancer

*AoE Fear (sacrifice pet - lvl 12) "Death's Terror"

*AoE Fear "Unimaginable Terror"

*Snare/root (lvl 30 - Feat) "Unholy Hands"

 

Priest of Mitra

*AoE Knockback (+knockback effect with Feat - lvl 30) "Repulse" with "Empowered Repulse"

*Fear (3 sec dur) "Eye of Judgment"

*Stun (lvl 30) "Condemn"

*AoE Snare? "Repudiate"

*AoE Stun Human/Animal (Pulse spell - lvl 70 - Feat) "Avatar of Mitra"

*AoE Fear Undead/Minions (Pulse spell - lvl 70 - Feat) "Avatar of Mitra"

 

Ranger

*Snare (+Knockback with Feat - lvl 7) "Pin Down"

*Snare (lvl 10) "Incapacitating Stabs"

*Stance with Knockback proc (lvl 30 - Feat) "Shattering Stance"

*AoE Knockback (lvl 60 - Feat) "Knockback Trap"

 

Tempest of Set

*Root (6 sec dur - 30 sec CD - 1.5 sec Cast) "Quicksand"

*Root (+silence with Feat) "Thundering Voice" with "Staggering Voice"

*Disable (5 sec dur - 30 sec CD - 0.5 sec Cast - lvl 20 - Feat) "Cobra Stare" with "Empowered Cobra Stare"

*Root (50%chance - 5 sec dur - 8 sec CD - 0.5 sec Cast - lvl 15 - Feat) "Charged blast" with "Grounding Charge"

*Confuse (lvl 70 - Feat) "Puppet"

(Funker Puppet i PvP?)

Endret av Aran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke klasser har mest crowd controll evner til minst?

 

Ta gjerne med om det er soft eller hard controll for diskusjons skyld. For egen del er jeg bare nysgjerrig på hvem melee klasse som har mest mulighet til å holde målet sitt på plass til det ligger på rygg, men siden det ikke virker som det er en dedikert CC klasse så er all input her spennende å høre om.

 

Eneste jeg har fått med meg er vel at dark templar er aoe tanken i Aoc universet, siden jeg trives godt med denne typen spilling og selv har levella 3 70 prot palas i wow så tenkte jeg at det blir denne jeg sjanser for samme hvor ulikt systemet måtte bli.

 

Tror Dark templar er den som kan holde mest aggro på flest mulig samtidig så lenge denne får nok threat grunnlag og bruker skillsa riktig =)

Lenke til kommentar
kan noen forklare crowd control? gjerne med eksempler.

Det går mer eller mindre for alle evner som setter en motstander ute av spill slik at man kan kjempe mot flere på en gang uten at risikoen går opp nevnverdig.

 

Mange spill har en magiker som kan få fienden til å sovne, løpe saktere etter deg eller fryse fast. I tillegg kommer evner som å stuns og knockdowns som setter motstanderen ute av spill noen få sekunder som gir deg muligheten til å gjøre et angrep du vanligvis ikke ville hatt tid til, eller rømme.

Lenke til kommentar
kan noen forklare crowd control? gjerne med eksempler.

Det går mer eller mindre for alle evner som setter en motstander ute av spill slik at man kan kjempe mot flere på en gang uten at risikoen går opp nevnverdig.

 

Mange spill har en magiker som kan få fienden til å sovne, løpe saktere etter deg eller fryse fast. I tillegg kommer evner som å stuns og knockdowns som setter motstanderen ute av spill noen få sekunder som gir deg muligheten til å gjøre et angrep du vanligvis ikke ville hatt tid til, eller rømme.

 

ok, men skjønner ikke helt hvordan aggro har noe med dette å gjøre. Hvis Dark Templar for alle på seg, så er'n jo rimelig dau fort :p

Lenke til kommentar
ok, men skjønner ikke helt hvordan aggro har noe med dette å gjøre. Hvis Dark Templar for alle på seg, så er'n jo rimelig dau fort :p
Jeg tror han hadde tenkt til å si noe om CC og endte opp med å fortelle om aggro controll istedet :)

 

Men vi er fremdeles interessert i å høre alt om hvilke stuns og holds som finnes i Conan.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har sett og erfart er at Necro'er har en panic/fear(?) spell som får opp flere mobs til å løpe rundt, og Barb. med two hander har en stun combo og knockback combo.

 

Ellers så mener jeg at PoM (Priest of Mitra) skal ha en del CC spells, bl.a en AoE knockback. Forbehold om god nok hukommelse ;)

 

Edit: Har en Dark Templar lvl 28, og det er ikke mye cc frem til nå.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Så langt (lvl 21) på min Bear Shaman har jeg aoe-stun, knockback hvor opptil 3 stk eller noe blir slått bakover, og slam, dog funker ikke slamen som den skal as we speak. vet ikke om det kommer mer cc til bear shaman, men begynner å få ganske god kontroll i fighter nå i forhold til jeg hadde sett for meg jeg skulle få med Bear Shaman iallefall.

Lenke til kommentar

Spiller en HoX og merket det samme angående slam etter lvl 20. Er det bare å fjerne den for godt fra quickslot eller er dette en bug? HoX har forresten en AoE root som er veldig nyttig når man må stikke av. Den har bare 4m radius, så bruker den mest etter dårlig pull osv.

Lenke til kommentar
Også har vel alle soldiers "Slam", men den mister effekten etter en stund(lvl 20-30 eller noe slikt).

Den mister effekten rundt level 5-6. Har lest andre steder at den er kun ment å skulle brukes i de første levelene igjennom jungelen før du kommer til tortage. Så litt merkelig egentlig at de har en kombo som har ett så begrenset bruksområdet.

Lenke til kommentar
Også har vel alle soldiers "Slam", men den mister effekten etter en stund(lvl 20-30 eller noe slikt).

Den mister effekten rundt level 5-6. Har lest andre steder at den er kun ment å skulle brukes i de første levelene igjennom jungelen før du kommer til tortage. Så litt merkelig egentlig at de har en kombo som har ett så begrenset bruksområdet.

 

Høres jo noe merkelig ut, er det ett sted man ikke trenger den så er det jo i start-området :p

Lenke til kommentar
Mest CC blir vel PoM, ToS og Rangers :)
Hva slags crowd controll er det de har da?

 

Det høres det ut som om Guardian er den med best CC for en melee kjemper. Hvis det går an å rotere gjennom de forskjellige knockdowns kan man jo sjonglere folk til døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...