Gå til innhold

Hvorfor spiller du World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kalt deg "nolifer"? Jeg påstod bare at en som ikke følte seg truffet ville SANNSYNLIGVIS ikke svart på en måte som viste at personen følte seg truffet... Bah, det ble vanskelig.

 

Det er ikke sosialt å sitte ved siden av en person å spille World of Warcraft, ikke om man ikke snakker om annet enn det som skjer "in-game". Selvsagt, om man sitter og spiller, og snakker om hva man gjorde på puben i helgen, og hvilken dame man hadde seg med etc., da kan man begynne å kalle det småsosialt. Samme med tv-titting.

 

Jeg har spilt både tank og healer, ikke noe spesielt høy level, men nok til å få et lite innblikk i hvordan det er. Ikke i raid, men i instancer etc. Jeg holder faktisk på med en warrior for øyeblikket. Synes fortsatt ikke det er noe annet enn rutine etterhvert.

Lenke til kommentar
Det er ikke sosialt å sitte ved siden av en person å spille World of Warcraft, ikke om man ikke snakker om annet enn det som skjer "in-game". Selvsagt, om man sitter og spiller, og snakker om hva man gjorde på puben i helgen, og hvilken dame man hadde seg med etc., da kan man begynne å kalle det småsosialt. Samme med tv-titting.

 

Så etter din definisjon er det umulig for avholdsmenn og homofile å være sosial? Eller hvilke strenge krav er det du setter til en "sosial" prat? Er det sosialt om man sitter å snakker om strikking?

Lenke til kommentar

Ok, det ble vel litt feil, uansett hva man snakker om så er det sosialt, så lenge man snakker, ikke skriver. Men det går ikke for det samme når man sitter og spiller, som når man sitter og drikker en kopp kaffe. Kanskje sammen med 2-3 andre.

 

Sitter man og spiller, så kan man lett bli litt borte, og det kan ta opp til 1-2 minutter før man reagerer og svarer, dermed er det vanskeligere å føre en "conversation".

Lenke til kommentar

Hmmm, her er det fordommer ute å går. Jeg vil si at det å velge World of Warcraft framfor venner (som du ikke spiller wow med) og dame sier litt om hvor møkk de vennene og hvor hurpe den dama må være. Det er sosialt for meg å spille WoW, det ikke den eneste sosiale omgangsformen jeg bedriver med. Men å si at de jeg ikke spiller med er venner vil jeg påstå er feil. Noen kjenner jeg fra virkeligheten, andre møtt gjennom nett.

 

Tror jeg hadde blitt mer fornærmet om noen sa "Må hjem så jeg får med meg .... på tv" enn "Må hjem, guilden trenger meg i Black Temple". Der er det nemlig 24 andre mennesker som 'trenger' deg, ikke en boks som rent tatt driter i om du ser på eller ikke.

 

Spille WoW hver dag, eller ut å drikke hver dag? Tror det hadde gått dårlig om jeg gjorde sistnevnte, og avhengigheten der hadde nok tatt livet av meg fortere enn et spill kunne greid.

 

Grunnen til at man hører mye meir om spillavhengighet nå er fordi det er skaper mer oppmerksomhet enn f.eks. narkotika og alkohol avhengighet. Nikotin avhengighet nevnes så og si ikke i media lenger. Nå er det dataspill sin tur til å være i søkelyset.

Lenke til kommentar
Ok, det ble vel litt feil, uansett hva man snakker om så er det sosialt, så lenge man snakker, ikke skriver. Men det går ikke for det samme når man sitter og spiller, som når man sitter og drikker en kopp kaffe. Kanskje sammen med 2-3 andre.

 

Sitter man og spiller, så kan man lett bli litt borte, og det kan ta opp til 1-2 minutter før man reagerer og svarer, dermed er det vanskeligere å føre en "conversation".

 

Jeg mobber bare litt :p

 

Men vi kan vel være enig om at blant likesinnede er det sosialt om man prater om felles interesser, det være fine jenter, kjekke gutter, strikking, blomsterplukking eller... spill.

Lenke til kommentar

Blomsterplukking ftw! xD

 

Sosialisering forbinder jeg mest med ansikt til ansikt der det er aktiv bruk av kroppspråk, stemme og blikk. Visse ting som ironi o.l. er vanskelig for noen å oppfatte skriftlig. Men WoW er jo på en måte litt sosialt med tanke på at folk faktisk diskuterer IRL hendelser in-game :)

Lenke til kommentar
Tror jeg hadde blitt mer fornærmet om noen sa "Må hjem så jeg får med meg .... på tv" enn "Må hjem, guilden trenger meg i Black Temple". Der er det nemlig 24 andre mennesker som 'trenger' deg, ikke en boks som rent tatt driter i om du ser på eller ikke.

 

Så du mener at de 24 folkene inne i den boksen som ligner på den andre boksen du snakker om er viktigere enn dine IRL venner? Selvsagt, det er morsomt å raide, og det er morsomt å spille med de 24 andre, det er morsomt å få bra gear for så å springe rundt å drepe folk som har dårligere gear enn deg, og lavere level enn deg.

 

Spille WoW hver dag, eller ut å drikke hver dag? Tror det hadde gått dårlig om jeg gjorde sistnevnte, og avhengigheten der hadde nok tatt livet av meg fortere enn et spill kunne greid.

 

Hvem har sagt noe om å drikke hver dag? Jeg snakker om å drikke en helg en gang i blandt, eller henge med venner en gang i blandt - jeg har ikke sagt noe om HVER dag, bortsett fra at å spille WoW 4-5 timer på hverdager, og 8-10 timer i helgene, er lik avhengighet - spesielt når du prioriterer det foran alt annet som har med IRL å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg spiller wow en god del :)

 

Er noen ganger jeg sier nei jeg kan ikke gjøre det til noen venner pga jeg skal Raide :=) om jeg angrer? nei om jeg har lite liv? nei om jeg gjør det fordi det er mitt valg og venner ingame er enda venner? ja det er vel det

 

Nå er det sånn at jeg har et sosial liv / jobb og venner :=) men noen dager er det ingen ting som slår og komme meg hjem, sett meg ned på stolen, ta fram et glass med noe og drikke og headsett med Ventrilo og kompiser Eventuelt musikk og bare spille litt:)

 

om det er Grinding / pvp / Pve / raid / heroic / quest eller hva det nå er :)

 

Om jeg er nolife siden jeg sier nei til venner noen ganger? nei egentlig ikke :) sier nei til wow også noen ganger;) kalles balanse ^^ og det og komme på et forum og slenge dritt og ignorante utsang kalles idioti :) så nå lærte du noe bra idag også :D *klapper*

 

PS: ja jeg skriver som en 10 år gammel unge og har crappy gramatik ? Care?

Lenke til kommentar

Jeg spiller også World of Warcraft, men jeg sier sjelden nei til å bli med ut og finne på ting, og jeg setter aldri WoW foran irl venner.

 

Men jeg snakker om slike folk som ALLTID sier nei, og ALDRI blir med og finner på ting, eller møter venner.

Lenke til kommentar
Jeg spiller også World of Warcraft, men jeg sier sjelden nei til å bli med ut og finne på ting, og jeg setter aldri WoW foran irl venner.

 

Men jeg snakker om slike folk som ALLTID sier nei, og ALDRI blir med og finner på ting, eller møter venner.

 

Tja vet jo aldri men og kalle noen NOLIFE tror jeg er LITT harsk og frekt?

 

ingen kan si at noen andre ikke har liv bare pga Du vet ikke hvordan de ser på livet eller hva de legger i det faktum og ha noe liv

 

Får noen er liv penger

får andre venner

får noen data

 

ser du tegningen?

Lenke til kommentar
Jeg spiller også World of Warcraft, men jeg sier sjelden nei til å bli med ut og finne på ting, og jeg setter aldri WoW foran irl venner.

 

Men jeg snakker om slike folk som ALLTID sier nei, og ALDRI blir med og finner på ting, eller møter venner.

 

På hvilket grunnlag slenger du "nolifer" og andre bemerkninger til folk her i denne tråden da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...