Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Flere som kom opp i matematikk R1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er nødvendig å kunne skrive definisjonen av den deriverte på del 1?

Med mindre noen her vet hvilke oppgaver vi får (og hvis noen faktisk vet, rop ut! :p ), så er det nok en mulighet for at du får bruk for det. Definisjonen av den deriverte er uansett ikke så vanskelig å huske, og hvis du tegner et koordinatsystem så kan du jo også raskt tenke deg fram til den deriverte...

Lenke til kommentar

Bare husk å bruke deriveringsformlene (u/v)' = (u'*v - u*v')/(v^2) og (u*v)'=(u'*v + u*v') . Og ja, dere vil helt sikkert få om dette på del 1.

 

Ser kanskje "skummel" ut, men gjør noen oppgaver så sitter den fort.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

jeg kom også opp i eksamen i R1 . har en flink lærer mtp tidligere forslag og sånn.

vi bruker data i alt sammen så alt legges på its.

har heldags med løsningsforslag som var sånn tålig. litt vanskelig og litt enkel.

har en eksamen som er skikkelig vanskelige saker. med løsningsforslag så klart.

har også en annen eksamen som er lettere med løsningsforslag.

 

Eks1 er vanskelig

Eks2 er lettere

læreren prata om at eksamen ble et sted mellom disse. ihvertfall for oss her nede. :)

 

laster de opp :)

 

Heldagspr_ve.zip

 

Eksamener.zip

 

og btw.

Del 1 fungerer slik at vi ikke kan bruke hjelpemidler. ikke kalkulator eller noe sånn. (kun passer, linjal og tekstbehandling)

Del 2 tillater alt av hjelpemidler med unntak av internett og kommunikasjon. (boka, notater, tidligere oppgaver osv. osv.)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Hvordan løser jeg denne ulikskapen x^3-6x^2+11x-6/x^2-9 > 0

 

Oppgave 2C på eksempeloppgaver fra desember

Først kan du faktorisere nevneren: x^2-9 = (x+3)(x-3). Så kan du taste inn tredjegraden på kalkulatoren. Da får du følgende:

((x-1)(x-3)(x-2)) / ((x+3)(x-3))

 

Da kan du korte (x-3) i teller og nevner og få følgende:

((x-1)(x-2)) / (x+3)

 

Dette kan du drøfte på tallinje. Grønn er teller og rød er nevner bare for å markere det tydeligere.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg bruker programmet kalt kalkulator :p

 

Jeg bruker SHARP EL-506W. Liten og utrolig flott kalkulator med mange funksjoner! Grafer kan man ikke tegne på kalkulatoren, men det gjør jeg ved hjelp av programmet GeoGebra på datamaskinen. Lettere blir det ikke :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
jeg kom også opp i eksamen i R1 . har en flink lærer mtp tidligere forslag og sånn.

vi bruker data i alt sammen så alt legges på its.

har heldags med løsningsforslag som var sånn tålig. litt vanskelig og litt enkel.

har en eksamen som er skikkelig vanskelige saker. med løsningsforslag så klart.

har også en annen eksamen som er lettere med løsningsforslag.

 

Eks1 er vanskelig

Eks2 er lettere

læreren prata om at eksamen ble et sted mellom disse. ihvertfall for oss her nede. :)

 

laster de opp :)

 

Heldagspr_ve.zip

 

Eksamener.zip

 

og btw.

Del 1 fungerer slik at vi ikke kan bruke hjelpemidler. ikke kalkulator eller noe sånn. (kun passer, linjal og tekstbehandling)

Del 2 tillater alt av hjelpemidler med unntak av internett og kommunikasjon. (boka, notater, tidligere oppgaver osv. osv.)

 

 

kunne du vært en engel å lastet ned løsningsforslag til heldagsprøven deres i .doc??? det hadde vært supert:Pa litt kjapt helst, eksamen i mårra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...