Gå til innhold

Selvforsvar På Skolen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ville ikke anbefalt deg å slå til, da du bare får problemer med politiet og skolen. Si heller ifra til rektor, og hjelper det ikke, anmeld dem til politiet for vold. Dette er tross alt akkurat det samme som om dem ville slått til deg utenfor skolen. Politiet er nok forhåpentligvis litt mer lyttende enn rektoren din.

 

Om DET ikke hjelper, vel, da har jeg en annen løsning(som er lovlig i Norge, sett på som selvforsvars gjenstand, med lik linje den lovlige selvforsvarssprayen.)

 

Send meg en pm visst ikke annet hjelper.

 

Fraskriver meg evt. skader o.l du påfører andre med dette selvforsvarsvåpenet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lær deg litt nærkamp med trykkpunkter som du kan bruke hvis du blir truet. Du trenger ikke å "sparke han i leggen" for at han skal få vondt, det fører bare til at sjangsen for at du får bank blir større. Å vri håndleddet/armen gjør mer enn nok vondt for å legge en person i hardt bakken for å få han til å forstå alvoret. Bare husk på å få kontroll på personen, får du han ned så ikke bare trykk han ned med armene dine, men legg kneet ditt i nakken hans, ikke la han få muligheten til å komme seg opp selv.

 

For å være realistisk så kan bare glemme tanken om å lære deg en kampsport.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ikke minst sier vel de fleste kampsport instruktører at du ikke skal bruke dette utenom trening og konkurranse.

 

På Tae-Kwondo er det slik at blir det oppdaget, så blir du stengt ute fra klubben. Regner med de fleste andre(utenom selvforsvar, muligens?) har det samme opplegget.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å bruke noe våpen, slå noen i svime eller ansette en advokat, nei.

 

Kampsport er vel lov å bruke i selvforsvar? Sier ihvertfall en kompis av meg som gikk på det før (Tae Kwon Do).

 

Jeg ser ingen grunn til å glemme tanken om å lære meg kampsport, men jeg ser bort i fra å lære meg kampsport med det formål å forsvare meg selv.

Lenke til kommentar

Så om du går uvitende langs en gate, og blir overfalt av en ungdomsgjeng har du ikke lov til å bruke den kampsporten du har lært deg for å forsvare deg selv?

 

Jeg ser ikke helt logikken i det, for å være helt ærlig. Kan det være at instruktøren tar feil, eller at det har skjedd noen misforståelser?

Lenke til kommentar

Nå er ikke kampsport det beste å bruke sine år på hvis man skal lære selvforsvar, en kamp på gata og under regler er helt forskjellig, det fikk et befal i heimevernet erfare for et par dager siden :wee:.

 

9 år på kampsport og ble fremdeles banket ute på byen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Så om du går uvitende langs en gate, og blir overfalt av en ungdomsgjeng har du ikke lov til å bruke den kampsporten du har lært deg for å forsvare deg selv?

 

Jeg ser ikke helt logikken i det, for å være helt ærlig. Kan det være at instruktøren tar feil, eller at det har skjedd noen misforståelser?

Fordi kampsport ikke skal forbindes med vold som er en kriminalitet. For meg er logikken ganske så klar.

 

Hvordan det er med selvforsvars kurs er vel noe annet muligens.

Lenke til kommentar
Så om du går uvitende langs en gate, og blir overfalt av en ungdomsgjeng har du ikke lov til å bruke den kampsporten du har lært deg for å forsvare deg selv?

 

Jeg ser ikke helt logikken i det, for å være helt ærlig. Kan det være at instruktøren tar feil, eller at det har skjedd noen misforståelser?

Fordi kampsport ikke skal forbindes med vold som er en kriminalitet. For meg er logikken ganske så klar.

 

Hvordan det er med selvforsvars kurs er vel noe annet muligens.

 

Det er lov å forsvare seg. Hvordan kan du bevise at du unngikk å bruke teknikker når du forsvarte deg? Hallo, da kan du ikke trene kampsport da jo, for du kan ikke forsvare deg hvis du blir angrepet? Nei, det er lov å forsvare seg, men bruk bare nødvendig vold. Har du fått han unna ikke fortsett.

 

I bunn og grunn, den mest gærne psykisk er vinneren, hvis du ser på det som en vinner da. Men nå snakker vi om noen innpåslitne mobbere som i grunn ikke er torpedoer som er redå til å dra armen av deg.

 

Men det er klart, en instruktør skal innbake god moral hos sine elever, og derfor ikke oppfordre dem til å bruke det noe annet sted enn på trening. Men det sier seg selv at det er lov å forsvare seg.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket det opp på tae kwon do norge sine sider. Det stod ingenting i reglementet om at det ikke var lov å forsvare seg. Det stod derimot at "Det er ikke lov å misbruke Tae Kwon Do".

 

Så det kommer jo i bunn og grunn an på hvordan du tolker det. Men for å være ærlig vil jeg ikke si at det er misbruk å forsvare seg selv.

Lenke til kommentar

Det er lov å forsvare seg med kampsport hvis man blir angrepet.

Men etter at man får motstanderen til å "backe-off" skal man ikke fortsette, men igjen, noen gir seg ikke før de ligger igjen på bakken når man går der i fra.

Men hvis man trener kampsport og bruker det til å banke noen blir man dømt som om man bruker kniv eller slagvåpen.

Man kan heller ikke få et slag i trynet, gå bort, vente i 10 minutter for så å gå tilbake å skambanke svinet, da er det hevn, ikke selvforsvar.

 

Jeg har lest postene dine og høres hva du sier, men jeg ville satset på det som andre sier, snakk med rektor/ledelse på skolen og hvis det ikke hjelper gå til politiet.

 

Noe annet som også går an er å spørre om de kjører selvforsvarskurs på TKD senteret du snakket om, eller om de har selvforsvar som en del av treningen sin, for jeg anbefaler at du lærer av en kvalifisert trener, ikke en video, bildeserie eller en eller annen kar som har drevet judo eller annen form for kampsport i 3 måneder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Men hva kan man si da? Ikke la de plage, ta igjen og gi dem bank når de gir deg bank, du har RETT til og selvforsvare deg. Og noe taekwondo er bare og drite på draget, siden det er en reflex handling og gi forsvar. Ta alt du har, og slå mot magen, kjør kneet opp i magen. Gjør vondt som bare det.

Lenke til kommentar
Men hva kan man si da? Ikke la de plage, ta igjen og gi dem bank når de gir deg bank, du har RETT til og selvforsvare deg. Og noe taekwondo er bare og drite på draget, siden det er en reflex handling og gi forsvar. Ta alt du har, og slå mot magen, kjør kneet opp i magen. Gjør vondt som bare det.

Når de er flere på han så er det ikke bare å kjøre kneet opp i magen, da gjør han heller bare vondt værre. Eneste muligheten jeg ser er å gå til høyere makter, men det vil han jo ikke så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ah verre om det er flere. Ikke særlig smart og sprette ut en kniv heller da. Fysisk vold ville jeg anmeldt om skolen ikke tok en seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...