Gå til innhold

Hvorfor spiller du World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hører stadig vekk om nye rehabiliteringssenter for avhengige av World of Warcraft.

 

Jeg har hatt World of Warcraft i omtrent 2 år nå, jeg har ikke spilt sammenhengende, men jeg har en lvl 70, jeg har litt (ikke mye i det hele tatt) raiding experience. Jeg var med i et ganske stort guild etc etc.

 

Jeg har aldri vært avhengig av World of Warcraft, jeg har aldri hatt problemer med å slutte å spille, jeg har aldri hatt problemer med å finne på noe annet enn å spille, jeg stikker heller ut med kamerater eller på fest enn å sitte inne og spille, jeg spiller fordi jeg synes det er et genialt spill, jeg liker å queste, instance, raid, snakke med andre mens jeg spiller, spille med andre, eller bare sitte og ha det morsomt på en RP server, sitte på en bar og snakke med folk etc.

 

Hvorfor spiller du World of Warcraft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig, men hvordan spiller dere da? Er dere avhengige? Spiller dere 24/7 - jeg har en kamerat som ikke gjør annet enn å gå på jobb, komme hjem, spille WoW, sove, gå på jobb, komme hjem, spille WoW, sove etc. Han raider 7 kvelder i uka. Slikt er det egentlig jeg lurer på, men hodet går ikke like fort som fingrene mine for tiden..

Lenke til kommentar

Jeg spiller WoW fordi jeg synes det er utrolig gøy, enkelt og greit. Hvor ofte/hvor mye jeg spiller kommer an på om jeg har noe annet jeg heller skulle gjort eller ikke. Er ikke noen hardcore raider, men smetter da innom et par raids nå og da. Så klart, om jeg har andre planer kommer ikke spillet først, men om det er et planlagt raid jeg har meldt meg på, får det lik prioritet som om det var noe annet. Med visse unntak da, selvfølgelig, det er jo tross alt bare et spill.

Lenke til kommentar
Okey, så jeg kan altså være avhengig av en hobby. Er jeg da også avhengig av å jobbe siden jeg bruker tid på jobb i steden for venner, dama, øl og festing?

 

En jobb er noe du er nødt å gjøre for å komme deg noe sted her i livet, jobbe gjør du for å tjene penger, penger må du ha for å leve (og spille WoW). Å sammenligne WoW med en jobb er ganske tafatt. Jeg vil fortsatt påstå at om du sitter 5-7 timer om dagen etter jobb, og 8-10 timer i helgen, hver eneste uke i et halvt år nå omtrent, og ikke kan gå fra for å gjøre noe annet, da er det en avhengighet.

 

Ps. du har vel kolleger på jobb? Hvis ikke synes jeg synd på deg (med mindre du er en loner da).

Endret av Pinngu6
Lenke til kommentar
Okey, så jeg kan altså være avhengig av en hobby. Er jeg da også avhengig av å jobbe siden jeg bruker tid på jobb i steden for venner, dama, øl og festing?

ja, men det å være avhengig av jobb er både sosialt akseptert og nødvendig i dagens syke samfunn.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å spille WoW i oktober 2006(?). det var en stor sak i avisen og mamma anbefalte meg å prøve det fordi det hørtes bra ut. Merk dere at i avisen så stod det tragiske historier om folk som var avhengig... En kompis av meg i parallellklassen spilte dette og anbefalte. Skjønte ikke bæret av det men spilte en god stund, 3 måneder kanskje. Prøvde meg ikke igjen før september 2007. Da hadde jeg fått meg en kjæreste som hadde spilt WoW tidligere og ville begynne på igjen og han ville ha med meg. Det var litt arti men noe funket dårlig tror jeg for jeg spilte bare den ene måneden. Så begynte jeg på igjen i desember, det varte en god stund fordi jeg spilte sammen med typen igjen og det var litt arti. Men så ga jeg opp mest pga at PCn hans ble ødelagt og jeg syntes det var kjedelig å spille alene, men klarte å komme meg på lvl 33 :D Og nå har jeg begynt på igjen for det har typen min og :p Ganske avhengig av at han spiller egentlig, men det er litt arti å spille selv av og til og.

 

Men noen stor addict tror jeg ikke jeg blir. Har en tendens med å gi opp når ting begynner å bli vanskelig. Nå nærmer sommeren seg, og ja jeg velger ganske mye annet før WoW for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Akkai, sosial akseptert avhengighet er såklart mye bedre og mindre ille. Tv-titting er jo ikke noe problem.

 

Det kommer igjen på i hvilken grad du ser på TV. Tv-"titting" hørtes veldig lite ut så det er nokk ikke noe problem. Desutten kan det å se på TV være sosialt på den måten at du ser på TV sammen med andre. Men hvis du heller sitter inne for å se et program du liker veldig godt enn det å gå ut å møte folk tror jeg kanskje det kan kalles et problem. Hvis det skjer ofte over lengre tid vertfall. :p

Lenke til kommentar
ja, men det å være avhengig av jobb er både sosialt akseptert og nødvendig i dagens syke samfunn.

 

Akkai, sosial akseptert avhengighet er såklart mye bedre og mindre ille. Tv-titting er jo ikke noe problem.

 

du trenger ikke bli sarkastisk bare fordi det begynner å gå opp for deg at du er en "nolife" som det heter i disse kretser. Selv om spillene tar overhånd, og omgangskretsen krymper drastisk i takt med andre kroppsdeler som ikke lengre er i bruk, så kan du fortsatt ta deg en tur ut og treffe folk. Ta deg en tur ut, og gjør noe gøy :)

Lenke til kommentar

Helt rett i at jeg ikke trenger å bli sarkastisk. Du trenger heller ikke å uttale deg om min person og tro du vet hvordan jeg er som menneske og mine sosiale egenskaper. Du vet ikke hvor mye tid jeg bruker på spillet eller sosiale aktiviteter. Og du kan vel innrømme først som sist at du har veldig lite peiling på avhengighet i WoW.

 

Sideri: når man spiller WoW spiller man som regel med folk man enten kjenner i real life eller ingame og vil i såfall være sosialt på samme linje som å se på tv sammen. Tv er dog en mer passiv aktivitet der man bare ser på skjermen, mens WoW spilling er mer aktiv fordi man må reagere på ting som skjer på skjermen.

Lenke til kommentar
Helt rett i at jeg ikke trenger å bli sarkastisk. Du trenger heller ikke å uttale deg om min person og tro du vet hvordan jeg er som menneske og mine sosiale egenskaper. Du vet ikke hvor mye tid jeg bruker på spillet eller sosiale aktiviteter. Og du kan vel innrømme først som sist at du har veldig lite peiling på avhengighet i WoW.

 

En som ikke hadde følt seg truffet hadde nok bare fortsatt med sarkasem/ironi. Du vet at du kaller World of Warcraft for en sosial aktivitet? Bare det sier litt. At Lars ikke vet noe om avhengighet i World of Warcraft, det skal jeg si meg enig i.

 

Sideri: når man spiller WoW spiller man som regel med folk man enten kjenner i real life eller ingame og vil i såfall være sosialt på samme linje som å se på tv sammen. Tv er dog en mer passiv aktivitet der man bare ser på skjermen, mens WoW spilling er mer aktiv fordi man må reagere på ting som skjer på skjermen.

 

Vet at du ikke skriver til meg, men når du kaller det å se på TV for å være sosialt, da kan man begynne å lure. Å være sosial er man når man er ute og snakker med folk, eller sitter inne med en kopp kaffe (tv-en av, kanskje svak musikk i bakgrunnen) og snakker. Man må også være fysisk til stede. Jeg er ikke sosial nå når jeg sitter her på forumet og snakker/diskuterer. Jeg er sosial når jeg snur meg bort fra pc-en og snakker med kollegaen min, eller når jeg går en tur i gangene for å se om jeg ser noen jeg vil snakke med.

 

Ser man på TV så bruker man hjernen, for å reagere og følge med på det som skjer, er det krim sitter man gjerne å prøver å finne ut hvem som gjorde det, er det skrekk film prøver man å være forberedt slik at man ikke skvetter. Jeg tror ikke man bruker så mye mer hjernekapasitet på å spille WoW, alt blir rutine der etterhvert.

Lenke til kommentar
... men når du kaller det å se på TV for å være sosialt, da kan man begynne å lure.

 

Det var det forresten jeg som startet. Tror dette gjelder mest jenter, spesielt de som MÅ kommentere alt de ser og diskusjoner blir startet. Da blir det fort en sosial aktivitet. WoW er langt ifra sosialt på samme måte.

Lenke til kommentar
En som ikke hadde følt seg truffet hadde nok bare fortsatt med sarkasem/ironi. Du vet at du kaller World of Warcraft for en sosial aktivitet? Bare det sier litt. At Lars ikke vet noe om avhengighet i World of Warcraft, det skal jeg si meg enig i.

 

Ta å bruk søkemotoren og finn og les en del andre tråder her som har handlet om WoW og avhengighet. Best jeg følger på med "Fått noen nobelpriser i det siste ditt geni?" før du kaller meg nolifer et par ganger til kanskje...?

 

Vet at du ikke skriver til meg, men når du kaller det å se på TV for å være sosialt, da kan man begynne å lure. Å være sosial er man når man er ute og snakker med folk, eller sitter inne med en kopp kaffe (tv-en av, kanskje svak musikk i bakgrunnen) og snakker. Man må også være fysisk til stede. Jeg er ikke sosial nå når jeg sitter her på forumet og snakker/diskuterer. Jeg er sosial når jeg snur meg bort fra pc-en og snakker med kollegaen min, eller når jeg går en tur i gangene for å se om jeg ser noen jeg vil snakke med.

 

Ser man på TV så bruker man hjernen, for å reagere og følge med på det som skjer, er det krim sitter man gjerne å prøver å finne ut hvem som gjorde det, er det skrekk film prøver man å være forberedt slik at man ikke skvetter. Jeg tror ikke man bruker så mye mer hjernekapasitet på å spille WoW, alt blir rutine der etterhvert.

 

La meg få forklare det med teskje:

Sideri: når man spiller WoW spiller man som regel med folk man enten kjenner i real life eller ingame og vil i såfall være sosialt på samme linje som å se på tv sammen. Tv er dog en mer passiv aktivitet der man bare ser på skjermen, mens WoW spilling er mer aktiv fordi man må reagere på ting som skjer på skjermen.

 

En gang til:

Sideri: når man spiller WoW spiller man som regel med folk man enten kjenner i real life eller ingame og vil i såfall være sosialt på samme linje som å se på tv sammen. Tv er dog en mer passiv aktivitet der man bare ser på skjermen, mens WoW spilling er mer aktiv fordi man må reagere på ting som skjer på skjermen.

 

Hvis du ikke bruker så mye hjernekapasitet når du spiller WoW så bør du kanskje rolle tank eller healer og se hva som skjer når du faktisk må reagere og konsentrere deg i litt større grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...