Gå til innhold

Hvorfor spiller du World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Spiller fordi det er gøy.. men det har gått veldig nedover i det siste - begynner å bli litt lei av det samme om og om igjen...kanskje på tide å slutte, eller i hvert fall pause til WOTLK. AoC må vel testes litt også...

 

Syns det er litt trist at folk spiller fordi det er sosialt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes egentlig denne diskusjonen begynner og bli litt taffat,

 

Folk spiller fordi de har lyst og synes dette er gøy, Ja dette kan også være sosialt (finnes egentlig ingen Ordentlig perfekt definasjon på hva som er sosialt så ikke gidd)

 

Det jeg mener at dette er sosialt kan forklares med ventrilo med 2-3 kompiser som spiller sammen med deg ingame og snakker om alt mellom himmel og jord + Spillet :)

 

Eller chat ingame der man snakker like mye out of game dritt som ingame,

 

Jeg priotere noen ganger venner forand wow det kan jeg inrømme men gjør dette ikke fordi mine venner er noe dritt eller noe sånt men fordi jeg vil spille den dagen, jeg vil hjem slappe av litt i mørket med et glass cola vifta og dataen min :) det er noe jeg tar som avkobling samtidig som jeg kan snakke med venner...

 

Men det jeg er lei av og egentlig mener folk kan slutte med er og definer hva de mener er rett og så si dette til alle,

 

Jeg synes mange ganger at Folk som drikker seg drittings vær Uke er noen forbanna idioter som sløsser vekk penger får og dritte seg ut, Men dette gjør det jo ikke til at det er sant, det gjør det jo bare til at det min menig som jeg som enkel person har og som sikkert mange andre en meg Deler

Lenke til kommentar

Jeg er 100% i det du sier.

 

Deilig å koble helt ut en dag, om det så er WoW, xbox, sove på sofaen eller gå tur på fjellet, hva er problemet?

 

Det med at det er sosialt, har selv fått meg noen venner (jeg ser på de som venner) gjennom WoW, Gchat for meg er ikke en chat kun for raidplanlegging og slike ting, like mye en chat for venner i guilden der man kan preke skit og diskutere alt mulig rart, til og med om mamma er Milf eller ikke. WTS 5000g btw.

Men jeg mener fortsatt at man ikke bare skal ha WoW-venner, jeg tror at det er langt i fra bra og ikke ha noe fysisk sosial kontakt. Og nei, guildmøter og events tilfredstiller ikke det jeg mener med fysisk sosial kontakt. (ikke vondt men Jørgen :))

Lenke til kommentar
Syns det er litt trist at folk spiller fordi det er sosialt.

 

Vel, jeg spiller stort sett fordi jeg liker meg i guilden og synes det er gøy å raide med de. Vil ikke si det er hovedgrunnen til at jeg spiller, men det sosiale i guilden er en av faktorene til at jeg holder på fremdeles. Synes ikke dette er så trist da jeg har et bra sosial liv utenom WoW også. Venner > WoW tross alt :p

Lenke til kommentar
Syns det er litt trist at folk spiller fordi det er sosialt.

 

Vel, jeg spiller stort sett fordi jeg liker meg i guilden og synes det er gøy å raide med de. Vil ikke si det er hovedgrunnen til at jeg spiller, men det sosiale i guilden er en av faktorene til at jeg holder på fremdeles. Synes ikke dette er så trist da jeg har et bra sosial liv utenom WoW også. Venner > WoW tross alt :p

Nei, når det er slik er det selvsagt uproblematisk. Kan treffe masse hyggelige mennesker i online-spill, syns selv det er koselig å prate litt med de i guilden.. tenkte på de som (evt) spiller primært for å dekke sitt sosiale behov.

Lenke til kommentar

Jeg spiller WoW siden jeg syns det er morsomt, jeg får utfordringer, spillet inneholder humor (tauren f.eks). Også så har jeg ikke alltids noe å bedre å gjøre så da går det i musikk og spill.

 

Mange nye folk å bli kjent med. ;) (det høres ganske asosialt ut, men jeg er faktisk ute med venner noen ganger og familie og skole kommer først)

 

WoW rehabilitering er oppskrytt. Det er et lite av flertallet som er så langt ute å kjøre.

Lenke til kommentar

orket ikke og lese alt engang.

 

 

hvorfor spiller du spill ?, fordi det er MORSOMT !

 

wow får veldig mye omtalte, men du spiller det jo av samme grund som du spiller alle spill !

 

morsomt, utfordring og what so ever !

 

 

 

hvis du tenker over det er ALLE spill like meningløst som World of WarCraft, du tjener ikke noe på og spille dem med mindre du er blandt verdens beste.

 

 

og til dere som chatter igjenom wow, vet ikke hvordan det er i europa men den amrerika tror at terrorister prater over wow :)

 

forsiktig mer ord som "bomb" og "explosions" !

Endret av turak
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Jeg synes mange ganger at Folk som drikker seg drittings vær Uke er noen forbanna idioter som sløsser vekk penger får og dritte seg ut, Men dette gjør det jo ikke til at det er sant, det gjør det jo bare til at det min menig som jeg som enkel person har og som sikkert mange andre en meg Deler

 

De får iallefall noe mer enn Molten Core, items og talenter å prate om. Enkelte som mener WoW er sosial og påpeker hvor "lett" det er å bli kjent med andre glemmer kanskje å legge til "så lenge de også spiller WoW og gjerne like mye".

 

En ting jeg ikke skjønner et at med en gang noen mener det er ille å bruke for mye tid på PC-en så er svaret "det er iallefall bedre enn blablabla" som om man må spille så mye eller ødelegge livet på andre ting.

 

Det er faktisk noen mennesker som verken drikker seg sanseløs hver uke (jeg ser ikke noe galt i det forresten) eller spiller WoW, det går ann å finne seg hobbyer som ikke er destruktive.

Lenke til kommentar
Jeg synes mange ganger at Folk som drikker seg drittings vær Uke er noen forbanna idioter som sløsser vekk penger får og dritte seg ut, Men dette gjør det jo ikke til at det er sant, det gjør det jo bare til at det min menig som jeg som enkel person har og som sikkert mange andre en meg Deler

 

De får iallefall noe mer enn Molten Core, items og talenter å prate om. Enkelte som mener WoW er sosial og påpeker hvor "lett" det er å bli kjent med andre glemmer kanskje å legge til "så lenge de også spiller WoW og gjerne like mye".

 

En ting jeg ikke skjønner et at med en gang noen mener det er ille å bruke for mye tid på PC-en så er svaret "det er iallefall bedre enn blablabla" som om man må spille så mye eller ødelegge livet på andre ting.

 

Det er faktisk noen mennesker som verken drikker seg sanseløs hver uke (jeg ser ikke noe galt i det forresten) eller spiller WoW, det går ann å finne seg hobbyer som ikke er destruktive.

 

Kan være enig at det går ann og finne seg en hobby som ikke er destruktive men som du sier at du ser ikke noe galt med og drikke seg sanseløs hver uke ser ikke jeg det som noe galt og låse seg litt inne og vekke ifra den "normale" verden en uke etter en slitsom uke av jobb / skole , *jobb i mitt tilfelle*

 

Jeg kan inrømme selv at jeg Blir utrolig avslappet når jeg på fredags kvelden går vekk ifra jobben labber inn på butikken kjøper ukas rasjoner hopper på bussen og bare slenger meg ned på stolen i Joggebukse + Genser og vifta på får så og ignorer alt rundt meg og bare høre på musikk og spille :D blir litt glad da ^^

Lenke til kommentar
De får iallefall noe mer enn Molten Core, items og talenter å prate om. Enkelte som mener WoW er sosial og påpeker hvor "lett" det er å bli kjent med andre glemmer kanskje å legge til "så lenge de også spiller WoW og gjerne like mye".

 

Jeg vet ikke om dette er tilfelle hos deg, men det finnes et stort antall mennesker som tidligere har brukt mye tid på wow, for så å slutte, og har en stor trang til å fortelle verden hvor destruktivt det er.

 

Det å spille wow en lørdag kveld istedenfor å dra på byen er ikke "destruktivt" i seg selv. ALT skal naturligvis gjøres i moderasjon. Alkohol i for store mengder påvirker kroppen/psyken negativt. Det samme gjelder WoW for å sette det på spissen.

 

Slik det ser ut for meg, går mange ut ifra at de man sosialiserer med i spillet aldri kommer til å møtes IRL. Om man virkelig finner venner i spillet/guildet er det naturlig at man møtes for en(les 10) øl, og finner på noe også utenfor spillet. Jeg spiller ikke så aktivt som jeg en gang gjorde, men har telefonnummeret til hvertfall 10 av de jeg spilte mye med, og vi har møttes både i Dublin, London og Oslo. Om ikke dette er "legitim" sosialisering som et resultat av spillet, så er det virkelig noe jeg har misforstått.

 

//Lars Erik

 

edit: grammar police

Endret av Whitemist
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

spiller wow fordi alle andre som jeg kjenner gjør det, og det heftig bra! har spilt wow siden det kom ut og jeg er fortsatt ikke lei.. og jeg går GANSKE fort lei spill :p dessuten er det veldig sosialt, så et innlegg i avisen at nesten 80% av de som sitter inne å spiller er like sosiale som et vanelig menneske :D

Lenke til kommentar

Har vel passert et år i /Played og har enda ingen planer om å slutte.

Jeg har spilt fra release og på den måten dannet meg gode vennskaper over wow med både kvinner og menn. Jeg vil ikke se på meg selv om avhengig med tanke på min ekstreme spilletid. Men tiden går fort da man raider og siden jeg er GM føler jeg meg ansvarlig for å være der for dem. Jeg syns raiding er litt som en jobb som jeg faktisk nyter. Der man møter opp til faste tider. Selv om man ikke får penger ut av det får man vennskap som i mitt syn er en svært bedre lønning enn penger! Jeg spiller også World of Warcraft fordi jeg føler at jeg er god og mestrer spillet. Like også og konkurere andre guilder på serveren sammen med mine venner. En annen grunn kan vel også være det fatum at det kan være himmelsk å bare forlate "Real Life" og gjemme seg i den virtuelle verdenen for å slappe ekstra godt av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...