Gå til innhold

Gitarspillere: Hvilken sang fikk dere til å begynne å spille?


The Lulz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg så var det ingen spesiell sang.. Men Slash og Guns N' Roses i sin helhet.. :)

 

Håper det teller.. !?

 

 

Introen til Civil War var noe av det aller, aller første jeg spilte (i tillegg til Apache).. Civil War er en sang (med det mener jeg introen) veldig mange burde kikke på som skal begynne å spille gitar.. Det er 3 gitarpartier man kan spille, og de er i mine øyne veldig geniale å begynne med, med tanke på enkelhet, teknikk og "steady beats".. og tempo takt, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Blir det ikke litt vanskelig å ligge og gråte på gulvet mens du spiller gitar?

 

Haha, ja den var smart du. Har du hørt på MCR før egentlig?

Og hvis du sikter til at MCR er emo,

"We are not emo and we never were. I hate when people associate the word EMO with My Chemical Romance."

=) =)

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen kan la folk være, og la dem høre på hva de vil xD Patetisk.

Lenke til kommentar

Vell, Jeg har spilt Bass Gitar i 4 år, og spiller i et band som har holdt på i ca. 7 måndter og er snart klar for spillejobber etc.

Har alltid hatt lyst å prøve å spille gitar også, variere mellom begge instrumentene , og da jeg en lørdag ikke hadde stort mye bedre å gjøre på, fant jeg fram en gammel akustisk , skaffet meg tabs for Led Zeppelin - Stairway to heaven og begynte å øve, etter å ha halvlært første delen fant jeg ut at det slettes ikke var så værst, og jeg fant meg andre sanger til å øve på, samt etter ikke masse øving prøvde å komponere egne melodier og riff.

Ble til at jeg kjøpte meg el-gitar i forrige uke , og føler jeg mestrer det ganske bra ^^,

Kan vell derfor si at Stairway to heaven fikk meg til å begynne å spille gitar.

Spilt i 2 måndter nå, wish me all luck ^^,

Endret av Najs2k
Lenke til kommentar
Beklager, jeg legger meg langflat

 

på gulvet og gråter

 

 

Ikke vondt ment, du må ha litt selvironi ;)

 

Sorry, jeg blir bare frustrert av at alle driver og kaller meg emo og sier at MCR er et dritt band. xD (ikke at du sa det) Jeg prøver å ikke legge skjul på at jeg liker de, men det begynner å bli litt vanskelig... Hadde allerede fått mange kommentarer slengt i trynet før jeg så det du skrev, så beklager hvis jeg hørtes veldig sint ut ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...