Gå til innhold

Gitarspillere: Hvilken sang fikk dere til å begynne å spille?


The Lulz

Anbefalte innlegg

For mange er det kanskje en bestemt låt som fikk en til å begynne å spille gitar. Si hvilken sang og historien rundt det :p

 

For meg var det Tears don't fall med Bullet for my valentine.. Digga den første gang jeg hørte den og etterhvert begynte jeg å se cover-filmer av den på Youtube. Jeg tenkte bare at "jeg vil gi ALT for å kunne greie det der en dag". Så jeg stakk og kjøpte meg en strat fender + forsterker til 4000 til sammen. Aldri angret et sekund :)

Det er nå et år siden forresten.

Endret av ErlenmeyerFlask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satisfaction med Stones. Jeg var 8 år når den kom ut, og bestemte meg for at det ville jeg også drive med. Men mine foreldre var ikke enig. Så det tok ca 4 år før jeg fikk min første gitar, og den var nylonstrenget og hørtes ikke ut som hverken Keef eller Hendrix eller noen av de andre jeg da hadde begynt å høre på. Min første elgitar kjøpte jeg når jeg var 16, tror jeg, men er ikke helt sikker. Da var det Led Zep og Deep Purple det gikk i. Ellers har nok Springsteen (Born to run-skiva) mye av æren for at jeg spilte mest gitar og ikke synth, skjønt jeg gjorde og fortsatt gjør begge deler.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem sang som egentlig fikk meg til å ville spille gitar, men det har gått veldig mye i Avril Lavigne, Green Day, P.O.D, Silverstein, Nightwish og Within Temptation.... Den "klassiske" metalen kommer vel av at jeg liker klassisk music, mens den amerikanske band greia kommer vel av for mye Pacific Blue når jeg var liten.

 

Men når bror min skulle spille gitar fant han jo masse videoer på YouTube, og der fant han Neil Zaza - I'm Alright, etter det så har jeg blitt veldig fan av den type musikk. Lærte meg JerryC sin versjon, rett og slett fordi den er enklere, den var den første jeg lærte, og jeg mangler skills til å ta den helt ut som Neil. For øyeblikket hører jeg mye på John Petrucci.

 

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det må ha vært Metallica - Master of puppets.. kjøpte meg en crappy Peavey el-gitar da jeg gikk i 8`ende klasse. Spillte litt, men fikk det ikke til så bra, klarte noe, men var veldig tunglært. Så begynte jeg igjen i 10`ende klasse, for da hadde vi et gitarkurs, da følte jeg meg veldig mye mindre tunglært. Og følte at jeg mestret gitarspillingen mye bedre, også begynte jeg for fullt.. Angrer ikke.. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var nok
som fikk meg på kroken.

 

Det er mitt foreløpige mål.

Samme her, det var grunnen til at jeg kjøpte meg el-gitar, da kasse allerede var i hus;)

Må vel legge til at den er lært for en stund siden, og at jeg nå sliter med Mattrach sin versjon:

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var metallica og nirvana som gjorde at jeg lærte å spille gitar, men etter et en stund så fikk jeg et herpetre av en gitarlærer som bare ville spille det hun likte, det vil si Simon og Garfunkle (Ms robinson, bridge over troubled water ARGH!!) så la gitarn på hylla i 7år før jeg plukka den opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...