Gå til innhold

Selvforsvar På Skolen


Anbefalte innlegg

Pfft, jeg vil AVVERGE situasjonen uten at noen blir skadet. Tror jeg sjekker ut litt mer judo iom at det går ut på å låse motstanderen, ikke skade.

 

Grunnen til at jeg ikke vil lære meg en FARLIG kampsport er at å skade motstanderen hardt ikke er noe alternativ, uansett.

 

Altså avverge situasjonen ved å ikke la motstanderen skade meg, i steden for å skade motstanderen så mye at han ikke KLARER å skade meg. En vesentlig forskjell.

 

Ingen som trener judo i området. Noen sider e.l. med enkle grep osv. ?

Siste gang jeg sier det nå, så får du gjøre som du vil. Jeg advarer sterkt mot å lære fra internet. Har selv trent Jujitsu en stund å vet at man må trene alle teknikkene 100vis av ganger på en partner før de sitter bra og er klare til å bli brukt nogelunde. Hvis du ikke vil lære en farlig kampsport holder du deg unna Krav Maga ;)

Og btw, det er ikke så lett å låse en motstander som det kan virke som ;)

 

Lykke til videre da :) Syns fremdeles du burde gå til politiet forresten, det værste som kan skje er jo at de mener det ikke er en politisak, men da er de omtrent like blinde som lærerne dine :roll: Skader ikke å prøve vettu :thumbup:

Endret av Aleksmyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg har trente Judo før og der lærte du deg og ikke "skade" motstanderen men og få han nede i bakken og bruke noen triks som han ikke får seg ut av stillingen nede på bakken.

 

Hvis du bor i Oslo, kan jeg si at Haugerud Judo er ganske så bra, går ikke der lenger, men gikk der.

Lenke til kommentar

Veldig så negativ jeg skulle være men må bare si en ting til som du sikkert er klar over men alikevel. Man blir ikke en mester i kampsport over natta. Det tar tid før du får skikkelig taket på det. Har ikke trent judo før men jeg regner med at i starten er det veldig basic som hvordan man skal så og hvor man skal holde henda osv. som må terpes endel, etter dette lærer du nok noen knep som er litt av de enkleste, såklart det ikke bare er de basice(:p) greiene i starten men mesteparten av det er det :)

 

Fra mitt synspunkt er den beste utveien å få hjelp fra noen litt høyere makter. Prøvd å snakke med helsesøster? Du kan si at du liker å se på overvektige damer jogge uten at det tar noe skade siden de har streng taushetsplikt. Skader ikke å prøve :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Hehe, sikta ikke til at du skulle få noe skills i judo av å besøke helsesøster nei :p

Men den skolen din hørtes ikke mye hyggelig ut, hadde jeg vært deg så hadde politiet vært neste stopp tror jeg, men skjønner deg litt og.

 

Du får ha lykke til videre da ;)

Lenke til kommentar

selv om du, og andre, har poengtert at det ikke er no triks å lære seg ting av nettet så vil jeg fortsatt anbefale www.submissions101.com bare for å få en oversikt over enkle teknikker for å legge folk i bakken og kjøre på noen låser. Nå går jeg selv på jiu-jitsu så noen av disse kommer kanskje lettere for meg siden jeg kan basicen, men jeg og en kompis bruker fortsatt noen av disse triksene når vi "leker" utenom treningene.

 

Judo er, fra jeg har sett/hørt, veldig grett om du vil legge folk i bakken og holde dem der.

 

men jeg vil kanskje advare mot å bruke noen BJJ (brazilian jiu-jitsu) triks om det er flere folk der.

fordelen med BJJ er at det fungerer knusende godt i en 1 on 1 situasjon, ulempen er når du ligger på bakken og påfører han smerte så kan kompisene hans spenne deg i hodet :p (noe du sikkert vil unngå)

 

Men sjekk ut judo og jiu-jitsu ettersom disse begge er veldig fine til å legge folk i bakken. Bare pass på at du ikke smører han ned i asfalten med trynet først i god fart. kan fort ødelegge noe da :)

 

EDIT: om du bestemmer deg for å prøve noen av triksene fra www.submissions101.com så gjør dette under kontrollerte omgivelser, helst med matter, med en kompis. Gjør de forsiktig og kontrollert etter du har studert videoen nøye først. Bare ikke skad kompisen din (alt for mye affal) :D

Endret av epletull
Lenke til kommentar

Bare husk å se nøye på hva de gjør og få med deg detaljer før du prøver ut noe.

og om du øver litt med en kompis så vær forsiktig og ta bevegelsene rolig, ikke prøv å gjør dem kjapt ettersom det kan resultere i avrevne sener, ødelagte muskler og knekte bein (dette er da i verste fall, som oftest vil det bare gjøre veldig ondt og være ømt ei stund). men vil poengtere at dette ikke er fullgod erstatning for ordentlig instruksjon, jeg vil anbefale å øve med noen "profesjonelle", dvs noen som holder et belte innenfor en kampsport.

 

Om du prøver deg på noe du finner der så, igjen, øv på teknikkene med en venn før du prøver ut noen og ikke ta de verste. Som ivrig mma-fan så har jeg sett en del skader fra submissions som har blitt "jerka" til :/

Lenke til kommentar

det hadde ikke vert dumt med selvforsvar i gymmen. eller som et eget fag.

 

du kan skrive en søknad til skolen der du spørr om mulighet for å få dette som valgfag..(danne en gruppe på facebook)

 

et spak i skinnleggen eller et kne/sperk i lår/rumpe er effektivt. da går hvem som helst ned for telling (skinnleggen er best). så kan du gi de en veral omgang.. ikke være for frekk, men prøv å gjør de flau.

 

btw: jeg må si at jeg også fåretrtekker verbal "vold". er så gøy å gjøre folk flau, da setter du deg i respekt.

+ da pleier jeg å gruse de fleste :p

 

edit: men prøv å ikke bli opfattet som slem, bare morsom på bekostning av de som går deg på nervene..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Må jeg nevne det igjen?

 

For det om noen "tuller" langt over mine grenser, ikke for å banke meg eller noe, men ikke tar et nei for et nei, så vil ikke jeg spenne dem hardt i leggen eller stikke ut øynene dems, eller anmelde dem til politiet. Derimot, det å legge dem i lås i bakken får dem nok på andre tanker :)

Lenke til kommentar

Høres ut som om det ikke plager deg så veldig? Hjelper ikke å legge noen forsiktig ned i bakken. Ha nå har jeg deg lagt i bakken... hva gjør du så, sitte på han helt til han blir trøtt og sovner før du slipper? Foreldrene dine, rektor, lærere, politiet, venner, osv osv. et helt utrolig støtteapparat som bare venter på litt engasjement fra deg. Hva sier du til lærerne. Nei, jeg vil ikke skade dem bare legge dem litt i bakken og gi dem kokkos. Hvis du viser den velviljen mot de som mobber deg like mye mot lærer som til oss eller andre så tar dem deg ikke serriøst. Hadde ikke jeg gjort. Vis at du mener alvorlig, at du har det fælt, at du ikke får sove om kvelden og ikke vil på skolen fordi noen plager det langt over dine grenser.

Spark han hardt i leggen, klaps skikkelig til han med flat hånd og stikk en finger opp i ansikte hans og si mens du fråder at hvis han legger en hånd på deg en gang til kommer du til å banke livskiten ut av han.

 

Det er lov å bruke den erfaringen du har fra kampsport til å forsvare deg, men ikke angripe. (husk at også angrep er det beste forsvar) Hvis det hjelper med et slag mot skulder og han bakker ut men du fortsetter å angripe er du angriperen. Unødvendig vold sees ikke blidt på. Men nok er lov. Det er lov å forsvare seg.

Endret av SteffenG
Lenke til kommentar
Høres ut som om det ikke plager deg så veldig? Hjelper ikke å legge noen forsiktig ned i bakken. Ha nå har jeg deg lagt i bakken... hva gjør du så, sitte på han helt til han blir trøtt og sovner før du slipper? Foreldrene dine, rektor, lærere, politiet, venner, osv osv. et helt utrolig støtteapparat som bare venter på litt engasjement fra deg. Hva sier du til lærerne. Nei, jeg vil ikke skade dem bare legge dem litt i bakken og gi dem kokkos. Hvis du viser den velviljen mot de som mobber deg like mye mot lærer som til oss eller andre så tar dem deg ikke serriøst. Hadde ikke jeg gjort. Vis at du mener alvorlig, at du har det fælt, at du ikke får sove om kvelden og ikke vil på skolen fordi noen plager det langt over dine grenser.

 

Spark han hardt i leggen, klaps skikkelig til han med flat hånd og stikk en finger opp i ansikte hans og si mens du fråder at hvis han legger en hånd på deg en gang til kommer du til å banke livskiten ut av han.

 

Det er lov å bruke den erfaringen du har fra kampsport til å forsvare deg, men ikke angripe. (husk at også angrep er det beste forsvar) Hvis det hjelper med et slag mot skulder og han bakker ut men du fortsetter å angripe er du angriperen. Unødvendig vold sees ikke blidt på. Men nok er lov. Det er lov å forsvare seg.

Jeg har aldri sagt at det er så ille, og det er det ikke heller. Jeg blir ikke banket helseløs hver dag. Jeg blir slått, sparket og lagt i bakken slik at jeg får vondt (men ikke veldig vondt), og jeg vil lære meg å forsvare meg selv slik at de som driver med dette skjønner at jeg virkelig ikke godtar dette, og at det ikke nytter å prøve fordi det er de som ender opp i bakken uansett.

 

Hvorfor det skal hjelpe å legge dem i bakken? Fordi at da er det jeg som har overtaket. De vil ikke fortsette å kødde med meg hvis det uansett bare er dem som ender opp i bakken. Det er stort sett aldri noe mer en 1on1 "kamper".

 

Jeg har snakket med lærere, foreldre, rektor, venner. Han som kastet meg inn i et bord, blei bl. a. utvist fra skolen en viss periode. Men slike ting hjelper ikke, virker det som. Det ALLE råder meg til, er å lære meg å forsvare meg selv slik at disse nissene som har en litt annen form for humor enn meg faktisk slutter med dette.

 

Det du sier om å sparke i leggen og sånt er kanskje ikke så dumt, jeg er egentlig litt for redd for å gjøre dem vondt. Kanskje de da forstår at jeg faktisk ikke synes det her er så greit som jeg muligens har gitt dem inntrykket av (ved å være veldig passiv).

Lenke til kommentar
Høres ut som om det ikke plager deg så veldig? Hjelper ikke å legge noen forsiktig ned i bakken. Ha nå har jeg deg lagt i bakken... hva gjør du så, sitte på han helt til han blir trøtt og sovner før du slipper? Foreldrene dine, rektor, lærere, politiet, venner, osv osv. et helt utrolig støtteapparat som bare venter på litt engasjement fra deg. Hva sier du til lærerne. Nei, jeg vil ikke skade dem bare legge dem litt i bakken og gi dem kokkos. Hvis du viser den velviljen mot de som mobber deg like mye mot lærer som til oss eller andre så tar dem deg ikke serriøst. Hadde ikke jeg gjort. Vis at du mener alvorlig, at du har det fælt, at du ikke får sove om kvelden og ikke vil på skolen fordi noen plager det langt over dine grenser.

 

Spark han hardt i leggen, klaps skikkelig til han med flat hånd og stikk en finger opp i ansikte hans og si mens du fråder at hvis han legger en hånd på deg en gang til kommer du til å banke livskiten ut av han.

 

Det er lov å bruke den erfaringen du har fra kampsport til å forsvare deg, men ikke angripe. (husk at også angrep er det beste forsvar) Hvis det hjelper med et slag mot skulder og han bakker ut men du fortsetter å angripe er du angriperen. Unødvendig vold sees ikke blidt på. Men nok er lov. Det er lov å forsvare seg.

Jeg har aldri sagt at det er så ille, og det er det ikke heller. Jeg blir ikke banket helseløs hver dag. Jeg blir slått, sparket og lagt i bakken slik at jeg får vondt (men ikke veldig vondt), og jeg vil lære meg å forsvare meg selv slik at de som driver med dette skjønner at jeg virkelig ikke godtar dette, og at det ikke nytter å prøve fordi det er de som ender opp i bakken uansett.

 

Hvorfor det skal hjelpe å legge dem i bakken? Fordi at da er det jeg som har overtaket. De vil ikke fortsette å kødde med meg hvis det uansett bare er dem som ender opp i bakken. Det er stort sett aldri noe mer en 1on1 "kamper".

 

Jeg har snakket med lærere, foreldre, rektor, venner. Han som kastet meg inn i et bord, blei bl. a. utvist fra skolen en viss periode. Men slike ting hjelper ikke, virker det som. Det ALLE råder meg til, er å lære meg å forsvare meg selv slik at disse nissene som har en litt annen form for humor enn meg faktisk slutter med dette.

 

Det du sier om å sparke i leggen og sånt er kanskje ikke så dumt, jeg er egentlig litt for redd for å gjøre dem vondt. Kanskje de da forstår at jeg faktisk ikke synes det her er så greit som jeg muligens har gitt dem inntrykket av (ved å være veldig passiv).

 

Jeg kjønte vel egentlig at det ikke var så ille, men ville bare ha frem at de du har sagt i fra til ikke tar det så allvorlig siden du er så passiv (virker det som. Ikke at jeg vet noe om det). Det kan nok være en skinkig situasjon, men i stedet for å være passiv, bli heller offensiv. Når du skjønner at en skal kødde med deg og du virkelig er dritt lei, så før han får gjort noe, slå til han med en åpen hånd eller spark han i leggen. Ikke i ledd og slikt, for det blir for farlig. Men vær dirrekte og handl aggressivt før han får gjort noe. HVIS da ting forverres er det for alvorlig til å oversees. Da må noen få gjort noe. Virker som den eneste måten siden ingen gidder å gjøre noe med det. Men ikke bruk overdreven vold. Ikke spenn dem i gakken med hodet først og slike overdrevne ting. Hodet er skjørt, og bare en slik bakkekontakt med hodet kan skade mye mer enn det gjør godt.

Endret av SteffenG
Lenke til kommentar

Hei knehøne, hvor er gammel er du?

 

Hvis de er en gjeng så sier du at du skal fly på han som er "minst med"/Han er som ny. Han vil sikkert da forsvinne siden han bare er med fordi han er en jøde. Sånn må du bygge deg oppover til du er igjen med sjefen. DA MÅ DU slå han hardt i haka med håndflata, han vil da muligens besvime uten at han får merke eller må på sykehus. Hvis skolen ikke gjør noe mot dem gjør de ikke noe mot deg. Skulle de allikevel straffe deg på noe vis da må du være smart ikke sant, snakke deg ut av det.

 

Lykke til, drit i Krav Maga eller Muy Thai eller KUNG FU. Krav Maga lærer deg bare å legge folk i bakken, legger du han i bakken blir det bare verre tro meg as. Har prøvd alt.

 

Bare følg oppskriften min, gå direkte mot han som er svakest/minst med/ går bakerst osv.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Også en ting til Muy Thai og KUNG FU er bra stilarter det, men det kreves ikke bare å kunne det, men å ha ekstremt bra styrke, bevegelighet, utholdenhet og koordinative egenskaper for å ha nytte av det. Kanskje om 5-10år ville du kunne få brukt for det, men da er du allerede så moden i hodet at du ikke trenger å bruke det!

 

Et lite knep for å få hvem som helst i bakken uten å nødvendigvis skade en person: Ta tak eller dytt hele ansiktet til fiende bakover og spenn bein på fienden, så han faller bakover. Kan nesten garantere at det virker :thumbup: spørs litt hvilke motangrep fienden tar

Khaffner prøv å hold litt fokus her.

 

 

Hva tror du skjer hvis han tar tak i ansiktet og dytter han bakover???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...