Gå til innhold

Formatere Pc uten å miste Windows XP.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte pcen på Expert i Fredrikstad, så regner ikke med at de beholdte lisensen.

Men jeg fant det lappen med Product Key på pcen. Kan jeg bare laste ned en Windows XP cd og legge over på en dvd også bruke product key'en, eller må jeg ha en bestemt type cd? Jeg har SP2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg fant det lappen med Product Key på pcen. Kan jeg bare laste ned en Windows XP cd og legge over på en dvd også bruke product key'en, eller må jeg ha en bestemt type cd? Jeg har SP2.

CD - ikke DVD ...

 

Det koster ikke noe å prøve å brenne et image av en "retail" versjon av Windows og så bruke din Product Key når du installerer.

 

Det er to ting som kan slå feil:

1) Installasjonsprogrammet sier at din Product Key kun gjelder for OEM-versjoner av Windows.

Da trenger du et CD-image av en annen type enn det du har.

2) Installasjonsprogrammet sier at din Product Key ikke gjelder for den språkversjonen av

Windows som du forsøker å installere. (Er ikke sikker på om dette kan skje ...)

Lenke til kommentar
Men jeg fant det lappen med Product Key på pcen. Kan jeg bare laste ned en Windows XP cd og legge over på en dvd også bruke product key'en, eller må jeg ha en bestemt type cd? Jeg har SP2.

CD - ikke DVD ...

 

Det koster ikke noe å prøve å brenne et image av en "retail" versjon av Windows og så bruke din Product Key når du installerer.

 

Det er to ting som kan slå feil:

1) Installasjonsprogrammet sier at din Product Key kun gjelder for OEM-versjoner av Windows.

Da trenger du et CD-image av en annen type enn det du har.

2) Installasjonsprogrammet sier at din Product Key ikke gjelder for den språkversjonen av

Windows som du forsøker å installere. (Er ikke sikker på om dette kan skje ...)

 

Må det absolutt være CD og ikke DVD?

Lenke til kommentar
Her kan du laste ned en clean XP CD :) . Dette er kun CD-en, ingen crack så man trenger serial nummeret til lisensen din ;) . Har lastet den ned selv og den funker utmerket :D . Ellers så kan jeg anbefale deg å laste ned EasyCleaner som er et veldig fint program til å slette unødvendige oppføringer i registeret og fjerne programmer som starter opp med PC-en. Dette fører til stor ytelsesforbedring :) .

 

 

 

 

 

Hvor kan jeg få vite hva lisensnøkkelen min er? står det på pcen?

Står vanligvis på PC-en på et grønt klistremerke ;) .

 

Takk! Innlegget ditt har vært til stor hjelp. :D

Lenke til kommentar

*PROBLEM*

Jeg får ikke brukt den product jeg key'en jeg hadde :(

Noen som vet om et sted jeg kan finne produkt nøkler som virker? ( Til WinXP SP2)

Jeg skal logge inn på en profil på pcen, også får jeg beskjed om at jeg må registrere OS hos microsoft, derfor må jeg skrive inn product key for å fortsette. Men det går jo ikke med den key'en jeg har :(

HJELP MEG.

Jeg lasta ned en versjon av WinXP SP2 og la over på en cd og installerte.

Lenke til kommentar

Det betyr at den key'en du har ikke passer med den utgaven du har lastet ned (pirat?). Se på lappen som har key'en. Står det navn på levarndør eller OEM der? Står det Home eller Pro? Key'en passe til den versjonen du forsøker å installere.

 

Det eneste stedet du kan få en annen key er hos Microsoft (ved å kjøpe en lovlig utgave).

Lenke til kommentar
Det betyr at den key'en du har ikke passer med den utgaven du har lastet ned (pirat?). Se på lappen som har key'en. Står det navn på levarndør eller OEM der? Står det Home eller Pro? Key'en passe til den versjonen du forsøker å installere.

 

Det eneste stedet du kan få en annen key er hos Microsoft (ved å kjøpe en lovlig utgave).

Pirat ja. Jeg lastet Home edition og det var det jeg hadde key til også. Det står OEM der.

Lenke til kommentar

Vennligst les Retningslinjene punkt 8 om piratvirksomhet.

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Tråden er eit brudd på retningslinjene og blir stengt.

 

Reaksjoner på moderering tas ved å sende ein melding eller bruke p_report.gif-knappen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...