Gå til innhold

Hvorfor spiller du World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller også World of Warcraft, men jeg sier sjelden nei til å bli med ut og finne på ting, og jeg setter aldri WoW foran irl venner.

 

Men jeg snakker om slike folk som ALLTID sier nei, og ALDRI blir med og finner på ting, eller møter venner.

 

På hvilket grunnlag slenger du "nolifer" og andre bemerkninger til folk her i denne tråden da?

 

Jeg har skrevet det 3 ganger nå - JEG HAR IKKE KALT NOEN NO-LIFER. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som har kommet kortere enn meg, de har ikke kommet så langt. Jeg anser meg selv som enten noob, eller en med andre interesser, kanskje en med mer sosial aktivitet enn de som har kommet lengre? Jeg har ikke kalt noen nolife, jeg har heller ikke tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du svarte meg, men jeg velger å svare - JEG har ikke kalt noen for nolife/nolifer.

 

Dere har like bilder don't blame me

 

Men da kan jeg si det på det andre du skrev om at det ikke er sosialt, man kan nesten si det samme der, nå til dags vet man aldri hva noen synes er sosialt, om det er Akseptert i samfunnet er vel egentlig ikke opp til noen og dømme,

 

Får noen kan det være sosialt og snakke på tlf

på msn

på mail

Brev

Lenke til kommentar

Vi har ikke like bilder, han står vridd andre veien, og har ikke den ene arma i lommen. Dessuten tror jeg han har mer skum i ølet sitt.

 

Ok, så kan noen synes det er sosialt å spille wow, å skrive brev, å sitte på forum, å sitte på msn, å sende mail.

 

Da omformulerer jeg meg - jeg synes ikke det er sosialt. Jeg mener at det å være sosial vil si at man gjør fysiske aktiviteter sammen. Face 2 face. Ikke webkamera eller noe - men møtes på byen (ikke i second life). Skjønner?

Lenke til kommentar
Vi har ikke like bilder, han står vridd andre veien, og har ikke den ene arma i lommen. Dessuten tror jeg han har mer skum i ølet sitt.

 

Ok, så kan noen synes det er sosialt å spille wow, å skrive brev, å sitte på forum, å sitte på msn, å sende mail.

 

Da omformulerer jeg meg - jeg synes ikke det er sosialt. Jeg mener at det å være sosial vil si at man gjør fysiske aktiviteter sammen. Face 2 face. Ikke webkamera eller noe - men møtes på byen (ikke i second life). Skjønner?

 

Ps. du har vel kolleger på jobb? Hvis ikke synes jeg synd på deg (med mindre du er en loner da).

 

Dersom du heller vil spille kort, 5-7 timer hver dag istedet for å henge med venner eller dama di, eller 8-10 timer lørdag og søndag i stedet for å bli med ut, eller for å stikke på fest en gang i blandt - ja?

 

som du ser her så har du jo kalt Folk litt da så ikke vær så uskyldig,

 

og det er Greit at Du / dere synes dette men det betyr virkelig ikke at det er riktig...

Lenke til kommentar
Jeg spiller også World of Warcraft, men jeg sier sjelden nei til å bli med ut og finne på ting, og jeg setter aldri WoW foran irl venner.

 

Men jeg snakker om slike folk som ALLTID sier nei, og ALDRI blir med og finner på ting, eller møter venner.

 

På hvilket grunnlag slenger du "nolifer" og andre bemerkninger til folk her i denne tråden da?

 

Jeg har skrevet det 3 ganger nå - JEG HAR IKKE KALT NOEN NO-LIFER. :)

 

Jeg skulle kanskje ikke skrevet nolifer siden du ble så opphengt av det. Prøv å fokuser på resten av innlegget mitt også er du snill.

Lenke til kommentar
Vi har ikke like bilder, han står vridd andre veien, og har ikke den ene arma i lommen. Dessuten tror jeg han har mer skum i ølet sitt.

 

Ok, så kan noen synes det er sosialt å spille wow, å skrive brev, å sitte på forum, å sitte på msn, å sende mail.

 

Da omformulerer jeg meg - jeg synes ikke det er sosialt. Jeg mener at det å være sosial vil si at man gjør fysiske aktiviteter sammen. Face 2 face. Ikke webkamera eller noe - men møtes på byen (ikke i second life). Skjønner?

 

Ps. du har vel kolleger på jobb? Hvis ikke synes jeg synd på deg (med mindre du er en loner da).

 

Dersom du heller vil spille kort, 5-7 timer hver dag istedet for å henge med venner eller dama di, eller 8-10 timer lørdag og søndag i stedet for å bli med ut, eller for å stikke på fest en gang i blandt - ja?

 

som du ser her så har du jo kalt Folk litt da så ikke vær så uskyldig,

 

og det er Greit at Du / dere synes dette men det betyr virkelig ikke at det er riktig...

 

Nettopp.

 

Hva dere synes er sosialt kan vel vi andre blåse langt i?

Lenke til kommentar

Herregud, bare fordi man drikker øl og er ute med venner trenger man ikke komme hit å se ned på alle andre. De som spiller 24/7 og sjeldent ser daglys gjør det vel fordi de ikke har noe annet å gjøre og fordi de er uten venner. Eller kanskje ikke uten venner, men at de ikke har noen å dra ut med på fritida. Det at wow er sosialt og at det ikke er bedre å se på tv osv er bare unnskyldninger...

Lenke til kommentar
Hei, jeg hører stadig vekk om nye rehabiliteringssenter for avhengige av World of Warcraft.

 

Jeg har hatt World of Warcraft i omtrent 2 år nå, jeg har ikke spilt sammenhengende, men jeg har en lvl 70, jeg har litt (ikke mye i det hele tatt) raiding experience. Jeg var med i et ganske stort guild etc etc.

 

Jeg har aldri vært avhengig av World of Warcraft, jeg har aldri hatt problemer med å slutte å spille, jeg har aldri hatt problemer med å finne på noe annet enn å spille, jeg stikker heller ut med kamerater eller på fest enn å sitte inne og spille, jeg spiller fordi jeg synes det er et genialt spill, jeg liker å queste, instance, raid, snakke med andre mens jeg spiller, spille med andre, eller bare sitte og ha det morsomt på en RP server, sitte på en bar og snakke med folk etc.

 

Hvorfor spiller du World of Warcraft?

 

Blir mistenksom til alle som må presisere så til de grader at han ikke er avhengig av spillet gjennom en hel tråd.

Lenke til kommentar

Whitemist, Om en er avhengig eller ikke er urelevant, det som gjelder er hvordan man prioriterer. Sier du nei fordi du heller vil spille et dataspill, eller klarer du å logge ut og faktisk gjøre noe annet hvis anledningen byr seg?

 

Problemene begynner først når en prioriterer PC over andre ting, for eksempel at en en gleder seg til helgen for da kan en spille uavbrutt uten å måtte gå på jobb. Men og at ulike gjøremål stadig forskyves, hygiene og renhold nedprioriteres for å kunne spille enda mer osv. De som er rammet av dette er sjelden klar over det selv, de har en egen "krets" eller "guild" hvor alle andre er like mye på villspor og da er det vanskelig å bli oppmerksom på det - de tror det er normalt eller ikke noe uvanlig eller galt med det.

Lenke til kommentar
Whitemist, Om en er avhengig eller ikke er urelevant, det som gjelder er hvordan man prioriterer. Sier du nei fordi du heller vil spille et dataspill, eller klarer du å logge ut og faktisk gjøre noe annet hvis anledningen byr seg?

 

Dette er vel strengt tatt den praktiske definisjonen av avhengighet?

 

Problemene begynner først når en prioriterer PC over andre ting, for eksempel at en en gleder seg til helgen for da kan en spille uavbrutt uten å måtte gå på jobb.

 

Er ikke ubetinget enig i dette. Noen helger kan det faktisk være helt herlig å mre seg inne i leiligheten etter en helvetes arbeidsuke, og ikke besvare så mye som en telefonsamtale. Om man denne helgen vil spille xbox, se boks på boks med "Friends", eller raide i WoW er opp til hver enkelt. Men ser ikke noe faresignal i dette alene.

 

Men og at ulike gjøremål stadig forskyves, hygiene og renhold nedprioriteres for å kunne spille enda mer osv. De som er rammet av dette er sjelden klar over det selv, de har en egen "krets" eller "guild" hvor alle andre er like mye på villspor og da er det vanskelig å bli oppmerksom på det - de tror det er normalt eller ikke noe uvanlig eller galt med det.

 

DETTE er jeg derimot 100% enig i. Her har det sklidd helt ut. Blizzard(av alle mulige instanser) har truffet spikeren på hodet med sitt loading-tips; "Take all things in moderation, also World of Warcraft". Om man låser seg inn i et univers blottet for andre impulser, om det er film, konsoll eller pc-spill, er dette såklart nedbrytende i lengden.

Lenke til kommentar
Whitemist, Om en er avhengig eller ikke er urelevant, det som gjelder er hvordan man prioriterer. Sier du nei fordi du heller vil spille et dataspill, eller klarer du å logge ut og faktisk gjøre noe annet hvis anledningen byr seg?

 

Problemene begynner først når en prioriterer PC over andre ting, for eksempel at en en gleder seg til helgen for da kan en spille uavbrutt uten å måtte gå på jobb. Men og at ulike gjøremål stadig forskyves, hygiene og renhold nedprioriteres for å kunne spille enda mer osv. De som er rammet av dette er sjelden klar over det selv, de har en egen "krets" eller "guild" hvor alle andre er like mye på villspor og da er det vanskelig å bli oppmerksom på det - de tror det er normalt eller ikke noe uvanlig eller galt med det.

 

 

Så du mener at siden man har en hobby og ser fram til og kunne slappe av en helg med det man liker som et problem? og at man er på Villspor?

 

Da tror jeg du har et veldig rart syn på andre folk en deg selv,

 

sånn kan man jo egentlig si om alt da, Det er lite mye galt og glede seg til helga får og drikke seg drittings / får og Slappe av med Tv og sove mye og samme med for eks Gå med venner hele tiden og vet du hvorfor? fordi Ikke alle i verden er like *og TAKK får det* hadde alle vært trangsynte tror jeg vi hadde død ut av kjedsomhet ganske fort:)

 

tingen er at det finnes ingen oppskrift / Regler på hva som er riktig på hva som er riktig eller galt når det kommer til hvordan man vil ha livet sitt så lenge det ikke går ordentlig ut over andre,

 

Vis jeg vil ta meg kvelden av fredagen etter jobben og lørdag + søndag får og spille så ja kanskje litt kjipt får noen av mine venner som vil kanskje at jeg skal være med de men det er jo også mitt valg og man burde ikke blit sett ned på av andre folk bare fordi man ikke er med i "gjengen" og gjør det de vil gjøre

 

Jeg sier ikke jeg ikke er avhengig eller at jeg er avhengig, Wow er min hobby og sånn er det bare jeg spiller det som regel et par timer daglig og trives med det;) innimellom gjør jeg også andre ting som Venner og sånt men vis jeg skal noe på wow en dag kan jeg enkelt si nei til irl venner og ting får og gjøre det jeg faktis hadde tenkt og gjøre på wow den dagen uten og måtte føle meg som en nolife geek bare fordi andre ser ned på deg.

 

Litt lei av folk som er sånn som dette og som ser ned på folk fordi de ikke gjør som de er lever som de gjør...

 

Skaff dere et eget liv og hold oss unna det vis vi ikke vil ok?

 

Det er VÅRT liv ikke deres, Hva dere driver med er deres sak like mye som det vi gjør er vår sak,

 

Vis vi vil bruke 1000 timer på et data spill så gjør vi det fordi det er gøy ?

 

og igjen ja sikkert mye skrivefeil her og dritt men det finnes dysleksi ;) så bare les det dere skjønner sliter dere veldig med og lese tror jeg dere bør lese det igjen og prøve og skjønne det da

Lenke til kommentar

Jeg har ikke ord, tåpelig diskusjon dette har utartet seg til.

 

For å svare OP: Jeg spiller fordi det er gøy, og fordi det er et spill som lett kan planlegges rundt. (Eks: Ja, jeg har to timer hvor jeg uansett må vente, hva kan jeg gjøre? Aha, jeg kan gjøre ... eller ... fordi det tar rundt 1.5-2 timer å gjøre.)

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Whitemist, Om en er avhengig eller ikke er urelevant, det som gjelder er hvordan man prioriterer. Sier du nei fordi du heller vil spille et dataspill, eller klarer du å logge ut og faktisk gjøre noe annet hvis anledningen byr seg?

 

Problemene begynner først når en prioriterer PC over andre ting, for eksempel at en en gleder seg til helgen for da kan en spille uavbrutt uten å måtte gå på jobb. Men og at ulike gjøremål stadig forskyves, hygiene og renhold nedprioriteres for å kunne spille enda mer osv. De som er rammet av dette er sjelden klar over det selv, de har en egen "krets" eller "guild" hvor alle andre er like mye på villspor og da er det vanskelig å bli oppmerksom på det - de tror det er normalt eller ikke noe uvanlig eller galt med det.

 

 

Så du mener at siden man har en hobby og ser fram til og kunne slappe av en helg med det man liker som et problem? og at man er på Villspor?

 

Da tror jeg du har et veldig rart syn på andre folk en deg selv,

 

sånn kan man jo egentlig si om alt da, Det er lite mye galt og glede seg til helga får og drikke seg drittings / får og Slappe av med Tv og sove mye og samme med for eks Gå med venner hele tiden og vet du hvorfor? fordi Ikke alle i verden er like *og TAKK får det* hadde alle vært trangsynte tror jeg vi hadde død ut av kjedsomhet ganske fort:)

 

tingen er at det finnes ingen oppskrift / Regler på hva som er riktig på hva som er riktig eller galt når det kommer til hvordan man vil ha livet sitt så lenge det ikke går ordentlig ut over andre,

 

Vis jeg vil ta meg kvelden av fredagen etter jobben og lørdag + søndag får og spille så ja kanskje litt kjipt får noen av mine venner som vil kanskje at jeg skal være med de men det er jo også mitt valg og man burde ikke blit sett ned på av andre folk bare fordi man ikke er med i "gjengen" og gjør det de vil gjøre

 

Jeg sier ikke jeg ikke er avhengig eller at jeg er avhengig, Wow er min hobby og sånn er det bare jeg spiller det som regel et par timer daglig og trives med det;) innimellom gjør jeg også andre ting som Venner og sånt men vis jeg skal noe på wow en dag kan jeg enkelt si nei til irl venner og ting får og gjøre det jeg faktis hadde tenkt og gjøre på wow den dagen uten og måtte føle meg som en nolife geek bare fordi andre ser ned på deg.

 

Litt lei av folk som er sånn som dette og som ser ned på folk fordi de ikke gjør som de er lever som de gjør...

 

Skaff dere et eget liv og hold oss unna det vis vi ikke vil ok?

 

Det er VÅRT liv ikke deres, Hva dere driver med er deres sak like mye som det vi gjør er vår sak,

 

Vis vi vil bruke 1000 timer på et data spill så gjør vi det fordi det er gøy ?

 

og igjen ja sikkert mye skrivefeil her og dritt men det finnes dysleksi ;) så bare les det dere skjønner sliter dere veldig med og lese tror jeg dere bør lese det igjen og prøve og skjønne det da

 

Det er veldig destruktivt og selvødeleggendes, det er ikke bare snakk om å se ned på men syntes synd på.

Er ikke noe galt i å spille et spill, eller å spille det mye, men veldig mange klarer ikke balansegangen og mister all kontroll over livet sitt.

 

Det er trist å høre andre prate om "det tok bare 10 dager å skaffe den ringen" eller lignende.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Først, nå må folk slutte å argumentere ved å si at WoW er sosialt. En er ikke sosial med mindre man er med en eller flere personer face to face, akkuratt som jeg ikke er sosial når jeg snakker med folk på msn. Skal dere overbevise alle disse fordømmende trangsynte idiotene, så bruk et ordentlig argument eller ikke post i det hele tatt ;)

 

Tror alle som spiller WoW og inkludert meg spiller det fordi det er gøy. Dropper man sosiale aktiviteter irl, så sier det mer om vennene og menneskene du henger med, enn deg selv, eller spillet for den saks skyld.

 

Liker du å spille 24/7 bedre enn andre ting så gjør det! De som angrer senere, da dine sosiale kontakter er brutt, så gjør det ingenting. For fra det øyeblikket du prioriterte WoW over dem, så sier det hvor lite verdt de egentlig var for deg, og så fort du finner andre venner som du ender opp med å prioritere framfor 24/7 hobby aktivitet, så vet du at du har funnet deg ordenlige venner som faktisk betyr noe.

 

No worries, have fun! :)

Endret av Defo
Lenke til kommentar

Ja, bare la avhengigheten ta overhånd. Legg vekk fornuften, slutt på skolen, slutt på jobben, slett vennene fra telefonboken dni, lev på sosialen og trygden og SPILL på spilledåsen din for ingen andre kan fortelle deg hva du skal gjøre og hva som betyr noe for deg.

 

Det er såre enkelt, blir det for mye så trapper du ned. Da slipper du å putte alle andre gamere i en pinlig situasjon når du blir innlagt på grunn av deprasjon eller dør på nettkafe etter å ha spilt 5 døgn sammenhengende.

Lenke til kommentar
Ja, bare la avhengigheten ta overhånd. Legg vekk fornuften, slutt på skolen, slutt på jobben, slett vennene fra telefonboken dni, lev på sosialen og trygden og SPILL på spilledåsen din for ingen andre kan fortelle deg hva du skal gjøre og hva som betyr noe for deg.

 

Fin beskrivelse av meg :D

 

Spiller fordi jeg er avhengig, greier ikke å slutte :> Selv om jeg har klart å ta meg en pause fra raiding nå er det enda masse jeg vil gjøre. Levle professions, grinde rep, etc etc, og jeg liker det ;>

Lenke til kommentar

Jeg spiller fordi det er et spill som har gitt meg mye sosialt og jeg har rundt 10 kamerater som spiller aktivt på samme server som meg!:)

jeg syns fortsatt spillet er gøy selv om det har falt i verdi etter tbc kom, jeg har hatt en fin 10 måneders pause fra rett etter tbc kom til januar iår eller noe lignende. jeg har ikke noen problemer med å slutte eller spille mindre:) alt i alt er det pvp som holder meg gående nå fortida og lvling av nye characters=) digger lvling og bli kjent med classes!

 

så ja spiller mest pga kamerater og den sosiale verdien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...