Gå til innhold

Bioshock eller Crysis?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har bestemt meg for og kjøpe meg et nytt dataspill så snart jeg har skaffet penger:) Jeg tenkte på enten Bishock eller Crysis, jeg har prøvd demoer av begge, og lest omtaler osv. Men jeg klarer ikke og bestemme meg. Så hvilket tror dere er det beste valget?

BiG

Endret av BigRazer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for Bioshock. Mye dypere spill, interessant og lite klisjé historie.

Ren spillbarhet og action vinner kanskje Crysis på. Og grafikk, selv om Bioshock ser veldig pent ut.

Skrevet (endret)

BioShock er helt klart mer for penga.

edit: det er ikke multiplayer i bioshock men det hadde ikke passet allikevel. Uansett er ikke multiplayeren i crysis såå kul.

Det er uansett veldig forskjellige spill. Crysis var ganske kort synes jeg.

Endret av Crossfire
Skrevet

Du må også tenke på at Crysis krever ganske mye, hvor Bioschock ikke krever like mye. Men siden du har prøvd demoen til begge har du vel en liten ide hvordan det går.

Dessuten er det multi på Crysis, og ikke på Bioshock.

Skrevet

Crysis er du ferdig med på et par dager, Bioshock varer en god del lengre. Og de fleste som jeg kjenner syns også at Bioshock er mer underholdende.

Om du har veldig god PC ville jeg kanskje allikevel godt for Crysis. Modding og multiplayer kan også være moro.

Skrevet

Bioshock hadde jeg også gått for. Crysis for grafikk, og Bioshock for historie etter min mening. Prøvd begge, og skulle jeg bare kjøpt et av spillene hadde det blitt Bioshock.

Det er jo ikke helt sikkert du har god nok PC til å dra Crysis, eller?

Skrevet

Crysis - Ivhertfall om du kan fordra multiplayer. Meget god og underholdende multiplayer. Samt en meget god, men litt kort singelplayer.

Biosshock er et flott spill, men er ganske linært. (noe som gjorde jeg jeg personlig gikk lei)

Skrevet (endret)

Personlig ville jeg kjøpt Crysis. Det er hvis du har en kraftig nok PC til å dra det på high-very high. Det som er synd med Crysis er at bare den første halvparten av kampanjen er noe å skryte av, resten er rett og slett kjedelig. Det finnes også bedre multiplayerspill på markedet, hvis det er det du er ute etter. BF2 og COD4 blandt annet.

Bioshock har ikke multiplayer i det hele tatt, gjenspillbarheten vet jeg ingenting om siden jeg ikke har fullført spillet. Crysis er derimot relativt artig å spille gjennom flere ganger (første halvparten, that is), mye på grunn av den store forskjellen mellom vanskelighetsgradene og at det er relativt varierte måter å fullføre oppdragene på.

Endret av teletubbiekid
Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg absolutt mest underholdning med Crysis. Enspillerkampanjen har et par råe scener. Flerspillermodusen er også ganske interessant. Absolutt et spill som er verdt å få med seg. Plukker det opp nå og da for å leke meg på banene. Anbefaler Natural Mod 2.

Bioshock er ganske gjenomnført, men jeg orket bare spille noen få timer før jeg vart lei. Syntes det ble litt for repetivt og kjedelig. Syntes bare duellene med Big Daddys vart verdt en test.

Crysis krever noe mer enn Bioshock om du skal kjøre alt på fullt. Men det er pent selv på middels, noe også Bioshock er.

Endret av TCi
Skrevet
Personlig hadde jeg absolutt mest underholdning med Crysis. Enspillerkampanjen har et par råe scener. Flerspillermodusen er også ganske interessant. Absolutt et spill som er verdt å få med seg. Plukker det opp nå og da for å leke meg på banene. Anbefaler Natural Mod 2.

Bioshock er ganske gjenomnført, men jeg orket bare spille noen få timer før jeg vart lei. Syntes det ble litt for repetivt og kjedelig. Syntes bare duellene med Big Daddys vart verdt en test.

Crysis krever noe mer enn Bioshock om du skal kjøre alt på fullt. Men det er pent selv på middels, noe også Bioshock er.

Crysis er ikke pent på middels da ;)

Synes det ser forferdelig stygt, gresset er nesten blått, dårlige farger på våpenet

Selv Cod4 er flottere enn Crysis på medium og fler spill som jeg har liggende her hjemme!!

Gå for Bioshock fordi rett og slett mer underholdningsverdi enn Crysis som har bare grafikk og fysikk, dårlig story og veldig kjedeligt etter jungelen

Hos meg på Bioshock til 360 kan jeg vel si det er high på pc ;)

Skrevet (endret)

Om du har god nok pc så vil jeg anbefale Crysis, syns bioshock var grei nok men falt ikke helt i smak hos meg.

Jeg selv fikk mye mer underholding ut av crysis enn det jeg fikk fra bioshock.

Som flere her sier så er multiplayer delen av crysis gøy men blir kjedelig etter at du har spilt litt.

Editoren i crysis er enkel å lære seg og gir mye gøy å herje med osv.

Endret av PoG
Skrevet

foretrekker Crysis selv - forutsatt at du har pc som henger med.

er ganske bra modding community til Crysis og Crysis Sandbox'en er verdt pengene alene om du har en liten spillutvikler i deg.

Skrevet (endret)
Crysis er ikke pent på middels da ;)

Synes det ser forferdelig stygt, gresset er nesten blått, dårlige farger på våpenet

Selv Cod4 er flottere enn Crysis på medium og fler spill som jeg har liggende her hjemme!!

Gå for Bioshock fordi rett og slett mer underholdningsverdi enn Crysis som har bare grafikk og fysikk, dårlig story og veldig kjedeligt etter jungelen

Hos meg på Bioshock til 360 kan jeg vel si det er high på pc ;)

Dette minner mye om at du har en grafikkfeil på Crysis. Post specsene til maskinen din?

Når det gjelder spill blir Bioshock veldig lineært, du kan som oftest løse en oppgave på en måte, og det er sjelden mulig å gjøre ting annerledes. I Crysis har man i den første halvdelen av spillet flere måter å løse problemer på, og spillet er stort nok til at man ikke er nødt til å gå gjennom alt om et sideoppdrag ikke er vitalt.

Grafikkmessig har Bioshock bedre art direction, dvs. mer estetisk skjønnhet, men Crysis banker Bioshock grundig når det gjelder ren grafikk og detaljer.

Derfor: Crysis er det jeg vil anbefale.

Endret av Kharan
Skrevet (endret)

Har du bra nok PC til å klare Crysis på High++, kjøp Crysis. Har du ikke bra nok, ikke tenk på det engang, og kjøp heller Bioshock.

Crysis gir lengre spillelevetid enn Bioshock. Bioshock er en engangsopplevelse, som er veldig bra fordi det er en engasjerende historie.

Crysis er veldig bra på førsten, også går det litt opp og ned med spenning og litt kjedlighet på det alien skipet.

Koste meg mer med Crysis enn Bioshock, og til Crysis kan du laste ned masse ekstra brett/oppdrag osv, og det kommer mange flere.

Du kan også leke deg i sandboxen etterpå, noe jeg faktisk har gjort sinnsykt mye.

Men, som sagt, aldri en gang vurder å kjøp Crysis hvis du ikke har monster PC, da blir du kun skuffa ..

Endret av MrLG
Skrevet

Liker du å bli fengslet av en god story, glitrende gode elementer underveis, herlige kommentarer og ideer er Bioshock det rette.

Jeg ble dessverre skuffet av Crysis. Bioshock rundet sist helg, topp til siste slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...