Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Studenter av Hig: Jeg skal snart ha eksamen i faget trykksaksproduksjon/førtrykksteknologi. Har hatt det i et halvt semester, er det noen som har noen tips og triks? :)

 

Bruk boka og les. Det legges ut tidligere eksamensoppgaver på Fronter, de er et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har tenkt å søke på informasjonssikkerhet på HiG til høsten, må også ta R1 kurset i juli.

Er det noen andre som har tenkt seg dette?

 

Kunne kankje startet en ny tråd ang. dette men ser at det har vært liknende diskusjon her så dropper det.

Har lest litt rundt om studiet men har ikke funnet noen ordentlig informasjon bortsett fra det som står i studiekatalogen. Noen som kan utdype hva slags arbeidsoppgaver man får, programmer de bruker o.l?

 

Hva er fokuset innenfor R1 matematikken på sommerkurset egentlig? Spurte en på utdanningsmessen i lillestrøm men hun visste ikke spesifikt.

Lenke til kommentar

Har også vurdert informasjonssikkerhet på HIG, men mangler matte jeg også. Har bare hatt 1MX på grunnkurs, ikke noe mer enn det.

 

Hvordan søker man på R1 kurset? Ved å legge inn søknad på 'Tresemester/Y-vei/R1-kurs Høst 2009 Søknadsfrist 15-apr-2009'?

Lenke til kommentar

Okey, takk for svar :)

 

Hvordan er det med dyr på studenthyblene? Jeg har 2 marsvin som jeg skal ha med meg, ikke at de gjør noen skade da. Relativt greie dyr å ha med å gjøre.

 

Er det såpass ille at jeg bør gå inn for å leie privat, eller hvordan er det? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Okey, takk for svar :)

 

Hvordan er det med dyr på studenthyblene? Jeg har 2 marsvin som jeg skal ha med meg, ikke at de gjør noen skade da. Relativt greie dyr å ha med å gjøre.

 

Er det såpass ille at jeg bør gå inn for å leie privat, eller hvordan er det? Erfaringer?

 

Hvis du har råd. Lei privat! Jeg har ikke akkurat angret på det i ettertid. Bor midt i smørøyet i sentrum.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er nødt til å leie privat da, ettersom jeg må ha med meg dyra :)

 

Har et jobbeår nå, så får tjent opp litt penger. Dermed bør jeg har råd til å betale litt mer enn de som kommer rett fra videregående, selv om jeg ikke akkurat er rik av den grunn..

 

Hvor mye må man regne med i mnd. når man leier privat? Tenker på en hybel, normal størrelse..

Lenke til kommentar

Det kommer an på om du er kravstor mht. størrelse, leieforhold og beliggenhet. Å leie i sentrum gjennom SOPP er veldig dyrt i hvert fall, og umøblert. Fordelen med SOPP er at det ikke inngår noe depositum i kontrakten. Jeg har fått dublett gjennom SOPP med en kompis, 3200,- i måneden for strøm, internett, parkering.. Dessuten er det 500m fra skolen! Nevnte kompis leier privat ca 10min nord for CC Mart'n til fots nå, og det er ganske stress.

Lenke til kommentar

Okey, høres bra ut! :)

 

Men er det noen som har noen erfaring med det R1 kurset?

Jeg har veldig lyst til å gå "informasjonssikkerhet", men jeg har dessverre bare 1MX fra videregående. Det er snart 3 år siden jeg rørte matte, så er relativt rusten i matte.

 

Stilles det store krav til forkunnskaper på R1 kurset? Har hørt at det er 4 uker med en avsluttende prøve, hvordan er den? Takk for innspill!!

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg gått kurset, men etter å ha sett pensum til førstesemesterfaget matematikk for informatikk, er det nærliggende å tro at det går kursorisk gjennom vektorer, funksjoner, logaritmer og derivasjon. Altså langt mer overfladisk enn på VGS, og kun det som er relevant for informatikkfagene (det er jo egentlig et fag som går over et skoleår..). Vil tro det er lurt å lese matte før man begynner på kurset, ellers får man mye å gjøre i sommer. Skal ta det jeg også, antakelig (mulig at R1-eksamenen min kolliderer med engelsk skriftlig, og da MÅ jeg.. og jeg som ville jobbe i sommer :()

Lenke til kommentar

Jeg har hørt det er finest på Kallerud, og det er der jeg har fått hybel. Kort til skolen også, og billig. Sentrum er ikke møblert engang, og strøm kommer i tillegg tror jeg; prisen er vel høy kun pga. beliggenhet. Du må nok jobbe i tillegg til studielån hvis du skal bo der. Det fine med SOPP er fraværet av depositum selvsagt.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...