Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W350i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt....

 

Den største utfordringen her vil nok være overgangen fra Nokias skrivesystem til det hos Sony Ericsson. Sony Ericsson bruker nemlig forskjellige taster for særtegn, mellomrom og punktum og dersom du skriver meldinger på autopilot vil dette byttet bli smertefullt og full av feilskrivinger. Dette gjelder kun for inngrodde Nokia-brukere, og dersom du er vant til å bytte telefon behøver du slett ikke bekymre deg.

 

Er det sånn å forstå at Nokia er standarden? Er du sikker på at det ikke er Nokia som bruker andre taster? Sony Ericsson har da hatt dette tasteoppsettet i mange år, i likhet med både Samsung, LG, og Windows Mobile telefoner.

 

Skulle tro at SE plutselig hadde endret på tasteoppsettet på denne telefonen. Det er ikke tilfelle. Dersom dette skal nevnes som en ulempe med denne bør det vel nevnes som en ulempe på alle... Også Nokia. Det er da like "ille" å gå andre veien... Eller?

 

;)

Lenke til kommentar

Har dere kuttet ut delkarakterene? Håper det! Synes ikke de alltid gav noe særlig godt inntrykk ift totalkarakteren. Kanskje litt unødig å ta opp mangel på wlan når tlfen er såpass billig. Likte heller ikke den biten TheScirocco viser til! SYned den burde vært droppet! Ellers fin test! Artig å se SE gjøre comeback med gammelflippen, husker en venn av meg kjørte en av de første tlfene med slik flipp, synes den telefonen var skikkelig tøff med turkis bakgrunnsbelysning og tetris, da jeg selv satt der med en elendig 3310 som både var stygg og hengte seg støtt og stadig.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha en litt "standard" i testingen amobil? Dette er (vel?) en W380i i en annen design. W380i fikk god kritikk før kameran sin, men musikkspillern var dårlig. På denne, W350i, så er musikkspillern veldigt god, men kameran skuffer !?!

God testing her :-)

Lenke til kommentar

Fikk denne telefonen inn i butikken i dag. Har sett på den før, men fikk enda mer sans for den i dag. Fin pris, fint design og tetter et hull i SE sin portefølje.

 

Det finnes dog et ordentlig godt alternativ, om Walkman-programvare ikke er et must. Nokia 3120 Classic er billigere, har QVGA-skjerm og 3G.

 

Testen er grei, og gjennomgår det viktigste. Jeg savner mer skriftlig informasjon om den lave skjermoppløsningen i seksjonen om skjerm og meny, selv om det blir nevnt senere.

 

Videre stusser jeg på "Skal du ha en billig og lett mobil med god mp3-spiller, ser vi få veier utenom W350i.". Nokia 5310 XpressMusic, som dere selv anbefaler, ligger får hundrelapper over i pris og finnes med gode abbonementsløsninger. Også her får man langt bedre skjerm, 2 GB minnekort og 3,5mm jack utgang.

 

Jeg stusser også over at 512 mb medfølgende minnekort presenteres som noe positivt.

 

Alt i alt en grei test, dog noe rare uttallelser.

 

Telefonen derimot er til en viss grad fin, og vil nok selge veldig godt.

Lenke til kommentar

En 2 GB kort koster jo ikke særlig mer enn en 100,- lapp, og 512 brikker er det vel ingen som kjøper lenger. Virker som for meg at de bare vil bli kvitt de.

 

Er det slik at den ikke har 3.5 jack utgang? Hvordan kan den bli anbefalt som musikktelefon da ? Er det mening at man skal gå med den overgangen hele tiden? (min har en tendens til å sitte løs og miste lyd).

Lenke til kommentar
Er det slik at den ikke har 3.5 jack utgang? Hvordan kan den bli anbefalt som musikktelefon da ? Er det mening at man skal gå med den overgangen hele tiden? (min har en tendens til å sitte løs og miste lyd).

Selv med deres lange erfaring som Amobil nevner innenfor musikkmobiler, har SE til gode å presentere en mobil med direkte 3,5 mm jack. Dette, samt fortsatt bruk av proprietær tilkobling for dataoverføring.

 

Det er leit at dette ikke trekkes ned for.

 

En 2 GB kort koster jo ikke særlig mer enn en 100,- lapp, og 512 brikker er det vel ingen som kjøper lenger. Virker som for meg at de bare vil bli kvitt de.

De ferreste kjøper minnekort over nett, enda ferre kjøpere av en lav middelklassemobil som denne. Minnekort i den størrelsen koster gjerne 300 kr i butikk.

 

At de vil bli kvitt de er en ting, men mange kunder legger også mer vekt på om det i det hele tatt er med minnekort, fremfor størrelsen på kortet.

Lenke til kommentar
Er det slik at den ikke har 3.5 jack utgang? Hvordan kan den bli anbefalt som musikktelefon da ? Er det mening at man skal gå med den overgangen hele tiden? (min har en tendens til å sitte løs og miste lyd).

Selv med deres lange erfaring som Amobil nevner innenfor musikkmobiler, har SE til gode å presentere en mobil med direkte 3,5 mm jack. Dette, samt fortsatt bruk av proprietær tilkobling for dataoverføring.

 

 

Det er leit at dette ikke trekkes ned for.

 

 

Kan noen forklare meg hvorfor man bør trekke en mobiltelefon, på det grunnlag at headsetpluggen ikke ser likedan ut som på en annen telefon? For man plugger jo selvfølgelig overgangen i det headsettet man ønsker å benytte, og der blir den stående, helt til man eventuelt bytter headsett.

 

Det er leit at folk får seg til å klage på slikt.

Lenke til kommentar

Jeg syns at en musikktelefon bør ha 3,5 jack utgang. Hjelper lite om det er 2,5 eller en plugg med overgang. Begrunnelsen for det er at så si alle headsett og øreplugger kommer med 3,5 utgang, og alle barbære mp3/digital musikk spiller kommer med den.

 

Tenk om en ipod eller en annen musikkspiller ikke hadde 3.5 og du måtte ha en overgang ?

 

Like tungtvindt er det når det er på en mobil. Overgangen tar som regel litt plass (i bukselommen), og det blir et ledd mer enn nødvendig. Jeg bruker samme headset til PC / MP3 spiller, så da er det lett å miste den overgangen.

Lenke til kommentar
Jeg syns at en musikktelefon bør ha 3,5 jack utgang. Hjelper lite om det er 2,5 eller en plugg med overgang. Begrunnelsen for det er at så si alle headsett og øreplugger kommer med 3,5 utgang, og alle barbære mp3/digital musikk spiller kommer med den.

 

Flisespikkeri. Spiller ingen rolle hva slags port det er på telefonen, så lenge overgangen følger med.

Lenke til kommentar
Jeg syns at en musikktelefon bør ha 3,5 jack utgang. Hjelper lite om det er 2,5 eller en plugg med overgang. Begrunnelsen for det er at så si alle headsett og øreplugger kommer med 3,5 utgang, og alle barbære mp3/digital musikk spiller kommer med den.

 

Flisespikkeri. Spiller ingen rolle hva slags port det er på telefonen, så lenge overgangen følger med.

For noe tull! En overgang kan man miste, en overgang er upraktisk. Jeg har 3,5mm på min telefon og dette er hovedgrunnen til at jeg bruker den til musikk, radio og podcasts - det er lett og hendig, og alle øreplugger/headset fungerer med en gang. Alle unødvendige ledd bør sløyfes, og det er på tide at SE skjønner dette.

Lenke til kommentar
For noe tull! En overgang kan man miste, en overgang er upraktisk. Jeg har 3,5mm på min telefon og dette er hovedgrunnen til at jeg bruker den til musikk, radio og podcasts - det er lett og hendig, og alle øreplugger/headset fungerer med en gang. Alle unødvendige ledd bør sløyfes, og det er på tide at SE skjønner dette.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...