Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Øgså søkt HiG. Økonomi og ledelse. Noen som kjenner til dette? Ellers hvor lønner det seg leie? Snakket med noen som går der, og de mente å starte i en sopp-hybel og så flytte privat senere evt. sammen med noen du er blitt godt kjent, med var det beste. Dette pga det sosiale man tjener

 

Går det ikke selv, men har 50% av fagene som økled har, og bor med en første- og en andreårsstudent. Er selv ferdig med andreåret på mediemanagement i år. Så er ikke helt ukjent for meg :p

 

Kan forøvrig gå god for oppskriften du har fått fra de som går der. Startet selv på SOPP-hybel (Sørbyen) og har flyttet videre privat sammen med folk jeg ble kjent med der. Veldig fornøyd i hvert fall.

 

Nordbyen studenthjem har forøvrig blitt nyrenovert, og hyblene der er rimelig prima om du ser på hva du betaler. Eget lite bad, og deler kjøkken med 5 andre eller noe. Det føles nok litt som om å bo på en danskebåtlugar, men det er billig og alt er inkludert.

 

Bare å spørre om det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fjerdeåret mitt på NTNU nå, men tok tredjeklasse ved HiG. Må si jeg savner HiG litt. Var kos å sitte på datasalen i ing-bygget og gjøre skolearbeid til langt på natt sammen med folk. :)

 

Ingen her som begynte på bachelor i geomatikk nå i høst? Hørte det var historisk stort kull i år.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Og forøvrig: Er det noen som har hatt faget Systemutvikling med lærerboken Software Engineering som vet om noen gode ressurser eller sammendrag om selve emnet? Boken er et monster. Takker på forhånd :)

 

Boken er et monster. Til og med foreleseren innrømte det på siste forlesning før eksamenstiden, men det er vistnok en av de bedre :/ Jeg har eksamen i det på tirsdag, og gruer meg noe forferdelig :-P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fått plass på Kallerud studenthjem nå:) Skrevet under kontrakt. Den løper fra 01/08 til 20/07. Hvorfor så sent?

 

Om jeg finner en leilighet med noen andre som viser seg å være et mye billigere alternativ, er det mulig å avbryte kontrakten med sopp da?

Lenke til kommentar

Det er litt rart å allerede være ferdig med det andre året. Snart må jeg vel begynne å se etter jobbmuligheter eller masterutdanninger.

 

Sånn ellers ser jeg frem til høsten, med fordypning, valgfag og 3D-modellering. Dette semesteret har bestått av for mye abstrakt og teoretisk stoff for min smak (tenker på System"utvikling" og Kvalitetssikker Innholds"produksjon").

 

Det skal også bli kjekt å være internasjonal fadder sammen med Mr.SS!

Lenke til kommentar

Fått plass på Kallerud studenthjem nå:) Skrevet under kontrakt. Den løper fra 01/08 til 20/07. Hvorfor så sent?

 

Om jeg finner en leilighet med noen andre som viser seg å være et mye billigere alternativ, er det mulig å avbryte kontrakten med sopp da?

 

Bare husk at de flest sopphyblene inkluderer ting som vann, strøm, kabeltv og breeeeedt bredbånd.

Lenke til kommentar

Er vel standardutløp for kontraktene fra SOPP trooor jeg. Du har vel 1 måneds oppsigelse om du skulle finne no annet, så det går fint å si opp. Står hvor lang oppsigelsestid det er i kontrakten du har skrevet under på.

 

Greit takk:) Så ikke noe om det i kontrakten, men på siden deres hvor det sto 1 mnd oppsigelsestid.

 

 

2. er det kun par med barn som får plass på Kallerud?

 

Nei. De har singelrom, parrom og familierom.. Som du kan se her: http://www.boligtorget.no/sopp/

Lenke til kommentar

2. er det kun par med barn som får plass på Kallerud?

 

Nei. De har singelrom, parrom og familierom.. Som du kan se her: http://www.boligtorget.no/sopp/

hmm, ok... søkte nemlig på Kallerud men fikk beskjed hos SOPP at kun par med barn fikk bo der. jaja, får det vel fint i Sentrum óg.

Det avhenger vel av hvilken type hybel du søkte på og/eller hvilke hybler som var ledig. Jeg mener det skal være oppført forskjell på dem på boligtorget.

Lenke til kommentar

Om noen nye studenter på infosec, drift eller programvareutvikling har lyst på pensumbøkene for førsteåret (i matte, programmering og innføring til informasjonssikkerhet) - i alle fall de som ble brukt i fjor - selger jeg de samlet for 500.

Jeg er interessert! Gi meg litt tid til å undersøke hvilke bøker jeg trenger, så sender jeg deg en melding.

Lenke til kommentar

Leste for noen dager siden de syke økningene på linjer på hig, og ble veldig bekymret. Tror det var i nærheten av 800 søkende i år, og 80% flere søkere på øk/le i forhold til i fjor. Vet noen hvor mange studieplasser det er på denne linjen? Og hva vil dere tippet karaktersnittet ligger der i år for å komme inn? Alle som søkte linja der i fjor kom inn, men hig la ikke ut restplasser til linja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...