Gå til innhold

Blogg: Slik vurderer vi massive onlinespill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig, men spillanmeldere må være seg sin rolle bevisst. En av disse rollene er å gi brukerne en pekepinn på om de bør bruke sparepengene sine på et spill. For eksempel er det nok mange som vil vurdere å tre inn i rollespillverden med Conan, og gamer.no skylder trofaste lesere å gi en slik pekepinn.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med dere, er bedre at dere bruker mere tid på anmeldelsen slik at den blir mer rett utifra hvordan spillet er ved lansering og i ettertid. MMO er spill som krever mye tid for å kunne vurdere, og jeg er glad dere tar dere god tid for å gjøre det best mulig ;)

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Er enig, men spillanmeldere må være seg sin rolle bevisst. En av disse rollene er å gi brukerne en pekepinn på om de bør bruke sparepengene sine på et spill. For eksempel er det nok mange som vil vurdere å tre inn i rollespillverden med Conan, og gamer.no skylder trofaste lesere å gi en slik pekepinn.

Derfor har vi førsteinntrykk, som vi beskrev i denne artikkelen :-)

Lenke til kommentar

Som vanlig kommer det vel til i hovedssak være en anmelder som står som anmelder av spillet, men vil denne anmelderen og snakke med andre i redaksjonen om spillet og sammen utveklse meninger og historier? For slik jeg leste det er det flere av dere som spiller spillet for øyeblikket og jeg kan se for meg at om kun en mann alene skal komme med sine meninger kan det være ganske tungt med tanke på alle de forskjellige klasser og muligheter spillet sikkert har å tilby.

 

Vil en (eller flere) anmelder(e) tidligere ha spilt andre massive rollespill så en kan sammenligne med f.eks WoW.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ein anna ting er at ikkje alle spelarar vil spele heile spekteret. Enkelte vil kanskje spele til l40, eller til l80 og deretter gje seg, medan andre igjen vil fokusere på å komme seg til endgame og ha mesteparten av speletida si der. Kanskje det hadde vore hensiktsmessig å evaluere korleis desse veldig ulike delane av spelet fungerer kvar for seg? Endgame kan jo vere elendig, sjølv om å komme seg til l80 var rasande festleg. Eller omvendt, sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Er enig, men spillanmeldere må være seg sin rolle bevisst. En av disse rollene er å gi brukerne en pekepinn på om de bør bruke sparepengene sine på et spill. For eksempel er det nok mange som vil vurdere å tre inn i rollespillverden med Conan, og gamer.no skylder trofaste lesere å gi en slik pekepinn.

Derfor har vi førsteinntrykk, som vi beskrev i denne artikkelen :-)

 

 

Ja, og det er veldig bra, så lenge det ikke blir en sovepute for å komme med en endelig anmeldelse:). Jeg går ut fra at å anmelde spill til en viss grad er som alle jobber, nemlig ikke bare moro, og har man en grunn til å utsette noe så blir det ofte utsatt.

 

Jeg vet ikke om jeg snakker på vegne av bare meg selv eller flere, men for min del er anmeldelser ganske viktig for spillvalget, og Gamer.no sine er såpass bra at de gir et godt grunnlag. For min del, som er i arbeid, er det først og fremst et poeng at jeg ikke sløser den lille tiden jeg har til spill på dårlige spill.

 

Ellers så håper jeg at Gamer.no en dag også vil komme med videoanmeldelser.

Lenke til kommentar

Den første linken er litt feil, det står "Age" i slutten på URL-en.

 

Har ikke lest hele artikkelen enda, men skal gjøre det snart.

 

Edit: Da har jeg lest hele artikkelen. Enig med noen av de over. Ta dere tid til å spille spillet og kom med en god artikkel.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Problemet er at en anmeldelse om 3 måneder er ubrukelig til annet enn underholdning. Men det er vanskelig med spill det tar så lang tid å få se alt i ja.

Det vil jeg faktisk ikke si. De som hiver seg over spillet rekker neppe å se anmeldelsene likevel. Et MMO som Age of Conan har potensielt lang levetid, og de som ikke kaster seg over det med en gang får da en god bedømmelse på om det er noe de skal bruke pengene på eller ikke.

 

Hvis man ser på hvordan WoW tok av, så er det mange spillere der som begynte å spille mange måneder (eller sågar flere år) etter lanseringen i 2004.

 

Stå på Gamer, dere gjør det eneste rette.

Lenke til kommentar
Hva med en mellomting? Dere kan ha en uke-for-uke artikkel der dere oppdaterer oss på progressjonen deres og om hvordan dere trives med Age of Conan.

Ganske bra forslag, i grunnen. Hva med en blogg som oppdateres ca. en gang i uken? Blir jo litt ekstra jobb, men den behøver ikke å være så omfattende, og for leserne vil det sikkert være moro å følge fremgangen de første månedene, både når det gjelder bugfiksing og karakterutvikling.

Lenke til kommentar
Hva med en mellomting? Dere kan ha en uke-for-uke artikkel der dere oppdaterer oss på progressjonen deres og om hvordan dere trives med Age of Conan.

Ganske bra forslag, i grunnen. Hva med en blogg som oppdateres ca. en gang i uken? Blir jo litt ekstra jobb, men den behøver ikke å være så omfattende, og for leserne vil det sikkert være moro å følge fremgangen de første månedene, både når det gjelder bugfiksing og karakterutvikling.

 

Støtter den, god idé. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...