Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Flere som kom opp i matematikk R1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var tydeligvis en feil i oppgave 2, selv om jeg ikke la merke til det. Jeg kom over denne artikkelen på nrk.no som sier at sensorene vil ta hensyn til feilen:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sog...rdane/1.5866355

 

Men så kom jeg over denne artikkelen også, og der står det at oppgaven vil strykes: http://dt.no/article/20080531/NYHET/533630813

 

 

Lurer på hva som kommer til å skje med oppgaven. Jeg håper den strykes :green: .

Lenke til kommentar

Håpløse oppgaver! Gikk helt OK på oppgave 1,3 og 4 alternativ II, men de resterende kan jeg max. ha scoret 50 % på. Oppgave 2 var rett og slett horribelt vanskelig i forhold til hva vi har gjort i undervisningen. Det hadde vært greit med denne typen oppgaver for å skille mellom karakterene 5 og 6, men det får være grenser når det kun er 5 oppgaver totalt. Når det gjelder oppgave 5 så brukte jeg nesten 20 min. bare på å få helt oversikten. Så var det å bruke nye 30 min på å tenke abstrakt. Må få si at jeg var ganske utslitt etter de første 4 da :blush:

 

Egentlig så er jeg ganske glad bare for å ha sommerferie :D så tar vi en evt. matteskuffelse etter hvert ;)

Lenke til kommentar

eing

 

Latterlig at det er mulig. Burde da være to folk som regner over hele eksamen, og får rett på alt, før den leveres til hele norge. Håper virkelig at oppgaven blir strøket, og at vi får tilbud om å ta en ny eksamen som privatist neste år (som da vil gjelde over denne)...

Lenke til kommentar

Ressultatet av møtet skal ha vert at oppgave 2 strykes MEN de som har klart den får plusspoenger.

Noe som rett og slett er horribelt for min del, da jeg ikke besvarte oppgaven siden tallene mine ikke stemte overens med tegningen. Må vel klage å ta hele dritten på nytt. Og jeg som endelig var ferdig med matematikk for sommeren :(

Lenke til kommentar

Har ikke linken, men mener et sto på lektorlaget sine hjemmesider et sted. Det er ikke en god løsning for min del, da jeg ikke leverte inn mine svar da jeg så de ikke passet med figuren. Mao så går jeg glipp av tillegspoenger jeg skulle hatt dersom figuren ikke hadde stått der. Surt...

Lenke til kommentar
Har ikke linken, men mener et sto på lektorlaget sine hjemmesider et sted. Det er ikke en god løsning for min del, da jeg ikke leverte inn mine svar da jeg så de ikke passet med figuren. Mao så går jeg glipp av tillegspoenger jeg skulle hatt dersom figuren ikke hadde stått der. Surt...

Du får vente og se om du får riktig på alt det andre først da ;) Skjønner at det er surt, og sånne idiotiske feil fra UD bare MÅ bli surt for noen. Selv synes jeg det mest rettferdige hadde vært å stryke eksamen, og la oss få ta en ny gratis eksamen som pedagog rett før, eller rett etter ferien. Dette blir vel sikkert surt for andre igjen...

 

 

Har forresten fått svar fra læreren vår, som skal sensurere oppgavene.

 

Hei,

 

Noen av dere har oppdaget at det var en feil i oppgave 2 på eksamen, og spurt meg om hvordan man i sensureringen vil forholde seg til det. Jeg har nå fått sensorveiledningen, og i det som står der taes det egentlig mer hensyn til det faktum at mange ikke har skjønt at de skulle bruke 2a for å løse 2c, d og e, enn det at det var feil på figuren. I veiledningen jeg har fått står det at det skal gis 2 poeng på a og b (altså vanlig poenggiving), men at det settes 0 poeng på c og d, og bare 1 poeng på e (for siste del av spørsmålet). Det betyr ikke at ikke det kan gis 2 poeng på c, d og e, men det blir da å betrakte som bonuspoeng. Det betyr i praksis at elev totalt kan oppnå 48 poeng, men at 43 poeng tilsvarer 100%...

Lenke til kommentar
Blir ikke det å betrakte som at bet blir mye lettere å få 6-er?

 

Virker jo sånn da, dersom det du sier er riktig. Læreren vår klarte ikke å se feilen i det hele tatt før jeg påpekte det, og i ettertid ser jeg jo at det egentlig ikke hadde noen innvirkning på oppgaven (etter min mening). Jeg burde selvsagt ha tenkt at resultatet fra a) skulle brukes videre i de neste deloppgavene... :wallbash: Vi fikk også en fasit i dag og læreren gikk gjennom hele eksamenen, og jeg er ganske sikker på at jeg har alt rett bortsett fra oppg. 2.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...