Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer til alle som er kommet inn på Høgskolen i Gjøvik! Jeg kommer nok til å være fadder for medieteknologifolket! Om det er spørsmål angående stuidet, skolen eller gjøvik generelt er det bare å peise på! Jeg brukte dette forumet en del ifjort (kan leses om man scroller litt tilbake).

 

Det virker som om at Rognalfen og Skrefsruden også vil kunne besvare det meste!

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som er kommet inn på Høgskolen i Gjøvik! Jeg kommer nok til å være fadder for medieteknologifolket! Om det er spørsmål angående stuidet, skolen eller gjøvik generelt er det bare å peise på! Jeg brukte dette forumet en del ifjort (kan leses om man scroller litt tilbake).

 

Det virker som om at Rognalfen og Skrefsruden også vil kunne besvare det meste!

 

Skal jeg love deg ;D

Lenke til kommentar

Ivanito & co. kommer til å utgjøre en superb faddergjeng, så dere er i trygge hender.

 

Forhåpentligvis får man også i stand en gangfest eller fem på Sørbyen i løpet av høsten. (En gangfest er en fest hvor vi sitter ute i en etasjegang, altså rett utenfor heisen.)

Lenke til kommentar

Hva hvis man er på venteliste på denne visse linjen med 80% økning fra ifjor og 500 søkere til 40 studieplasser (øk/le). Hvor mange ventelisteplasser kan det være lov til å håpe reduseres?

 

Og om man eks. er nr. 3 på venteliste på ordinærkvote og nr. 30 på førstegangskvote, hva vil det si? Kommer rett fra vgs, kan jeg likevel komme inn gjennom ordninærkvota?

Lenke til kommentar

Huff, ordnet hus ja. Noen som vet hvor lang tid "sopp" bruker? siste oppdatering der var 10.Juli, og av diverse grunner, så er det, det aller smarteste å å en hybel/hybelleilighet der p.g.a gunstige tider når det gjelder å si opp boligen.

 

Gleder meg, litt jeg også =)

 

Aner ikke hvor lang tid SOPP bruker, dessverre. Jeg derimot har bodd privat siden jeg startet på Gjøvik og synes det er mer gunstig. Det er ofte gjerne litt billigere også.

Lenke til kommentar

Har allerede bestemt meg for å joine volleyball- gruppa :) Syns det var veldig moro på VGS, så det kan absolutt bli bra!

 

Ellers gleder jeg meg veldig til skolestart! Når får man bokliste til de ulike studiene? Er det vanlig å skaffe noen bøker før man begynner?

Lenke til kommentar

Det arrangeres bokdag i kantina en gang i Fadderuka, hvor du kan få kjøpt bøkene du trenger. Bøkene som trengs er listet opp nederst på fagsidene. Her er f.eks. listen over Medieteknologi sine fag: http://hig.no/studiehaandbok/studiehaandboeker/2010_2011/studiehaandbok_2010_2011/imt/bachelor_i_medieteknologi#emnetabell

 

Angående Sopp synes jeg de er topp. 2800/mnd med strøm, varmtvann, internett og kabel-tv inkludert er ikke gæærnt :) Hvor lang tid de bruker husker jeg ikke, siden jeg søkte i ganske god tid, men du kan jo prøve å ringe dem hvis du lurer på noe - http://sopp.no/

Lenke til kommentar

Det arrangeres bokdag i kantina en gang i Fadderuka, hvor du kan få kjøpt bøkene du trenger. Bøkene som trengs er listet opp nederst på fagsidene. Her er f.eks. listen over Medieteknologi sine fag: http://hig.no/studiehaandbok/studiehaandboeker/2010_2011/studiehaandbok_2010_2011/imt/bachelor_i_medieteknologi#emnetabell

 

Angående Sopp synes jeg de er topp. 2800/mnd med strøm, varmtvann, internett og kabel-tv inkludert er ikke gæærnt :) Hvor lang tid de bruker husker jeg ikke, siden jeg søkte i ganske god tid, men du kan jo prøve å ringe dem hvis du lurer på noe - http://sopp.no/

 

Nordbyen eller sørbyen? :p

Lenke til kommentar

Oi beklager, Sørbyen. Nordbyen koster 3100 og man får eget bad. Til gjengjeld får man ikke luksusen av å ha Rema i første etasje :)

 

Det er sant. Men de har Rimi typ 5 min unna da ;)

 

Butikker er aldri noe problem hvor du enn bor :)

 

Jeg for min del bor 100m unna Rema i byen og synes det ganske behagelig. Spesielt greit etter byturer ;D Dvs, de få gangene jeg faktisk får dra ut. Må jo stå og passe på alle andre tullingene som er ute i helgene :D

Lenke til kommentar

Ble ringt opp av SOPP akkurat. Fikk tilbud om hybel på kallerud m/eget bad.

 

Avslo tilbudet, da jeg allerede har ordnet meg privat. Men da er det hvertfall noen hybler ledig enda :)

 

Kallerud er også ganske smooth, men igjen så foretrekker jeg privat :) Du skulle bo i Hunndalen? Jaja, er ikke sååå langt unna. Bare stress hvis du er på byen etc :D Hender seg det blir noen turer i fadderuka hvertfall. Mye å glede deg til.

 

http://fadder.hig.no/ =]

Lenke til kommentar

Eg må berre byrje med å seie at eg er veldig glad for at det er eit slikt monstrum av ein tråd dedikert til HiG! Det passar mitt i blinken i og med at eg skal dit nå til hausten!

Men etter å ha lest gjennom byrja eg å bli lettare forfærda. Det ser ut som om alle skal gå noko med media eller informatikk å gjere. Kor er alle ingeniørane?

Enten har det seg slikt at ingeniørar ikkje driv med forum, ellers så er det veldig få ingeniørar der!

Så.. er det nokon som har noko å seie om ingeniør-linja? Eg skal gå ingeniør - konstruksjon.

 

Takk på forhånd for svar. :)

Lenke til kommentar

Eg må berre byrje med å seie at eg er veldig glad for at det er eit slikt monstrum av ein tråd dedikert til HiG! Det passar mitt i blinken i og med at eg skal dit nå til hausten!

Men etter å ha lest gjennom byrja eg å bli lettare forfærda. Det ser ut som om alle skal gå noko med media eller informatikk å gjere. Kor er alle ingeniørane?

Enten har det seg slikt at ingeniørar ikkje driv med forum, ellers så er det veldig få ingeniørar der!

Så.. er det nokon som har noko å seie om ingeniør-linja? Eg skal gå ingeniør - konstruksjon.

 

Takk på forhånd for svar. :)

 

Ingeniørlinjene er populære de, men det virker ikke som om det er så mange av de som henger på forumer. Hvertfall ikke dette. Men, skal sies at medielinjene er godt representert.

 

Når det gjelder ingeniørlinjene som er så og si alle sikra seg jobb når de er ferdige. Mange av de får allerede tilbud om jobb før de er ferdige med bachelorgraden sin. ING:a, som er linjeforeningen for ingeniører er flinke til å arrangere bedriftspresentasjoner etc. Så her er ingen grunn for bekymring :)

Lenke til kommentar

Ble ringt opp av SOPP akkurat. Fikk tilbud om hybel på kallerud m/eget bad.

 

Avslo tilbudet, da jeg allerede har ordnet meg privat. Men da er det hvertfall noen hybler ledig enda :)

 

Kallerud er også ganske smooth, men igjen så foretrekker jeg privat :) Du skulle bo i Hunndalen? Jaja, er ikke sååå langt unna. Bare stress hvis du er på byen etc :D Hender seg det blir noen turer i fadderuka hvertfall. Mye å glede deg til.

 

http://fadder.hig.no/ =]

 

Ja, tviler ikke på at Kallerud er ålreit. Men nå er kontrakta signert og jeg er egentlig veldig fornøyd. Tror ikke jeg kunne fått bedre til prisen. Hunndalen ja :) Det eneste som er litt stress er byturer ja.. Jeg er ikke den som er utpå hver helg akkurat, men noen turer blir det nok! Litt dyrt å ta drosje hjem :-/ Akkurat det er det eneste jeg er skeptisk til / gruer meg til. Får bruke sykkel'n! Uansett så tror jeg at jeg som person er best tjent med å bo privat, da jeg liker å ha det rolig rundt meg når jeg jobber, samt at jeg har mulighet til å trekke meg litt unna når jeg har lyst til det.

 

Fadderuka jaa, det blir bra! Gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...