Gå til innhold

iPhone 2.0 - Forventninger/Ønsker?


Anbefalte innlegg

Forventer:

-3,2 mpix kamera

-HSDPA

-GPS (siden det ryktes om tykkere modell)

-MMS

-32 GB minne minst! (er jo først og fremst en musikktelefon)

 

Ønsker:

-Større oppløsning på skjermen (VGA?)

-Bedre kvalitet på kameraet, ikke kun flere pixler

-Åpen for flere programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at det er ett firma som har startet forhåndssalg på Iphone, vurderer å kanskje bestille en.

 

Edit:leif

 

Hva i alle dager er poenget med å betale 500,- i forskudd for å forhåndsbestille en?

 

Dette her tror jeg nesten ikke kan være lovlig. Hvem er så dumme og FORHÅNDSBETALE 500kr for en telefon de ikke vet prisen på enda. Slik det går frem kan de jo ta hva dem vil for den og sende deg restbetaling på 10000,-. Pris på telefonen finnes jo enda ikke. For alt man vet kan det vise seg at en annen leverandør eller kanskje til og med apple.no blir billigere?!

Lenke til kommentar

* The 2nd gen iPhone will be roughly the same size and shape as original model.

* The 2nd gen will include 3G support and full GPS.

* Instead of the chrome finish, the iPhone will be finished in a glossy black with chrome volume buttons.

* Still no removable battery.

* The device will be slightly thicker than it’s first generation counterpart.

* The iPhone headphone jack will fit flush with the body of the phone.

* It will roughly use the same size and resolution screen as the first generation product.

* No solid word on battery life or storage capacity.

 

fikk lest dette.

 

link: http://www.talkiphone.com/iphone-second-generation-info-355/

Lenke til kommentar

Det er ikke noe nytt. Det ryktes også at den vil få kamera i front. Jeg tipper litt ekstra tykkelse vil gi rom for et bittelitt større batteri. Kanskje hevet fra 1400mAh til 1600mAh, får vi håpe. Den vil i så fall kanskje bli litt tyngre. Det som har vært deilig med iPhone er at den ikke har hatt så ekstreme batterisparingsfunksjoner som man ser på andre telefoner, hvor skjermen gjerne slukkes etter 10 sekunder. Det kan kanskje bli nødvendig med alle ekstrafunksjonene den får :(

 

For øvrig: http://images.macrumors.com/article/2008/0...035-natbyte.jpg

 

Tror ikke det der er så langt unna hva man kan forvente. Det er åpenbart en fake, siden man kan se at den har ujevnheter i finishen.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
* The 2nd gen iPhone will be roughly the same size and shape as original model.

* The 2nd gen will include 3G support and full GPS.

* Instead of the chrome finish, the iPhone will be finished in a glossy black with chrome volume buttons.

* Still no removable battery.

* The device will be slightly thicker than it’s first generation counterpart.

* The iPhone headphone jack will fit flush with the body of the phone.

* It will roughly use the same size and resolution screen as the first generation product.

* No solid word on battery life or storage capacity.

 

fikk lest dette.

 

link: http://www.talkiphone.com/iphone-second-generation-info-355/

 

Dette er jo datert i slutten av april. Mange rykter etter dette. Noen antyder jo til og med at den skal bli tynnere. Føler meg ganske sikker på par ting, det er at den får 3G, plastbakdeksel ikke chrome. Muligens i to forskjellige farger slik at du kan velge. Og at den ellers vil ligne mye på forrige versjons. Så håper jeg forøvrig at den er tilgjengelig på apple.no uten ab. fra første dag=)

Lenke til kommentar

Ryktene om at den skulle bli tynnere kom lenge før ryktene om at den ville bli litt tykkere, få GPS og plastdeksel. Jeg tipper også at Apple bare vil slippe telefonen i sort til å begynne med. Hadde de vært lure, hadde de også sluppet telefonen i rosa. Rosa telefoner selger utrolig nok som hakka møkk.

Lenke til kommentar
Ryktene om at den skulle bli tynnere kom lenge før ryktene om at den ville bli litt tykkere, få GPS og plastdeksel. Jeg tipper også at Apple bare vil slippe telefonen i sort til å begynne med. Hadde de vært lure, hadde de også sluppet telefonen i rosa. Rosa telefoner selger utrolig nok som hakka møkk.

 

Spørsmålet er om iPhonen fortsatt ville hatt sin "status" hvis plutselig satt noen med den i rosa rett over deg på bussen f.eks.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe nytt. Det ryktes også at den vil få kamera i front. Jeg tipper litt ekstra tykkelse vil gi rom for et bittelitt større batteri. Kanskje hevet fra 1400mAh til 1600mAh, får vi håpe. Den vil i så fall kanskje bli litt tyngre. Det som har vært deilig med iPhone er at den ikke har hatt så ekstreme batterisparingsfunksjoner som man ser på andre telefoner, hvor skjermen gjerne slukkes etter 10 sekunder. Det kan kanskje bli nødvendig med alle ekstrafunksjonene den får :(

 

For øvrig: http://images.macrumors.com/article/2008/0...035-natbyte.jpg

 

Tror ikke det der er så langt unna hva man kan forvente. Det er åpenbart en fake, siden man kan se at den har ujevnheter i finishen.

 

Ja det bildet er fra et deksel til den nåværende iphonen som selges i Hong Kong eller noge slikt...

Lenke til kommentar

Jeg bare håper at iPhone 2 virkelig blir en andre generasjons iPhone, ikke bare en iPhone med 3G. Jeg vil ha HDSPA og GPS med muligheter for GeoTagging, MMS, vestentlig bedre mailclient som lar deg markere flere eposter samtidig slik at du kan slette/markere som lest. Så vil jeg ha mulighet til vidresending av SMS, samt muligheten til å søke i kontaker...

 

Videre vil jeg ha kamera også i front.. :)

Lenke til kommentar
2. Si meg hva er lettest. Koble iPhone'en til en datamaskin, eller rett og slett bare ta den ut av lommen? Vet det ikke er samme effekt, men det kan være handy i nød.

Den solcelleteorien jeg har hatt tilsier at det nok skal mye til for å lade opp mobilen fullt vha kun solcellefilm, det blir mer en gimmick. Du vet vel f.eks at store deler av operaen i Oslo er belagt med solceller (der det ikke er marmor, vel å merke)? Man skulle tro det skulle produsere en god del med energi, men det blir bare nok strøm til å dekke behovet for èn husstand. Men det er fortsatt en bra gimmick, til og med i mørke Norge.

 

Jeg kommer antakelig heller til å kjøpe Nokia, Samsung eller SE, men mine forventninger (dvs de manglene jeg ser på Iphone i dag), er:

- Bedre kamera med videomulighet

- Doblet minnekapasitet

- bedre batterilevetid

- MMS

- Fornyet design

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723123

Jeg har ennå ikke en iPhone (selv om jeg bor i USA) av følgende grunner:

 

* Den har ikke 3G (ennå)

 

* Den har ikke GPS (ennå)

 

* Den har ikke støtte for J2ME eller andre programvare; selv om de nå har utgitt en SDK, blir den fortsatt bare åpen for programvare som er utgitt via iTunes (altså med ganske strenge krav og restriksjoner fra Apple). Ingen konkurrerende nettleser, for eksempel.

 

* Tragisk støtte for Bluetooth. Bare to profiler er støttet: HSP (Headset Profile) og HFP (Handsfree Profile). Disse mangler, selv når den sammenlignes med de billigste/eldste telefonene som fins:

- A2DP, AVRCP for stereo audio + kontroll

- DUN eller PAN for å dele netoppkoblingen med andre enheter (f.eks. en bærbar maskin med bluetooth)

- HID eller SPP for å kunne bruke et eksternt tastatur

- GAP, GOEP og/eller FTP for å kunne sende/motta filer eller se på filsystemet fra andre enheter (e.g. en PC)

 

* Den kan ikke offisielt låses opp, selv etter at du er ferdig med kontraktperioden din. Du kan ikke ta den med til utlandet og bruke et lokalt SIM-kort.

 

* Kamera et stort sett ikke brukbart. (F.eks. ingen blitz).

* Den har ikke støtte for sikkerhetsprotokollen 802.1x/EAP (for WiFi-tilkobling på arbeid, f.eks).

* Ingen Copy/Paste-operasjoner, ett år etter at den kom ut!

 

Stort set er iPhonen veldig "restriktiv", i motsetning til f.eks. Mac OS X.

 

Særlig syns jeg det er synd med at det er (og forblir) så lite programvare tilgjengelig for den. For eksempel har jeg installert "Nokia Internet Radio" på N95'en min, som jeg bruker bl.a. til å høre på radio fra Norge (inkl NRK via hiof.no). De fleste andre telefonene kan man bl.a. også bruke som navigasjonsløsning (f.eks. med programmed AmazeGPS) - selv om de ikke har innebygd GPS, kan man koble dem opp mot noe slikt som en Holux GPSlim via Bluetooth. Videre har jeg Skype, Opera Mini, Google Maps med skikkelig GPS-støtte, "PhoneWallet" for å holde på personlig informasjon i et kryptert lager, PuTTY SSH client, osv, osv - alt utilgjengelig på iPhonen.

 

Så langt minner den mye om den orginale "Mac", som ofte ble kalt "a glorified etch-a-sketch".

 

Håper mye av dette endres på Mandag, selv om jeg ikke tror det. :hrm:

Lenke til kommentar

Samtidig har det jo nå blitt ufattelig enkelt å jailbreake iPhone, som plutselig åpner en helt ny verden med en stor mengde gratis programvare som også er uhyre enkelt å laste ned og installere direkte fra telefonen... Så selv om telefonen i utgangspunktet er restriktiv, så er det mange dyktige folk rundt som sørger for at man kan dra mer ut av mulighetene iPhone byr på..

Lenke til kommentar

Må si jeg ble litt skuffet etter å ha lest de første rapportene om den nye versjonen. Synes ikke det var så mye utover det man kan forvente, og spesielt kamera-delen skuffet.

 

Problemet mitt er at jeg er en "sucker" for design, og sannsynligvis komemr til å kjøpe den alikevel.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...