Gå til innhold

Anbefaling: Programmer til Linux


Anbefalte innlegg

Ja, det vet jeg, men da får man jo bare inn analoge TV-kanaler? De analoge signalene slukkes jo snart... Jeg vil gjerne ha noe som kan brukes neste år også.

 

Men denne diskusjonen om TV-kort er vel off-topic her. Hva om vi samler oss i en egen tråd for bare dette temaet?

Stemmer, selv har jeg kabel, så jeg kan utsette problemene en stund. Men det var bare ment som en kommentar til omaha ang drivertrøbbel, ikke egentlig anbefalning av tv-kort :)

Ellers blir jeg gjerne med videre i en annen tråd før det går for langt her. Jeg er vel ikke akkurat den skarpeste kniven på Linux, men liker å teste ut ting, samt høre andres erfaringer.

Driver å laster ned MCE igjen nå, så får vi se hva det kan bli i løpet av helgen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers blir jeg gjerne med videre i en annen tråd før det går for langt her. [..]

Driver å laster ned MCE igjen nå, så får vi se hva det kan bli i løpet av helgen. ;)

Hadde håpet at du eller omaha kunne startet den tråden om TV-kort jeg... ;) Selv har jeg alt for mye å gjøre for øyeblikket. Er midt i en flytting, m.m. Jeg synes omahas forslag til emner vi bør ha med i en slik tråd var bra:

* Kort som funker og selges i Norge

* Drivere

* Kanal/frekvenslister landet rundt

* Programvare og Multimediadistroer

I tillegg kunne jeg ønske meg at folk som hadde fått kort til å funke, skrev litt om de tekniske detaljene (chipset, OS-versjon, o.l.) dersom det var kjent.

Lenke til kommentar
Ellers blir jeg gjerne med videre i en annen tråd før det går for langt her. [..]

Driver å laster ned MCE igjen nå, så får vi se hva det kan bli i løpet av helgen. ;)

Hadde håpet at du eller omaha kunne startet den tråden om TV-kort jeg... ;) Selv har jeg alt for mye å gjøre for øyeblikket. Er midt i en flytting, m.m. Jeg synes omahas forslag til emner vi bør ha med i en slik tråd var bra:

 

Hmm ja, jeg tror ikke jeg er den beste til å starte noe som skal være et oppslagsverk. Jeg er redd et slikt prosjekt i min kontroll fort ville bli litt rotete og amatørmessig.

Til tross for at jeg begynner å få et betydelig antall timer med Linux, i form av massiv knoting med diverse maskiner kombinert med mye lesing, føler jeg meg fortsatt som Bambi på isen i plussgrader når jeg manøvrer meg rundt under huden på (K)Ubuntu.

 

”No nonsens”, eller ”stramme” forumtråder er heller ikke helt mitt domene. Jeg er nok, sikkert til noens irritasjon og muligens andres glede, av natur litt flåsete, og sannsynligvis litt for glad i diskusjoner, skvalder, og humor underveis til målet...

 

Ser ikke bort fra at jeg vil starte en tråd om LinuxMCE likevel, og heller ikke at elementer av en slik tråd kan brukes til noe mer fornuftig senere.

Har etter mye om og men fått LinuxMCE 7.10 på plass i stue-pc, men har ikke fått testet tv-kort, EPG, fjernkontroll, osv enda. LinuxMCE er jo også såpass omfattende at det er ikke gjort på en ettermiddag å sette seg inn i, og det er relativt mange valg som må gjøres. I tillegg er det ekstremt mange valg som kan gjøres, og det liker vi.

 

Men jeg tar resten i en egen tråd, når jeg har fått litt mer oversikt, og fått igang tv-kort. ;)

Lenke til kommentar

Har ikke noe fasit på dette, bare leter og graver. Etter hva jeg kan se er det Mplayer fra svn som fikser RiksTV. (Hvor godt det fungerer vet jeg ikke, har ikke fått skikk på det enda.) Har sett indikasjoner på at man kan bruke Helix dersom man har registrert seg som developer og får adgang til patcher. Jeg fortsetter ihvertfall å konstentrere meg om Mplayer. Er ikke oppdatert på LinuxMCE :o) Jeg kan egentlig alt for lite til å dra en slik tråd dessverre.

Lenke til kommentar
Hmm, okei.. Den sto på 10. Satte den på 5, og nå er de på riktig plass, men nå er hele linja for langt oppe på skjermen... Og det går jo ikke ann å flytte den?

 

Bilde?

Kan fikse det senere, men hvis du ser på det forrige bildet, så er hele linja der ikonene er feilplassert slik det er nå.. Og den er jo låst til dekstopen, hvordan flytter jeg den egentlig? :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg har noen spørsmål. Hvis man vil sette noen programmer til faste program for f.eks musikk og video, hva gjør man da?

Høyreklikk på en fil, feks. mp3, velg properties>Open With og velg ønsket standard program.

Du kan også gå til System> Preferences>Preferred Applications

 

Og hvordan legger man til ting i awn?

Tror du kan bare trekke ikoner fra Applications menyen ned på awn. Ellers kan du høyreklikke på awn mener jeg og få opp en meny hvor du kan gjøre store endringer.

Lenke til kommentar

Men jeg får ikke til å legge til mapper, bare programmer:/

 

Noe annet som plager meg er at Guild Wars minimerer seg når jeg starter den, men jeg får den ikke fram på skjermen igjen, den er ikke på noen av panelene, desktopene eller på docken, men den kjører for jeg hører musikken i bakgrunnen.

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...