Gå til innhold

Jentene blitt lurt i bolivia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La meg si deg en ting - din venn kan bare skylde seg selv for at han nå er død. Han må ha vært fullt klar over hva han gjorde når han tok valget som til slutt endte i hans død. Det er ikke synd på ham, og for å være helt ærlig mener jeg faktisk at han er blant de største rævhølene i samfunnet.

 

Større rævhøl enn dem som tjener på hans avhengighet?

Ingen som tester stoff gjør det for å bli narkoman. Når man først er narkoman så har man utviklet en sykdom.

Og det er jævlig rått å tjene på å gjør mennesker syke, og tjene på at de opprettholder sykdommen sin.

 

Og at tre grådige små-jenter er ute etter kjappe penger, uten empati for dem det faktisk går utover er vanskelig å forsvare fra et medmenneskelig ståsted.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke ha ordlagt meg slik om det ikke var for å følge Vaios gode eksempel, men ja. De som tjener på hans avhengihet er kanskje kyniske og utnyttende, men de ville ikke hatt noe motiv om det ikke var for at det fantes et behov.

 

Hva var hans motiv for å ta den første spøyten, vel vitende om at det bare kan gå en vei? Jeg må igjen presisere at jeg ikke mener at han fortjente sin skjebne, og at jeg ønsker å hjelpe dem som er i ufør, men det er lite sympati å finne hos meg.

 

Det er han selv, og dem som er i samme situasjon som ham, som er ansvarlige for all den lidelsen deres "sykdom" skaper. Om man mener at disse jentene burde ha tenkt på konsekvensene deres handlinger ville fått overfor andre, skal det bra gjøres å motstride at de "syke" ikke burde ha tenkt like langt og at de ikke har minst like mye ansvar.

 

Om disse jentene hadde valgt annerledes ville noen andre ha tatt deres plass. Det samme kan ikke sies om dem som setter sprøyter.

Lenke til kommentar

Mennesker overvurderer menneskers evne til å forutse OG unngå konsekvensene av handlinger.

 

Har du NOEN GANG gjort noe utrolig dumt du ikke ønsker at NOEN skal få vite om?

Hvorfor gjorde du det? Alle vet jo at dersom du gjør DET så er konsekvensene jævlige?

 

Røyker de fleste røykere fordi det er godt?

Jeg kjenner ingen som røyker som sier de er glad de røyker -- alle sier at røyking er noe dritt... men ingen av dem slutter på dagen, selv om de hypotetisk sett har valget -- dersom vi antar at mennesker alltid gjør det de selv mener er det beste og ignorerer instinktene sine som krever tilførsel av nikotin på samme måte som tørst får deg til å finne drikke eller sult får deg til å finne mat, og kulde får deg til å søke varmen.

 

Hvorfor kan du ikke bare dusje i isvann hvis du kan gjøre alt du vil uten tanke på ubehageligheter?

 

Det er ikke så enkelt som "narkomane kunne bare sagt nei første gangen".

Spør Gry Janniche.

Spør Sturla fra Deal or... fra TV2 hvorfor han ikke sa nei.

Spør Amy Winehouse hvorfor hun ikke sa nei første gangen.

Spør Axel Rose hvorfor...

Spør Madonna...

Spør en av de millioner av sterke mennesker som prøvde narkotika fordi de trodde de var sterke nok til å overvinne instinkter som er sterkere enn deres egen vilje.

 

Noen instinkter er sterkere enn vår vilje.

Det er ikke alltid bare å si nei.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Så trangsynt tror jeg faktisk ikke du er. Umiddelbart kan jeg nevne trusler, eventyrlyst, adrenalin-kick og rett og slett at man er i en vanskelig økonomisk situasjon.

 

Uansett må man også se på det fra den andre siden. Hvilke bakdeler valget har. Det er her jeg mener rusmisbrukerne står på veldig tynt grunnlag i forhold til kurerene. Det krever ikke så mye incentiv å gå over gaten i forhold til å dytte en person foran en bil i fart.

Lenke til kommentar
Kan godt kalles egoisme. Derimot er det en oppstått egoisme som har et komplekst årsaksforhold.

Mye mer komplekts enn grådighet.

Det kalles ikke grådighet når man har en pistol mot tinningen eller kreditorene i nakken. Det norske velferdssystemet er kanskje bra, men det er langt ifra perfekt.

 

Kan du også vennligst forklare meg hva denne kompleksiteten er, og hvorfor det gjør handlingen mer akseptabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...