Gå til innhold

Selvforsvar På Skolen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig er jeg enig med Spansknerden. Du sier det ikke hjelper å gå til lærere, venner, foreldre eller høyere makter. Advokat nekter du, samme med politiet. For meg virker det som:

 

1: Du vil ha få bli dytta i bakken.

2: Lære deg å ta han i bakken(noe som ikke hjelper, det garanterer jeg deg for da får du straks ikke bare han på nakken men flere om gangen)

 

Gi han en strak høyre, et hardt spark på siden av kneet. Gir han ikke da så må du enten ta høyere makter eller gi flere med høyre(evt venstre:p) klubba. But again, that's my point of view.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler Aikido. Det er en relativt enkel sport å lære (ikke å mestre), og går ut på å avverge angrep fra motstnaderen(e) og utnytte ledd og nerveknuter til å låse han/dem. Aikido inkluderer også håntering av sverd men dette kommer senere i graderingsrekken. Aikido er en forsvarssport mot slag, spark og våpen-angrep.

Sjekk youtube for demonstrasjoner.

www.aikido.no

Endret av Useless
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Aikido. Det er en relativt enkel sport å lære (ikke å mestre), og går ut på å avverge angrep fra motstnaderen(e) og utnytte ledd og nerveknuter til å låse han/dem. Aikido inkluderer også håntering av sverd men dette kommer senere i graderingsrekken. Aikido er en forsvarssport mot slag, spark og våpen-angrep.

Sjekk youtube for demonstrasjoner.

www.aikido.no

Ja kjempe lurt, se forrige poster trådstarter!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan ikke bare la dem holde på sånn, og de slutter ikke bare ved at du slenger dem i bakken noen ganger. Var jeg deg ville jeg gitt dem så hardt inn at de skjønner hvem de kødder med. Og når jeg mener hardt så mener jeg å gi dem så hardt at de nermest blir helseløse. Ikke la noen kødde med deg. For det virker som du lar dem holde på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en del erfaring med kampsport (tidliger Nord-Norsk mester i lettkontakt kickboxing, har trent litt bakekamp/MMA og har utdanning i militærkampsport/krav maga). Etter min erfaring er det du trenger en bryte-/graple-/bake-kampsport. Med å kunne en av disse på et grunnlegende nivå kan du legge "kompisene" dine i bakken og låse dem/få dem til å gi seg uten at du skader dem på noen som helst måte.

 

Samtidig er slike kampsporter kjekke å kunne fordi de er ideele om du kommer i et ekte slagsmål der du må forsvare deg (da helst i 1 mot 1 situasjoner). Dette fordi du kan legge motstanderen i bakken uten å skade noen og dermed unngå noen sak med politiet.

 

Når det gjelder hvilke kampsporter som er effektive vil i min erfaring kickboxing og Muay Thai lære deg de mest effektive slagene og sparkene. Bakekamp, judo og grapling vil lære deg hvordan slåss effektivt på bakken (noe som er svært viktig, viktigere enn å kunne slå og sparke allene). MMA vil lære deg hvordan være en komplett fighter. Mens Krav Maga vil lære deg å drepe med alle midler tilgjenngelig og mot flere motstandere (Krav Maga er ikke kampsport, det er ren drapsteknikk og noe som jeg regner som militær trening).

Lenke til kommentar
Jeg har en del erfaring med kampsport (tidliger Nord-Norsk mester i lettkontakt kickboxing, har trent litt bakekamp/MMA og har utdanning i militærkampsport/krav maga). Etter min erfaring er det du trenger en bryte-/graple-/bake-kampsport. Med å kunne en av disse på et grunnlegende nivå kan du legge "kompisene" dine i bakken og låse dem/få dem til å gi seg uten at du skader dem på noen som helst måte.

 

Samtidig er slike kampsporter kjekke å kunne fordi de er ideele om du kommer i et ekte slagsmål der du må forsvare deg (da helst i 1 mot 1 situasjoner). Dette fordi du kan legge motstanderen i bakken uten å skade noen og dermed unngå noen sak med politiet.

 

Når det gjelder hvilke kampsporter som er effektive vil i min erfaring kickboxing og Muay Thai lære deg de mest effektive slagene og sparkene. Bakekamp, judo og grapling vil lære deg hvordan slåss effektivt på bakken (noe som er svært viktig, viktigere enn å kunne slå og sparke allene). MMA vil lære deg hvordan være en komplett fighter. Mens Krav Maga vil lære deg å drepe med alle midler tilgjenngelig og mot flere motstandere (Krav Maga er ikke kampsport, det er ren drapsteknikk og noe som jeg regner som militær trening).

 

Ok gjør deg selv en tjenste ikke hør på han her.

Nord-norsk mester i lettkontakt kickboxing. WAOW liksom.

 

herregud blir så sint inne i meg når jeg ser hvor håpløse folk faktisk her.

Han skal ta rotta på en fyr, ikke legge han i bakken. Jeg har prøvd det og det går ikke.

 

Tips til trådstarter: Lær av andres feil. DA slipper du nemmelig å gjøre feilene selv.

 

Strak høyre mot ansikt, enkelt og effektivt.

Lenke til kommentar
Ok gjør deg selv en tjenste ikke hør på han her.

Nord-norsk mester i lettkontakt kickboxing. WAOW liksom.

 

herregud blir så sint inne i meg når jeg ser hvor håpløse folk faktisk her.

Han skal ta rotta på en fyr, ikke legge han i bakken. Jeg har prøvd det og det går ikke.

 

Tips til trådstarter: Lær av andres feil. DA slipper du nemmelig å gjøre feilene selv.

 

Strak høyre mot ansikt, enkelt og effektivt.

 

Spansknerden du må totalt mangle selvinnsikt. Du blir sint på hvordan du mener andre argumenterer her? Les over dine egne innlegg, de er helt håpløse.

 

Du presterer å si at Krav Maga handler om å legge folk i bakken. Dette er så feil som det går ann å få det. Krav Maga er en kampsport der du abselutt ikke vil ned på bakken å sloss. Et vanlig utagn om Krav Maga er at det er den eneste kampsport der alle komboer starter med et spark i balla (og gjerne endes med et spark i huet på en motstander som ligger nede).

 

Du skriver ingen ting om ditt eget erfaringsgrunnlag eller din kompetanse til å utale deg. Du bare kritiserer andre for deres erfaringer og kunnskaper. Det eneste du skriver er at du har prøvd å legge noen i bakken, men at det ikke funka, dæven for en god argumentasjon.

 

Ja en strak høyre mot ansiktet (helst i haka) vil funke veldig bra for å vinne et slagsmål og sette deg i respekt om kulturen er riktig. Men det forutsetter og at trådstarter får psyket seg opp til å slå med full styrke uten å trekke seg. Om han slår noen halvsvakt i ansiktet fordi han ikke er vant til å sloss og trekker seg i siste liten kommer han nok til å få mye mer juling etterpå enn han opplever nå.

Lenke til kommentar

Er det NOEN i det hele tatt i denne tråden som har fått med seg at han IKKE vil skade noen?

Jeg foreslår at du tar det opp med de som plager deg på tomannshånd. Du får si til dem at du skjønner at de gjør det på "morro", men du synes ikke det er artig og du får vondt. Er uansett helt tåpelig med folk som plager andre som er mindre og svakere.

Lenke til kommentar

Spørs hvilken kultur du er i. Der jeg vokste opp hadde vi et miljø som til dels ligner på det trådstartet beskriver. Om du da fikk noen andre til å miste ansikt gjentatte ganger(gjennom å legge dem i bakken, få dem til å gi seg ved at du slo hardere enn dem, o.l.) sluttet de å gå på deg fordi de fryktet å miste ansikt igjen. Dette fordi at når du mistet ansikt ble du ertet for det og den nye personen folk knuffet på.

 

Det er ikke alle kulturer der om du legger en fyr bakken så får du bank av alle kompisene hans. Det er heller slik at han da blir ertet av kompisene sine for å bli lagt i bakken.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, vold avler vold, og når trådstarter ikke har drevet med noen form for kampsport før, så tror jeg ikke vold er løsningen på dette problemet.

Å begynne med å prate med disse bråkmakerene på tomannshånd, og å si helt ærlig at han skjønner det er ment som spøk, men synes ikke det er noe morsomt, tror jeg er det beste å begynne med. Forsøker han å ta igjen fysisk (noe som vil kreve lang mye trening over lang tid, og alikevel ikke er en garanti for at han vil klare det) kan gjøre situasjonen verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...