Gå til innhold

Har klasse B/C, vil ha D. Ca pris og hva jeg trenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leie av buss til oppkjøring, leie av sensor, gebyr for oppkjøring, blir ca 4.000 kr. Er obligatorisk å ha 2 veiledningstimer, a kr 1.000. da er vi oppi 6.000 kr. så om du kan kjøre buss fra før så kan det jo hende det greier seg. Men husk at det er forskjell på buss å lastebil. i lastebilen sitter du OVER forr-akslen, mens i bussen sitter du 3 meter forran forr-akslen, å det gir en vesentlig forskjell i manøvreringsteknikken, i tillegg til at bussen gjerne er 3 meter lenger. Ellers er jo vekt-prinsippene, tilleggs-bremser, motor osv det samme. Men sjøl så ville jeg kåsta på meg de 2 ekstra timene, bare for å bli kjent med bussen.

Lenke til kommentar

Kostet meg 4400 for alt i 2001(2 kjøretimer, leia av buss til oppkjøring og sensor avgift), men hadde teorien fra tidligere(så sparte vel 220,- på det?). Men om du vet du skal kjøre buss på heltid, kan du jo høre med buss-selskapet som måtte være aktuellt for deg om de vil sponse lappen om du binder deg for en liten periode, som mange selskaper gjør i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...