Gå til innhold

Headsett/Hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt nærmere på Sidewinder Game Voice, og er litt interessert i de, men det er et par ting jeg lurer på.

 

Er det mange "der ute" som har de, og kan si meg hva de syns om de?

 

Og er det slik at man bare bruker USB, og ikke noen "hull" i lydkortet, slik at man kan ha anlegg på lydkortet, og switche mellom headset og anlegg?

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt nærmere på Sidewinder Game Voice, og er litt interessert i de, men det er et par ting jeg lurer på.

 

Er det mange "der ute" som har de, og kan si meg hva de syns om de?

 

Og er det slik at man bare bruker USB, og ikke noen "hull" i lydkortet, slik at man kan ha anlegg på lydkortet, og switche mellom headset og anlegg?

 

Bytter mellom headset og anlegg med en knapp på kontrollenheten, men dette varierer alt ut ifra hva for høytalere du har ellers (2.1, 4.1, 5.1 osv og om du bruker digital og slikt). Men Gamevoice bruker front-stereo-pluggen og mic-in/line-in-pluggen.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Ahh, fikk det nye headsettet mitt idag. Utrolig behagelig å bruke, god lyd ++

 

Eneste som var litt rart var at jeg ikke kunne bruke "Hardware aceleration" i Battlefield 1942, måtte velge Software :o

 

Noen som har vært borti samme problemet?

 

Kjøpte forresten Labtek Axis-712

Lenke til kommentar
Synes dette er bra jeg:

 

Trust Multi Function Headset 410 Bass

 

har det selv og er meget fornøyd... :woot:

 

Har hatt det samme selv (2-3 stk faktisk) og har alltid endt opp med det samma problemet: dårlig kontakt et eller annet sted, men det kommer jo litt av at jeg glømmer at jeg har dem på meg og røsker utallige ganger i ledningen :p

Men det er Utrolig bra headset som jeg anbefaler! Men ta forhåndsregler og f.eks teip (forebyggende) på alle kontaktpunkter eller no.

Lenke til kommentar
"]
Synes dette er bra jeg:

 

Trust Multi Function Headset 410 Bass

 

har det selv og er meget fornøyd... :woot:

 

Har hatt det samme selv (2-3 stk faktisk) og har alltid endt opp med det samma problemet: dårlig kontakt et eller annet sted, men det kommer jo litt av at jeg glømmer at jeg har dem på meg og røsker utallige ganger i ledningen :p

Men det er Utrolig bra headset som jeg anbefaler! Men ta forhåndsregler og f.eks teip (forebyggende) på alle kontaktpunkter eller no.

 

Jeg også sliter med dårlig kontakt (tror jeg) Mangler ihvertfall lyd i den ene... Men får jeg ikke det på garantien hos komplett?

Lenke til kommentar
Synes dette er bra jeg:

 

Trust Multi Function Headset 410 Bass

 

har det selv og er meget fornøyd... :woot:

 

Nei fytte fy og fysj!! Uff også forresten!.. Har de selv jeg, skikkelig møkk er det. Noen grunner:

- Klokkene er i minste laget, plagsomt å ha de på seg i lengden.

- Elendig lyd, bass nærmest fraværende uten vibrasjon

- Vibrasjonen føles omtrent som å få 230V i øra, fullstendig horribelt.

 

Eneste grunnen til å kjøpe disse er at de er billige. Dårlig lyd og dårlig passform må du leve med.

Hva liker du da ? :woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Fikk denne i posten for noen dager siden ... Koss UR-40

UR40_lg.jpg

 

Kjempe fornøyd  :D  

Behagelig å ha på seg og knall lyd  :woot:

 

Har dette headsettet selv men jeg er litt missfornøyd med det. Ikke for å være noen gledes dreper men det er noen få ting som er ganske irriterende med det

 

-Veldig skarp diskant

-Grumsete bass

-kortledning

-spille ikke høyt nok (ja jeg vet er dævvhørt ^^)

 

vurderer å nappe litt i ledningen sånn at lyden forsvinner på ene øret få nytt på garanti og selge på qxl og anskaffe meg noe skikkelig headset som feks Grado sr80 :)

 

Hilsen en utrolig pirkete person som altid har noe å klage over :D

Lenke til kommentar
Hva liker du da ?  :woot:

 

Tja, si det. Jeg bruker (dessverre) 410 til vanlig, har ikke tatt meg råd til bedre hodetelefoner enda, men det kommer! Har litt lyst på Sony MDR-V700DJ, men vi får se hva det blir til slutt. :)

 

Ikke kjøp de, har testet de grundig opp mot andre hodetelefoner i samme prisklasse, kjøp heller philips hp890 eller akg...

Lenke til kommentar
Hva liker du da ? :woot:

 

Tja' date=' si det. Jeg bruker (dessverre) 410 til vanlig, har ikke tatt meg råd til bedre hodetelefoner enda, men det kommer! Har litt lyst på Sony MDR-V700DJ, men vi får se hva det blir til slutt. :)[/quote']

 

Ikke kjøp de, har testet de grundig opp mot andre hodetelefoner i samme prisklasse, kjøp heller philips hp890 eller akg... Har riktignok ikke testet de på en pc, men på en svært dyr sony sacd spiller, vil tro at lydkvaliteten på en pc vil være lik på de 3 hodetelefonene, og da hadde jeg valgt hp890 pga bærekomfort, de er sinnsykt digg å ha på, og ikke minst man kommer seg under 1000-lappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...